Jedynie artysta, który wierzy w swoją sztukę, jest w stanie osiągnąć wielkość. Tylko sportowiec, który gra z pasją, może zostać gwiazdą. Tak podchodzimy do naszej pracy. Poza tym – ta praca sprawia nam po prostu przyjemność – to motto, które przyświeca pracy zawodowej Łukasza Roszkowskiego, właściciela firmy Vamos PR.
– Zajmuję się budowaniem wizerunku firm oraz marek produktów – mówi pan Łukasz.
Swoją agencję założył w lutym tego roku. Wcześniej pracował w Warszawie, również w agencji PR. Zajmował się tam pozyskiwaniem klientów, potem prowadził też całe projekty. Dużo się w tym czasie nauczył, poznał mechanizmy rządzące tą branżą. Przyznaje, że podobała mu się ta praca. Uznał jednak, że czas wracać do rodzinnego miasta.
– Zacząłem szukać pracy, ale okazało się, że z tym w Białymstoku jest bardzo ciężko. Doszedłem do wniosku, że bez sensu jest chodzić i odbijać się od drzwi, więc postanowiłem założyć własną działalność, właśnie w branży PR – opowiada.
Skąd taki wybór? Po pierwsze – pan Łukasz mógł wykorzystać doświadczenie, jakie zdobył w stolicy, po drugie – również na studiach zdobył wiedzę i umiejętności, które mógł wykorzystać w tej branży. – Studiowałem międzynarodowe stosunki gospodarcze, znam się też na marketingu, zarządzaniu. Wcześniej w pracy poznałem mechanizmy, które wykorzystuję w swojej firmie.
Biznesplanu nie pisał. – To naprawdę nie jest konieczne w mojej branży. Przecież niczego nie produkuję – tłumaczy.
Szybko pozyskał pierwszego klienta.
– Zainwestowałem w pozycjonowanie strony internetowej – tłumaczy pan Łukasz. – To naprawdę się opłaca, bo dzięki temu klienci sami się do mnie zgłaszają.
Kolejne zlecenia pozyskuje też z polecenia: zadowoleni klienci opowiadają o jego firmie innym, znajomi też pamiętają, że pan Łukasz prowadzi firmę PR-ową, więc jeśli słyszą, że ktoś szuka tego typu usług, opowiadają o Vamos PR.
Na razie Vamos PR to jednoosobowa firma. Ale w razie potrzeby pan Łukasz współpracuje z innymi firmami. Ma też już mnóstwo planów na rozwój. Chce wydawać gazetkę reklamową, wynajmować powierzchnie reklamowe, no i obsługiwać coraz więcej firm, które chcą zadbać o swój PR.
Rady dla początkujących:
- Na początek musisz mieć wyliczone oszczędności po to, by mieć pieniądze na bieżące opłaty.
- Dokładnie wybieraj zlecenia, których się podejmujesz. Czasami korzystniej jest z czegoś zrezygnować.
- Przemyśl, jaki rodzaj reklamy będzie dla ciebie najkorzystniejszy. Nie warto inwestować w coś, co nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.
Komu się udało?
Im się udało – to cykl, w którym prezentujemy ciekawych ludzi, którzy zdecydowali się na własną działalność i osiągnęli sukces. Kontakt: tel. 85 748 96 59, e-mail: [email protected]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?