Najbardziej sceptyczni są obywatele krajów Unii Europejskiej. Tylko 36 proc. z nich zadeklarowało, że całkowicie bądź w pewnym stopniu ufam reklamom w internecie. Najufniejsi za to są internauci z krajów Ameryki Łacińskiej - 53 proc. z nich ufa tej formie marketingu. Mieszkańcy Ameryki Północnej oraz Azji, Pacyfiku, Bliskiego Wschodu i Afryki wykazują zaufanie na podobnym poziomie, odpowiednio 42 i 43 procent.
Co ciekawe, w pierwszej trójce źródeł marketingowego przekazu, do których mamy największe zaufanie, znalazły się witryny firmowe oraz opinie konsumentów umieszczane w Internecie. Całkowicie lub częściowo ufa tym źródłom 70 proc. badanych osób. Niekwestionowanym liderem w tym rankingu są oczywiście rekomendacje naszych znajomych. W tym przypadku aż 90 proc. respondentów deklaruje całkowite lub częściowe zaufanie.
Sporo powodów do przemyśleń powinni mieć twórcy typowych reklam emitowanych na większości stron internetowych oraz reklam w SMS-ach. Reklamy w wyszukiwarkach, internetowe reklamy wideo, banery reklamowe oraz reklamy tekstowe w telefonach komórkowych to te źródła przekazu marketingowego, którym ufamy najmniej - znalazły się one na końcu stawki z dostępnych (nie tylko w sieci) metod i mediów przekazu reklamowego.
źródło: Dziennik Internautów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?