Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

AC, ALEX i LPGTECH na GasShow 2013. STAG Diesel AC i dwa produkty ALEX z nagrodą INPRO

maryla
Wersja LPG systemu STAG Diesel była prezentowana w ciągniku rolniczym i ciągniku siodłowym. Instalacja wtrysku gazu w fazie ciekłej STAG 400 DPI pokazana została w Skodzie Roomster 1,2 TSI, natomiast system STAG 400 DPI w wersji zasilanej CNG zaprezentowano w Hyundaiu ix35.
Wersja LPG systemu STAG Diesel była prezentowana w ciągniku rolniczym i ciągniku siodłowym. Instalacja wtrysku gazu w fazie ciekłej STAG 400 DPI pokazana została w Skodzie Roomster 1,2 TSI, natomiast system STAG 400 DPI w wersji zasilanej CNG zaprezentowano w Hyundaiu ix35.
W tym roku motywem przewodnim obecności białostockiej spółki AC SA - producenta instalacji autogaz - było Centrum Badawczo-Rozwojowe.

- Przenieśliśmy odwiedzających w świat badań, odkryliśmy w jaki sposób w testowane są produkty AC przed ich wprowadzeniem rynek – informuje Wojciech Piekarski, dyrektor ds. marketingu firmy. - Udowodniliśmy, że warto jest opierać się na dokładnie przebadanych systemach autogaz, które zniosą różne warunki klimatyczne, szeroki zakres temperatur i są odporne na wiele sił działających podczas jazdy.

Targi były okazją do prezentacji nowości w ofercie spółki AC m.in. sekwencyjnego wtrysku gazu do silników diesla - systemu STAG Diesel; inteligentnego i kompaktowego sterownika STAG-4 Q-BOX Basic czy kolejnych rozwiązań dla silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa STAG 400 DPI. Premierę miały też elementy mechaniczne układów autogazowych tj. reduktor LPG AC R02 (do 120KM), reduktor CNG i listwa wtryskowa AC W02.

AC pokazała także kilka ciekawostek z obszaru elektroniki autogaz np. kontroler szerokopasmowej sondy lambda STAG AFR, podgrzewacz reduktorów i nowy wariator kąta wyprzedzenia zapłonu.

    gasshow     - Jak co roku zaprezentowaliśmy gamę pojazdów zasilanych paliwem gazowym – dodaje dyrektor Piekarski. - Na ekspozycji pojazdów przed halą prezentowaliśmy system STAG Diesel w samochodzie Citroen Jumper, w którym zastosowano wersję wykorzystującą gaz ziemny. Wersja LPG systemu STAG Diesel była prezentowana w ciągniku rolniczym i ciągniku siodłowym. Instalacja wtrysku gazu w fazie ciekłej STAG 400 DPI pokazana została w Skodzie Roomster 1,2 TSI, natomiast system STAG 400 DPI w wersji zasilanej CNG zaprezentowano w Hyundaiu ix35. Absolutną premierę na targach miały zbiorniki LPG pod marką TytanGas. Wprowadziliśmy je do oferty AC SA w szerokim asortymencie. Gama zbiorników toroidalnych obejmuje 45 rozmiarów obejmujących pojemności od 27 do 89 l. Zbiorniki walcowe są oferowane w pojemnościach od 20 do 110 l w 35 rozmiarach. acTytan

Zwieńczeniem obecności na targach firmy AC S.A. było przyznanie nagrody INPRO 2013 w kategorii Samochodowe Systemy LPG i CNG za najnowszy produkt STAG Diesel.
Nagroda INPRO przyznawana jest corocznie firmom z branży LPG/CNG/LNG za opracowanie i wprowadzenie na rynek nowoczesnych rozwiązań, dzięki którym dokonuje się postęp technologiczny, funkcjonalny i jakościowy.

acinpro   - Prestiżowa statuetka z pewnością ułatwi produktowi start rynkowy, choć biorąc pod uwagę uznanie, jakim cieszą się dotychczasowe sterowniki z szerokiej gamy STAG, STAG DIESEL i tak wchodzi w życie od razu z dobrej pozycji – dodaje Wojciech Piekarski.
 

! Imponujący awans AC S.A. w  rankingu Giełdowa Spółka Roku

Z końca listy w 2011 roku białostocka spółka wskoczyła na 19. pozycję!
Urosła w rok o jedną trzecią, jej kapitalizacja sięga 280 mln zł, a wszystko wskazuje na to, że zysk za 2012 r. będzie nie tylko rekordowy (może przekroczyć 30 mln zł), ale też wyraźnie lepszy niż w 2011 r. Ponadto spółka dzieli się zyskami - proponowana dywidenda za zeszły rok to 2,1 zł (stopa dywidendy 7 proc.).


Aż dwie nagrody INPRO przywiozła z GasShow inna białostocka spółka ALEX. Uznanie na targach zdobyły system LPG/CNG Optima Pro-Tec
optima

oraz wtryskiwacz LPG/CNG Napoleon.

napoleon

System Optima dostępny jest w dwóch wersjach: ekonomicznej - Eco-Tec i tej nagrodzonej - bardziej zaawansowanej i rozbudowanej wersji Pro-Tec

Optima Pro-Tec jest zaawansowanym technicznie sterownikiem wtrysku paliwa w fazie lotnej z wbudowanym modułem OBDII/EOBD oraz CAN. Sterownik występuje w trzech wersjach - 4,6 i 8 cylindrowych i dedykowany jest do samochodów z rozbudowanymi systemami wtrysku paliwa spełniającymi normy emisji spalin Euro IV i Euro V

Drugą nagrodę zdobył wtryskiwacz LPG/CNG Napoleon.

- Napoleon to najmłodszy drapieżnik w naszej ofercie. Większy, choć młodszy, brat Barracudy. Mamy nadzieję, że Napoleon powtórzy sukces wtryskiwacza Barracuda (nagrodzonego nagrodą INPRO na GasShow2012), który bardzo dobrze przyjął się zarówno na rynku polskim jak i za granicą, a zainteresowanie nim przerosło nawet nasze oczekiwania – mówi Piotr Świrydowicz dyrektor ds. technicznych, Alex Sp. z o. o., konstruktor**wtryskiwaczy Napoleon i Barracuda**.

Napoleon to wtryskiwacz paliwa w fazie lotnej przeznaczony do jednostek napędowych o mocy powyżej 60KM na cylinder. Wtryskiwacz ten cechuje wysoka jakość wykonana , precyzja działania oraz łatwość czyszczenia i konserwacji.

Zobacz też: Liderzy innowacji i rozwoju 2012. Podlaskie


Na GasShow obecna była także inna białostocka firma z tej branży – LPGTECH 

Przedstawiła kompletną aplikację pod system Android, która pozwala na dostrajanie samochodu przy pomocy smartfona lub tabletu, co ułatwia instalatorom pracę ze sterownikami LPGTECH. Ogromnym zainteresowaniem cieszył się wystawiony przez firmę samochód z silnikiem diesla, który jest dodatkowo zasilany LPG.

LPGTech LPGTech2
 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny