Zaprezentowano nowy logotyp Muzeum Podlaskiego. W promocji nowego otwarcia muzeum wziął udział Marszałek Województwa Podlaskiego

Jakub Sadkowski
Jakub Sadkowski
We czwartek w głównej siedzibie Muzeum Podlaskiego w Białymstoku został zaprezentowany nowy logotyp muzeum. W konferencji z tej okazji uczestniczyli między innymi: marszałek Artur Kosicki, dyrektor muzeum Waldemar Wilczewski oraz autorka projektu logo - Ewa Zalewska. Jakub Sadkowski
Podczas konferencji we czwartek (13 maja) odbyła się prezentacja nowego logotypu, będącego częścią nowej identyfikacji wizualnej Muzeum Podlaskiego w Białymstoku. W spotkaniu wzięli udział marszałek Artur Kosicki, dyrektor Muzeum Podlaskiego w Białymstoku Waldemar Wilczewski oraz kierownik Muzeum Ikon w Supraślu Ewa Zalewska. Oprócz zaprezentowania logo, zostało przedstawione także historyczne pochodzenie pomysłu nowego symbolu.

- Te logo to jest forma nowego otwarcia, otwarcia się na pewne kwestie związane z kulturą, z obcowaniem z kulturą. Tak żeby mieszkańcy wrócili do Muzeum Podlaskiego i korzystali z niego. Przyzwyczailiśmy się do działań przez internet, a pamiętajmy że najważniejsze jest obcowanie tu na miejscu, naoczne i osobiste obcowanie tu z kulturą - powiedział Artur Kosicki.

Marszałek Województwa zaprosił tym samym mieszkańców naszego województwa do odwiedzania Muzeum Podlaskiego w Białymstoku, które znajduje się w ratuszu miejskim i wszystkich jego oddziałów.

- Chcielibyśmy, żeby mieszkańcy te miejsca odwiedzili. Nie tylko kiedy zostaną poluzowane te obostrzenia, ale też kiedy w sobotę będzie Noc Muzeów. Ważne jest, żebyśmy nie zapomnieli o tym wszystkim co mamy do pokazania, o tych wszystkich galeriach, miejscach i naszej wspaniałej historii - dodał Artur Kosicki

Na spotkaniu zaprezentowana została także geneza projektu nowego logo Muzeum Podlaskiego. Dowiedzieliśmy skąd wywodzi się pomysł na nowy symbol placówki. Krótką lekcję historii przedstawił tym samym Waldemar Wilczewski, dyrektor Muzeum Podlaskiego

- Pomysł zmiany logotypu Muzeum Podlaskiego wyrasta z idei nawiązania do czasów Rzeczpospolitej Obojga Narodów, do czasów pierwszej RP. Stanęliśmy przed ogromnym dylematem jak połączyć nowoczesny przekaz z tradycją sięgającą czasów dawnej rzeczpospolitej. Chcieliśmy nawiązać w naszym nowym logotypie do barw województwa podlaskiego z czasów sprzed rozbiorowych. W roku 1776 Sejm RP uchwalił, że województwa mają mieć swoje mundury. Tak żeby posłowie poszczególnych województw, kiedy spotkają się na sejmiku, na sejmie od razu wyróżniali się swoim strojem. Można było określić jakie to województwo. Stopniowo województwa przyjmowały swoje barwy.

Szafirowy i karmazynowy - to były historyczne kolory województwa podlaskiego.

- Szlachcic biorący udział w sejmie występował w szafirowym kontuszu, z karmazynowymi lub amarantowymi wyłogami. Na ramieniu miał srebrne szlify, a pod spodem biały żupan. I te barwy złożyły się na nasze logo - podsumował Waldemar Wilczewski.

Ostateczny kształt nowemu logo nadała Ewa Zalewska - autorka projektu logotypu.

Ponadto przedstawiono ofertę wydarzeń przygotowanych po ponownym otwarciu muzeów we wszystkich oddziałach Muzeum Podlaskiego oraz program Nocy Muzeów.

- Oferta, która jest przygotowywana dla państwa jest bardzo bogata, będzie cały czas rozszerzana. Mamy wiele planów jeśli chodzi o Muzeum Podlaskie w Białymstoku. Dzisiaj chcemy tym nowym otwarciem, pokazaniem loga zachęcić państwa do tego żebyście odwiedzali muzeum i zaczęli z powrotem obcować z naszą kulturą, z naszą wspaniałą tradycją, z tym wszystkim co mamy najwspanialsze w województwie podlaskim.

Gdzie na tanie wakacje w 2021 roku?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie