System jednej kolejki jest często stosowany w dużych sieciach handlowych, na lotniskach czy dworcach. Ten wdrożony w Białymstoku, zakłada funkcjonowanie jednego ogonka do 5 kas PKP Intercity. O tym, które okienko jest akurat wolne, podróżni dowiadują się dzięki informacji pojawiającej się na wyświetlaczu oraz zapowiedzi głosowej.
System zarządzania kolejką to rozwiązanie porządkujące ruch przed kasami, poprawiające komfort oczekujących. Sprawdziło się na innych dworcach w kraju. Mamy nadzieję, że zarówno nasi Klienci, jak i pracownicy kas w Białymstoku dostrzegą jego zalety - mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik prasowy PKP Intercity S.A.
Poza Białymstokiem, system jednej kolejki do kas obowiązuje m.in. na dworcach w: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Szczecinie, Gdańsku czy Gdyni. Z uproszczonego systemu jednej kolejki korzystają również pasażerowie dworców: Łódź Kaliska, Poznań i Warszawa Zachodnia.
Czytaj e-wydanie »