Rok 2012 otworzył pod tym względem w Adampolu kolejną furtkę – w Małaszewiczach.
Liczba samochodów przewożonych przez Adampol od niemal wszystkich producentów zbliża się do pół miliona rocznie. Firma eksportuje swoje usługi prawie do wszystkich krajów Europy (poza Skandynawią i kilkoma państwami na pólnocnym-wschodzie kontynentu), jest niekwestionowanym liderem branży na rynku rosyjskim i dalej w kierunku wschodnim. Ma oddziały we Włoszech, Belgii i Wielkiej Brytanii i spółki córki w Moskwie, Kaliningradzie i Niemczech.
Zobacz także. Podlaska Złota Setka 2012: Lista 100 największych firm w regionie
Zachęcenie producentów aut do wykorzystania w ich ścieżkach logistycznych wybudowanego przez Adampol w 2007 roku nowoczesnego terminalu przeładunkowego na Wolnym Obszarze Celnym w Małaszewiczach (gm. Terespol) otworzyło przed firmą nowe możliwości. Terminal leży dokładnie na granicy między UE a Unią Celną Republiki Białorusi, Kazachstanu i Federacji Rosyjskiej. Samochody są tu składowane i potem rozwożone do państw docelowych. Jest tu też zlokalizowane unikalne centrum DKD, gdzie auta są rozbierane na części, składowane do kontenerów i przesyłane do zagranicznych montowni. To odpowiedź Adampolu na programy firm motoryzacyjnych, które chcą prowadzić produkcję za wschodnią granicą UE.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?