Ćwicz serce w pracy

Wojciech Nowicki
Nawet w czasie krótkiej przerwy w pracy warto się gimnastykować
Nawet w czasie krótkiej przerwy w pracy warto się gimnastykować
Osoby z chorobami układu krążenia, które spędzają część sezonu urlopowego w pracy, powinny szczególnie zadbać o swoje zdrowie.

Miesiące letnie mogą obniżać naszą wydajność w pracy. Wysokie temperatury oraz wahania ciśnienia wpływają negatywnie na kondycję tak psychiczną, jak i fizyczną. Dodatkowo praca siedząca, w źle wentylowanych pomieszczeniach sprawia, że możemy odczuwać dolegliwości ze strony układu krążenia.

Brak aktywności ruchowej podczas długotrwałej pracy obniża naszą wydolność fizyczną i upośledza wiele czynności organizmu.

Badania wykazują zaś, że siedzący tryb życia zwiększa ok. półtora raza ryzyko pojawienia się nadciśnienia. Można temu zapobiec na przykład wykonując proste ćwiczenia pobudzające krążenie.

1. Ćwicz za biurkiem

 

Ćwiczenia gimnastyczne przy biurku zwiększają giętkość ciała, poprawiają samopoczucie i rozładowują napięcie. Rób częste 10–minutowe przerwy, aby oderwać się od monotonii realizowanego zadania. Wykonuj ruchy okrężne ramion, rozciągaj mięśnie. To sprawi, że krew w organizmie popłynie szybciej, dostarczając więcej energii do pracy.

 

2. Wyjdź na spacer

W ciągu dnia warto wyjść z biura chociaż na chwilę na świeże powietrze. Krótki spacer, np. do sklepu, na lunch, to skuteczna dawka ruchu w walce z chorobami układu krążenia. Regularna aktywność tego typu dotlenia organizm, a tym samym efektywnie zmniejsza ryzyko wystąpienia zawału.

 

3. Po schodach na zdrowie

 

Chodzenie po schodach w górę i w dół kilka razy dziennie zamiast jazdy windą poprawia krążenie.

Praca nóg podczas chodzenia i biegania dostarcza ok. 30 proc. energii niezbędnej do przemieszczania krwi w kierunku serca. Taki codzienny wysiłek zwiększa ogólną sprawność układu sercowo–naczyniowego, a także pomaga spalać kalorie.

 

4. Odpoczywaj w cieniu

 

Jeżeli większość czasu spędzasz pracując na otwartych, mocno nasłonecznionych przestrzeniach bądź w pomieszczeniach nieklimatyzowanych, rób krótkie przerwy. Odpoczywaj w cieniu. Unieś nogi ponad głowę, rozciągnij mięśnie. Unikniesz w ten sposób przegrzania organizmu, poprawisz krążenie, dotlenisz mózg.

Jakie są możliwości spłaty mikropożyczki? Ekspert radzi

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
majka8

A co jeśli to nic nie daje? Ćwiczenia nie wpływają na odchudzanie. Na to działa jedynie foreverslim.

Dodaj ogłoszenie