Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Coraz bardziej ufamy reklamie internetowej

Redakcja
41 proc. internautów ma zaufanie do reklam zamieszczonych w Internecie. W porównaniu z podobnym badaniem przeprowadzonym 2 lata temu, wzrosło ono o 7 punktów procentowych.

Najbardziej sceptyczni są obywatele krajów Unii Europejskiej. Tylko 36 proc. z nich zadeklarowało, że całkowicie bądź w pewnym stopniu ufam reklamom w internecie. Najufniejsi za to są internauci z krajów Ameryki Łacińskiej - 53 proc. z nich ufa tej formie marketingu. Mieszkańcy Ameryki Północnej oraz Azji, Pacyfiku, Bliskiego Wschodu i Afryki wykazują zaufanie na podobnym poziomie, odpowiednio 42 i 43 procent.

Co ciekawe, w pierwszej trójce źródeł marketingowego przekazu, do których mamy największe zaufanie, znalazły się witryny firmowe oraz opinie konsumentów umieszczane w Internecie. Całkowicie lub częściowo ufa tym źródłom 70 proc. badanych osób. Niekwestionowanym liderem w tym rankingu są oczywiście rekomendacje naszych znajomych. W tym przypadku aż 90 proc. respondentów deklaruje całkowite lub częściowe zaufanie.

Sporo powodów do przemyśleń powinni mieć twórcy typowych reklam emitowanych na większości stron internetowych oraz reklam w SMS-ach. Reklamy w wyszukiwarkach, internetowe reklamy wideo, banery reklamowe oraz reklamy tekstowe w telefonach komórkowych to te źródła przekazu marketingowego, którym ufamy najmniej - znalazły się one na końcu stawki z dostępnych (nie tylko w sieci) metod i mediów przekazu reklamowego.

źródło: Dziennik Internautów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny