Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Handel w sieci. Coraz więcej e-sklepów.

Piotr Walczak [email protected] tel. 85 748 96 60
Liczba sklepów internetowych w Polsce (kiliknij, aby powiększyć)
Liczba sklepów internetowych w Polsce (kiliknij, aby powiększyć)
Ich główną przewagą nad tradycyjnymi jest to, że są otwarte 24 godziny na dobę, przez siedem dni w tygodniu. Założenie takiego biznesu nie jest wcale takie trudne.

Aby założyć sklep internetowy bardzo przydatna jest wiedza informatyczna – mówi Joanna Worona z Białegostoku, właścicielka e-sklepu modajuniora.pl. – Trzeba prowadzić też działalność gospodarczą, posiadać domenę, czyli nazwę internetową oraz serwer. Istotne jest dobre pozycjonowanie w internecie. Są firmy, które się tym zajmują. Potrzebna jest też cierpliwość, bo przynajmniej przez rok lub dwa taki sklep jest dobrym sposobem na pracę, ale dodatkową.

W badaniu przeprowadzonym przez Firmy.net w styczniu 2010 roku na grupie 3441 przedsiębiorców wskazano, że ponad połowa polskich firm z sektora małych i średnich firm zamierza poszerzyć swoją obecność w internecie o wirtualną sprzedaż.

Zobacz: jak zarejestrować adres internetowy?

Zdaniem Marcina Piecha, kierownika sklepu internetowego z białostockiej firmy Havo, dobry sklep powinien prezentować przyzwoitej jakości zdjęcia i opisy produktów oraz czytelne i rzetelne informacje o cenie i dostępności produktu.

– Warto zainwestować w tworzenie opisów w sklepach internetowych, bo dobry opis, to swoiste e-opakowanie i stymuluje sprzedaż nawet o 50 procent – potwierdza Wojciech Mocarski, dyrektor zarządzający serwisu opisyproduktow.pl.

Zaletą jest to, gdy klient ma możliwość porównania produktów z tej samej kategorii. Dobrze też mieć akcesoria do oferowanych produktów.

– Fachowa obsługa to oczywiście podstawa. Kluczem jest też szybka dostawa – podkreśla Marcin Piech. – Klienci cenią takie, choć dodatkowo płatne, usługi jak wniesienie towaru do mieszkania oraz szeroki wybór form płatności, na przykład kartą, przedpłaty czy raty.

Po założeniu sklepu internetowego konieczna jest jego promocja i reklama.

– Na początek dobrym narzędziem promocyjnym jest obecność w porównywarkach cen, na przykład ceneo.pl, skapiec.pl czy nokaut.pl i wyszukiwarce Google – mówi dr inż. Artur Pajkert, ekspert z firmy Ogicom, specjalizującej się w rozwiązaniach biznesowych z dziedziny internetu i telekomunikacji. – Według badań firmy Nielsen z 2008 roku, dla internauty szukającego produktu w sieci najważniejsze są: informacje z wyszukiwarki internetowej, osobiste rekomendacje oraz znany sklep, z którego korzysta regularnie. Warto też pomyśleć o poszerzeniu oferty o aukcje internetowe.

Dr Edyta Jurczak-Pejko,
Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Białymstoku:
Według mnie e-handel będzie się systematycznie rozwijał. Wynika to z wielu czynników. Jednym z nich jest przede wszystkim zdecydowanie niższy koszt prowadzenia działalności niż w formie tradycyjnej. To oznacza obniżenie ceny dla ostatecznego nabywcy. Poza tym handel przez internet jest coraz bezpieczniejszy, dzięki czemu rośnie liczba klientów, a e-sklepy poszerzają swoją ofertę. Już nie tylko sprzedają towar, ale oferują również np. serwis.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny