Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Continental Club. Sposób na biznes. I podróż.

Agata Sawczenko [email protected] tel. 85 748 96 59 Fot. Anatol Chomicz
Chcemy robić to, co lubimy. Ale inaczej niż wszyscy – mówią Urszula Wardzińska (z lewej) i Elżbieta Szymborska, właścicielki biura podróży Continental Club
Chcemy robić to, co lubimy. Ale inaczej niż wszyscy – mówią Urszula Wardzińska (z lewej) i Elżbieta Szymborska, właścicielki biura podróży Continental Club
Elżbieta Szymborska i Urszula Wardzińska otworzyły biuro podróży. – Wiemy, że nie brakuje ich w Białymstoku – przyznają. – Ale my robimy wszystko, by u nas klient poczuł się najważniejszy na świecie. I wiemy, że nam się to udaje.

Biuro Podróży Continental Club powstało zaledwie rok temu, a już ma swoich stałych klientów. Nic dziwnego – tu wszystkich traktuje się, jakby byli najważniejsi na świecie, częstuje się kawą i herbatą i słucha, co mają do powiedzenia. A wszystko wśród kolonialnych mebli, fotografii i pamiątek z podróży. Jak w prawdziwym klubie.

I przyjaciółki, i wspólniczki

Continental Club założyły przyjaciółki: Elżbieta Szymborska i Urszula Wardzińska.

– Uwielbiam podróżować – mówi Elżbieta Szymborska. – A Ula pracowała w biurze podróży, z którego usług często korzystałam. Urzekła mnie swoim profesjonalizmem, podejściem do klienta. Tym, że zawsze z uwagą wysłuchiwała moich oczekiwań, że zawsze poświęcała mi tyle czasu, ile było trzeba. No i tym, że polecała mi dobre wycieczki.

Panie tak się zaprzyjaźniły, że gdy Urszula Wardzińska zmieniło pracodawcę, pani Elżbieta również zaczęła korzystać z tego biura podróży.

– W końcu jednak uznałam, że pracując u kogoś, nie mogę rozwinąć skrzydeł. Postanowiłam zacząć coś własnego.

Na początku obie tylko żartowały, że otworzą firmę razem.

– Potem dogadałyśmy się i rzeczywiście założyłyśmy spółkę – uśmiechają się.

Czekają na zyski

Zaczęły od stworzenia biznesplanu. Zaplanowały koszty i policzyły oszczędności. I znalazły lokal – w samym centrum. Wiele wysiłku i pieniędzy włożyły w jego urządzenie.

– Bo zależało nam, by biuro wyglądało inaczej niż inne. Żeby klient wchodząc tu, czuł już atmosferę turystyczną. Czuł, że to jest klub, którego jest członkiem, a nie tylko klientem, który wchodzi i wychodzi – mówi pani Elżbieta.

Stworzyły stronę internetową firmy. A na niej – specjalne miejsce, gdzie klienci mogą wrzucać swoje zdjęcia z podróży. Wykupiły reklamy w „Porannym” i na stronach internetowych. Ale przyznają, że świetną reklamę robią im też zadowoleni klienci, którzy polecają ich swoim znajomym.

Same nie organizują wycieczek. Są tylko przedstawicielkami dużych firm. Sprzedają wycieczki, ale też bilety samolotowe, autokarowe, obozy młodzieżowe, ubezpieczenia.

– Zaczynałyśmy w trudnym momencie. Akurat w kryzysie. Nie odrobiłyśmy jeszcze pieniędzy, które zainwestowałyśmy. Ale i tak mamy nadzieję, że to się opłaci – uśmiechają się.

Rady dla początkujących

  • Koniecznie zrób sobie biznesplan, policz wszystkie koszty. Bierz pod uwagę lokal, wszelkie opłaty, które co miesiąc będziesz musiał uiścić. I miej zabezpieczenie finansowe przynajmniej na rok do przodu.
  • Branżę wybieraj w oparciu o swoje umiejętności.
  • Sprawdź, czego brakuje na rynku. I stwórz coś innego.
  • Musisz świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Inaczej klient nie wróci do Ciebie. 

 

Komu się udało „Im się udało” to cykl, w którym prezentujemy ciekawych ludzi i ich sposób na życie. Jeżeli prowadzisz firmę, stworzyłeś „coś z niczego”, odniosłeś sukces zawodowy – podziel się z nami i Czytelnikami swoją receptą na powodzenie i satysfakcję w interesach.

Kontakt: tel. 85 748 96 59, [email protected]

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny