Z powodu wysokiego poziomu wód gruntowych będzie inna lokalizacja zbiornika retencyjnego niż przewidywał projekt. Musieliśmy też zmienić dokumentację, a to wymaga czasu. Dlatego mamy niewielkie opóźnienie - wyjaśnia Maria Gawryluk, zastępczyni dyrektora Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Białymstoku.
To oznacza, że inwestycja, która miała zakończyć się w lipcu tego roku potrwa kilka tygodni dłużej.
Zmiany w projekcie nie przeszkadzają jednak w prowadzeniu intensywnych prac przy przebudowie 2,6-kilometrowej trasy od ronda przy ul. Ciołkowskiego w Białymstoku przez Kleosin do mostu na rzece Horodniance.
- Praktycznie gotowa jest już lewa jezdnia od miasta w stronę Kleosina. Czekają nas już tylko roboty wykończeniowe, w tym zagospodarowanie terenu, zieleń, znaki - wyjaśnia Maria Gawryluk.
Cały ruch samochodowy odbywa się teraz po tej lewej nitce. Prawa ciągle jest w budowie. Robotników spotkamy m.in. na wiadukcie. - Tu też prowadzimy prace na prawej części od strony miasta. Przygotowana jest już płyta, na którą położymy izolację bitumiczną, potem warstwę wiążącą i ścieralną - wyjaśnia Maria Gawryluk.
Przypomina, że praktycznie zakończona jest już budowa mostu na rzece Horodniance. Trwają tylko ostatnie prace przy kładce dla pieszych.
Niestety, utrudnień w ruchu nie sposób uniknąć. Od kwietnia obowiązuje ruch wahadłowy na około 400-metrowym odcinku, Kleosin - Horodniany, rozpoczynającym się od ul. Jodłowej. Docelowo będzie tu jedna jezdnia poszerzona do siedmiu metrów. Na razie ruch wahadłowy powoduje spore korki. Utrudnienia mają potrwać do końca czerwca.
Po zakończeniu wszystkich prac ruch samochodowy będzie już odbywał się płynnie. Większość trasy to dwa pasy w jedną stronę. Będą chodniki, ścieżki rowerowe, drogi serwisowe, zatoki autobusowe.
Trasa do Kleosina to jedna z najważniejszych dróg wylotowych Białegostoku. To najbardziej obciążony wjazd do miasta. Każdego dnia korzystają z niej m.in. ludzie jadący do pracy od strony Łap, czy Wysokiego Mazowieckiego. Przebudowywana trasa ma w przyszłości połączyć się z obwodnicą Księżyna. Jest szansa, że jeszcze w tym roku zostanie ogłoszony przetarg na budowę tej drogi.
Liczba
47 mln zł
tyle kosztuje drogowa inwestycja Białystok-Kleosin
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?