Eugeniusz Berezowiec nie żyje. Przyczyną śmierci był zawał

JAN
W poniedziałek zmarł nagle urzędujący burmistrz Bielska Podlaskiego Eugeniusz Berezowiec. Przyczyną śmierci był zawał
W poniedziałek zmarł nagle urzędujący burmistrz Bielska Podlaskiego Eugeniusz Berezowiec. Przyczyną śmierci był zawał Krzysztof Jankowski
W poniedziałek zmarł nagle urzędujący burmistrz Bielska Podlaskiego Eugeniusz Berezowiec. Przyczyną śmierci był zawał. W środę mieszkańcy pożegnają go podczas nabożeństwa w cerkwi Michajłowskiej i uroczystego pogrzebu.

Eugeniusz Berezowiec kierował miastem od jedenastu lat. Wcześniej przez dwie kadencje był też wiceburmistrzem. Zmarł nagle w poniedziałek - 25 listopada.

Jeszcze rano był w pracy i wypełniał swoje obowiązki. - Około południa gorzej się poczuł i wyszedł - opowiadają urzędnicy. Burmistrz zmarł w rodzinnym domu, w którym do niedawna mieszkali jego rodzice.

- Spadła na nas tragedia, której początkowo nie dowierzaliśmy - mówi skarbnik miasta Janusz Panasiuk, który był na miejscu śmierci burmistrza tuż po wezwaniu pogotowia.

Eugeniusz Berezowiec zostanie pochowany w środę w Bielsku. Nabożeństwo żałobne w obrządku prawosławnym rozpocznie się o godzinie 8 rano w cerkwi Michajłowskiej przy ulicy Mickiewicza. Będą w nim mogli uczestniczyć wszyscy chętni mieszkańcy, znajomi i bliscy zmarłego burmistrza.

Bielszczanie już we wtorek odwiedzali cerkiew, by pomodlić się nad ciałem zmarłego. Wieczorem odbyła się też panichida, czyli wspólna modlitwa. W środę, po nabożeństwie żałobnym w cerkwi, burmistrz zostanie pochowany na nowym cmentarzu przy szosie narewskiej (ulicy Mickiewicza).

- To już trzeci pochówek w tej rodzinie w niedługim czasie. Przecież nie tak dawno spotykaliśmy się z burmistrzem Berezowcem na pogrzebach jego rodziców. Teraz z żalem pożegnamy i jego - mówi ks. Ludwik Olszewski, bielski dziekan senior.

- Wierzę, iż Dobry Bóg przyjmie duszę sługi swego Eugeniusza do Nowego Jeruzalem, gdzie nie będzie już trosk ani chorób, tylko wieczna paschalna radość - dodaje ks. Jerzy Szurbak, honorowy obywatel Bielska i kolega szkolny zmarłego.

Eugeniusz Berezowiec miał 69 lat. Urodził się 26 lutego 1944 roku w Bielsku Podlaskim. Był najstarszy z czworga rodzeństwa, miał dwójkę dzieci, doczekał się też czworga wnucząt. W ubiegłym roku zmarł jego 94-letni ojciec Aleksander, przed kilkoma tygodniami pożegnał 88-letnią mamę Marię.

Czytaj e-wydanie »

Wideo

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

C
Cyprin

A internet to gdzie pod mostem łapiesz?

 

Pewnie przy Statoil-u, Tam jest teraz darmowe wi-fi. :huh:

g
gosc
W dniu 01.12.2013 o 20:25, Tadek.Rz.(jednoręki) napisał:

Kupię flaszkę i pójdę do burmistrza na grób,poleję mu i sobie kielicha i pogawędzimy sobie,napewno będzie zadowolony.Podziękuję mu za to,,,,,,,,że jestem bezdomny i wolnym człowiekiem.Kiedyś napewno do niego dołączę wtedy se pofruwamy nad Bielskiem-Podlaskim i karze mu pokazać ile pobudował socjalnych mieszkań bezdomnym.

A internet to gdzie pod mostem łapiesz?

T
Tadek.Rz.(jednoręki)
W dniu 28.11.2013 o 14:30, człowiek napisał:

Krysie zgadzam się że przed obliczem śmierci wszyscy równi ale ceremonia pogrzebu to już wymysł ludzi i jeśli orientujesz się chociaż odrobinkę w polskiej tradycji pochówku zmarłych to powinieneś wiedzieć że jest np. ceremoniał wojskwy pogrzebu zasłużonych ludzi a takim zasłużonym jak piszą był dla Bielska śp Burmistrz i moim zdaniem powinien być pochowany z lokalną tradycją i honorami. Jak widać zabrakło ci argumentów że prostackim językiem wyzywasz od czerwonych kogoś kto wytknął popełniony błąd gdyż być może jesteś jednym z tych ktory dał ciała. Ja antykomunista współczuję twojej pseudointeligencji.

Kupię flaszkę i pójdę do burmistrza na grób,poleję mu i sobie kielicha i pogawędzimy sobie,napewno będzie zadowolony.Podziękuję mu za to,,,,,,,,że jestem bezdomny i wolnym człowiekiem.Kiedyś napewno do niego dołączę wtedy se pofruwamy nad Bielskiem-Podlaskim i karze mu pokazać ile pobudował socjalnych mieszkań bezdomnym.

c
człowiek

Krysie zgadzam się że przed obliczem śmierci wszyscy równi ale ceremonia pogrzebu to już wymysł ludzi i jeśli orientujesz się chociaż odrobinkę w polskiej tradycji pochówku zmarłych to powinieneś wiedzieć że jest np. ceremoniał wojskwy pogrzebu zasłużonych ludzi a takim zasłużonym jak piszą był dla Bielska śp Burmistrz i moim zdaniem powinien być pochowany z lokalną tradycją i honorami. Jak widać zabrakło ci argumentów że prostackim językiem wyzywasz od czerwonych kogoś kto wytknął popełniony błąd gdyż być może jesteś jednym z tych ktory dał ciała. Ja antykomunista współczuję twojej pseudointeligencji.

G
Gość
W dniu 28.11.2013 o 13:57, Krys napisał:

W chwili śmierci są wszyscy równi i bez barw politycznych. Szkoda że o tym nie wiesz "człowieku" , a może ty uważasz się za "nadczłowieka" z Placu Czerwonego, ale i tam ci nadludzie zostali wmurowani w mur, a tylko jeden musi cierpieć w mauzoleum, jako truchło. A może w jego wierze ( bo nawet oni w coś wierzą) to jest dla niego substytut jego "nieba". "Człowieku" pomyśl póki czas nie nadszedł.  A ta chwila do wszystkich przyjdzie.

Równi to możesz bredzić że przed bogiem. W tym wypadku gdzie w grę wchodzi osoba publiczna cały ceremoniał ma inny wymiar. Nie widziałeś nigdy takich pogrzebów? Pieprzysz waść jak potłuczony. Przypomnij sobie bynajmniej pogrzeb Lecha Kaczyńskiego.

K
Krys
W dniu 28.11.2013 o 13:43, człowiek napisał:

Ceremonia ostatniej drogi Burmistrza nie wskazywała, że jest to pożegnanie takiej zasłużonej dla Bielska osoby. Nie było orkiestry, zespołów w strojach które tak lubił Wasiloczki, Małanka, Kuranty, zorganizowanych grup młodzieży szkolnej, członków SLD ze szturmówkami, jednej grupy wszystkich przedstawicieli samorządów itp. Było takie bezhołowie, bez scenariusza i organizacji, szli wszyscy razem jak u każdego zwykłego śmiertelnika. Czy tak miało być i tylko na taki ceremoniał zasłużył czy ktoś dał ciała?

W chwili śmierci są wszyscy równi i bez barw politycznych. Szkoda że o tym nie wiesz "człowieku" , a może ty uważasz się za "nadczłowieka" z Placu Czerwonego, ale i tam ci nadludzie zostali wmurowani w mur, a tylko jeden musi cierpieć w mauzoleum, jako truchło. A może w jego wierze ( bo nawet oni w coś wierzą) to jest dla niego substytut jego "nieba". "Człowieku" pomyśl póki czas nie nadszedł.  A ta chwila do wszystkich przyjdzie.

c
człowiek

Ceremonia ostatniej drogi Burmistrza nie wskazywała, że jest to pożegnanie takiej zasłużonej dla Bielska osoby. Nie było orkiestry, zespołów w strojach które tak lubił Wasiloczki, Małanka, Kuranty, zorganizowanych grup młodzieży szkolnej, członków SLD ze szturmówkami, jednej grupy wszystkich przedstawicieli samorządów itp. Było takie bezhołowie, bez scenariusza i organizacji, szli wszyscy razem jak u każdego zwykłego śmiertelnika. Czy tak miało być i tylko na taki ceremoniał zasłużył czy ktoś dał ciała?

G
Gość
W dniu 28.11.2013 o 11:19, Gość napisał:

w ogóle moim zdaniem wstawianie zdjęć z pogrzebu w gazecie to już jest przesada... pomijam to, że 4 artykuły na ten sam temat wstawiono, ale czy rodzina ś.p burmistrza była pytana o zgodę czy chcą to publikować?

Czytając ciebie to ty chyba nie wiesz czyj to pogrzeb był i kim był zmarły. Nikt nie musi nikogo pytać o żadne zgody. Dla rodziny to był Eugeniusz Berezowiec, a dla Bielszczan Burmistrz Eugeniusz Berezowiec, który był burmistrzem przez tyle lat, po za tym był osobą publiczną. Poniał ili z naczała?

G
Gość

w ogóle moim zdaniem wstawianie zdjęć z pogrzebu w gazecie to już jest przesada... pomijam to, że 4 artykuły na ten sam temat wstawiono, ale czy rodzina ś.p burmistrza była pytana o zgodę czy chcą to publikować?

G
Gość
W dniu 27.11.2013 o 09:57, natala napisał:

W Bielsku Podlaskim cerkiew św. Archanioła Michała, a  Michajłowska to nawet bez akcentu? trzeba było napisać po rosujsku wtedy jest poprawnie , dla znających język i kulturę . Wynikł błąd.

 

rzeczywiście w tej sytuacji to największy problem!

n
natala

W Bielsku Podlaskim cerkiew św. Archanioła Michała, a  Michajłowska to nawet bez akcentu? trzeba było napisać po rosujsku wtedy jest poprawnie , dla znających język i kulturę . Wynikł błąd.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3