- Białystok będzie miał Via Carpatię, a Łomża Via Balticę - mówi Robert Tyszkiewicz, poseł PO. - To zakończy wreszcie wewnątrzwojewódzki spór o drogi - dodaje.
Via Baltica pobiegnie “ósemką" z Warszawy do Ostrowii Mazowieckiej i dalej S61 przez Łomżę, Szczuczyn, Ełk, Raczki i Suwałki do Budziska. Natomiast Via Carpatia poprowadzi z południa “dziewiętnastką" i ominie Białystok od południowo-zachodniej strony przez Chroszcz, Dobrzyniewo Duże i Knyszyn. Przetnie drogę S8 w Korycinie i dalej poprowadzi do Sokółki i wreszcie do Kuźnicy Białostockiej.
Nowa sieć dróg w maksymalnym stopniu omija obszary cenne przyrodniczo. Aby jak najmniej ingerować w środowisko, S8 z Białegostoku do Augustowa będzie jednojezdniowa, ze specjalnym pasem do wyprzedzania. To tak zwana główna przyspieszona. Nie do końca z tym projektem zgadzają się włodarze Białegostoku oraz województwa podlaskiego.
- Rozporządzenie w 90 procentach spełnia nasze postulaty - wyjaśnia prezydent miasta Tadeusz Truskolaski. Razem z marszałkiem województwa oraz wojewodą chce zaproponować, aby droga S8 na odcinku Korycin - Augustów była jednak dwujezdniowa. Może okazać się, że będzie tam spory ruch ciężarówek zmierzających do przejścia w Budzisku.
Do budowy Via Carpatii zostanie powołana specjalna spółka. Ma to podkreślić, jak ważna jest budowa tej drogi, ale również przyspieszyć realizację inwestycji. Jej siedziba najprawdopodobniej będzie w Białymstoku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?