MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Liczy się cena

(mp)
Na co zwracamy uwagę robiąc zakupy? Po pierwsze liczy się cena. Zwłaszcza, kiedy wszyscy dokoła straszą nas kryzysem, dużo ostrożniej wydajemy nasze pieniądze.

Produkty marki własnej kuszą niską ceną. Specjaliści przewidują, że w trudnych czasach, kiedy liczymy każdy grosz, taki towar będzie się cieszyć jeszcze większą popularnością.

W każdym sklepie ogromny wybór asortymentu - różne firmy, różne ceny, w tym produkty tzw. marki własnej. Wybieramy je często. Dlaczego? Są tańsze średnio o 20 proc. od markowych odpowiedników.

- Są to najtańsze produkty, więc cieszą się dużym zainteresowaniem, to dobra jakość, przy dobrej cenie - mówi Dorota Patejko, rzecznik prasowy Auchan.

Czy kryzys gospodarczy sprawia, że zaczynamy oszczędzać i na jedzeniu? Na razie wyraźnego wzrostu zakupu najtańszych produktów nie widać. Ale specjaliści przewidują, że wkrótce będziemy wydawać pieniądze ostrożniej.

- Takie produkty już od bardzo dawna ciesza się ogromną popularnością wśród klientów, niezaleznie od sytuacji w gospodarce. Dlatego też wciąż poszerzaliśmy ten asortyment - mówi Przemysław Skory, rzecznik prasowy sieci Tesco. - W tym momencie mamy około 8000 takich produktów, w tym około 200 produktów klasy premium..

Auchan ma 500 takich produktów i 30 własnych z wyższej półki.

- Staramy się, żeby w każdej podstawowej grupie produktów znalazł się marki własnej - mówi Dorota Patejko, rzecznik prasowy Auchan.

Produkty z logo sieci to już nie tylko te z najniższej półki sklepowej. Sklepy wprowadzają produkty marki własnej do wszystkich segmentów, także ze średniego przedziału cenowego, a także produktów premium. Tesco wprowadziło nawet produkty ekologiczne marki własnej.

Obecnie w sklepach Carrefoura jest około 4,3 tys. produktów marki własnej. Są to produkty spożywcze świeże i suche, napoje, alkohole, drogeria, perfumeria, produkty gospodarstwa domowego, przemysłowe, samochodowe oraz z kategorii majsterkowanie. 80 proc. to towar wyprodukowany przez polskich producentów.

- W 2009 roku Carrefour planuje wprowadzić do swojego asortymentu ok. 100 nowych produktów pod marka własną, we wszystkich segmentach i w kilku nowych kategoriach, będą to m.in. sery pleśniowe, napoje, jogurty pitne, ciastka, pierniki, herbaty, bakalie, przyprawy, a także środki do czyszczenia oraz proszki do prania - mówi Maria Cieślikowska, dyrektor ds. PR i Komunikacji Zewnętrznej Carrefour Polska.

Dla małych i średnich producentów produkcja pod logo sieci jest szansą wejścia na rynek, a czasem - zwłaszcza w przypadku wyrobów niszowych - jest kwestią przetrwania. Dzięki produkcji pod marką obcą producenci mogą pełniej wykorzystać swoje moce produkcyjne i zwiększyć produkcję. Produkcja marki własnej pozwala producentom również zwiększyć rentowność, zaistnieć w innym segmencie danej kategorii i tym samym zwiększyć swoje udziały rynkowe oraz znaleźć motywację dla zwiększenia innowacyjności swojej linii produkcyjnej oraz własnej marki.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Zakaz handlu w niedzielę. Klienci będą zdezorientowani?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny