Wyprzedzanie na pasach. Pirata spotkała szybka kara (wideo)

(ren)Zaktualizowano 

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
Kobieta i mężczyzna z małym dzieckiem w wózku przechodzili przez przejście dla pieszych. Jeden kierowca ustąpił im pierwszeństwa, drugi go wyprzedził. Kara spotkała pirata drogowego już po chwili.

Bardzo niebezpieczny manewr wyprzedzania przed przejściem dla pieszych został zarejestrowany na al. Piłsudskiego w Białymstoku. Jeden z kierowców zatrzymał się przed pasami i przepuścił parę z wózkiem. Wtedy wyprzedziło go auto jadące prawym pasem.

Zobacz też: Pirat drogowy stracił prawo jazdy. Kierowca volkswagena omal nie zabił ludzi (wideo)

Pirat wkrótce został ukarany. Wyprzedzanie na pasach zauważyli policjanci. Włączyli syrenę i pojechali za piratem.

Odwiedź także nasz serwis Uwaga wypadek. Znajdziesz tam wypadki oraz kolizje z Białegostoku i regionu.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 61

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

l
lurker
W dniu 02.12.2015 o 06:45, Gość napisał:

Ta sama Szwecja wpuszcza do siebie miliony imigrantów z czarnymi penisami. Sorry ale ja wolę nasz podlaski mordor niż zachodnią toleropederastię i uwielbienie dla dewiacji takich jak homoseksualizm, pedofilia czy zooflia.

Żeby było na temat i żeby mod nie wyciął Twego posta, to powinieneś wspomnieć o jeszcze dwóch dewiacjach - przestrzeganiu przepisów drogowych i uprzywilejowaniu pieszych przed pojazdami.
Wg wrześniowych badań KRBRD 70% polskich kierowców to dewianci uważający, że powinno się zatrzymywać przed PdP, kiedy stoją przed nim piesi oczekujący na przejście.

l
lurker
W dniu 02.12.2015 o 12:54, Gość napisał:

A pisałem ci że do Polski to bardziej Rosja podobna niż Szwecja,jak ty mi odpowiesz z czego wynika obowiązek włączenia lewego kierunkowskazu przy wjeździe na rondo ze znakiem ruch okrężny to ja już chyba nie będę musiał ci tłumaczyć z czego w Rosji wynika obowiązek przepuszczenia pieszych oczekujących na przejściu.

A ja Ci napisałem, że to nie jest prawdą (tak jak te Twoje zmyślone pierwszeństwo w Rosji), bo na zachodzie potrafimy się zachować, oraz potrafimy się tak zachować w stosunku do rowerzystów, którzy dostali pierwszeństwo nawet kiedy dojeżdżają do przejazdu i zlikwidowano w stosunku do nich pojęcie wtargnięcia pod nadjeżdżający pojazd. Miał być z tego powodu armagedon, a okazało się, że ilość wypadków (na milion rowerzystów) systematycznie spada. Czyli jednak się da.
Co do obowiązku włączania lewego  kierunku przed wykonaniem skrętu w prawo, to wybacz, ale nie przypominam sobie, żeby istniał taki obowiązek, nie słyszałem też o żadnej podstawie prawnej do takiego działania. W związku z tym pewnie nie dowiem się z czego wynika w Rosji nieistniejący, jak się okazuje, obowiązek przepuszczenia pieszych oczekujących przed przejściem (bo to, że istnieje obowiązek przepuszczenia pieszego, jak piszesz, oczekującego na przejściu, oraz, że pieszy nie może oczekiwać na przejściu to już wiemy - zacytowałem nawet oryginalne przepisy).

.

G
Gość
W dniu 02.12.2015 o 10:25, lurker napisał:

Co do rosyjskich przepisów, to powiedz mi z czego niby ma wynikać te "pierwszeństwo pieszego" jeszcze przed wejściem na pasy? Z tego co rozumiem, to te przepisy są niemal identyczne jak u nas - pieszy ma pierwszeństwo dopiero po postawieniu nogi na pasach i nie może wtargnąć przed jadący pojazd.

 

A pisałem ci że do Polski to bardziej Rosja podobna niż Szwecja,

jak ty mi odpowiesz z czego wynika obowiązek włączenia lewego kierunkowskazu przy wjeździe na rondo ze znakiem ruch okrężny to ja już chyba nie będę musiał ci tłumaczyć z czego w Rosji wynika obowiązek przepuszczenia pieszych oczekujących na przejściu.

l
lurker

Co do rosyjskich przepisów, to powiedz mi z czego niby ma wynikać te "pierwszeństwo pieszego" jeszcze przed wejściem na pasy?
 

4.5. На нерегулируемых пешеходных переходах пешеходы могут выходить на проезжую часть (трамвайные пути) после того, как оценят расстояние до приближающихся транспортных средств, их скорость и убедятся, что переход будет для них безопасен. При переходе дороги вне пешеходного перехода пешеходы, кроме того, не должны создавать помех для движения транспортных средств и выходить из-за стоящего транспортного средства или иного препятствия, ограничивающего обзорность, не убедившись в отсутствии приближающихся транспортных средств.

14.1. Водитель транспортного средства, приближающегося к нерегулируемому пешеходному переходу, обязан уступить дорогу пешеходам, переходящим дорогу или вступившим на проезжую часть (трамвайные пути) для осуществления перехода.

Z tego co rozumiem, to te przepisy są niemal identyczne jak u nas - pieszy ma pierwszeństwo dopiero po postawieniu nogi na pasach i nie może wtargnąć przed jadący pojazd.

l
lurker
W dniu 02.12.2015 o 09:03, Gość napisał:

a np Rosja w swoim programie małpowania zachodu już kilka lat wstecz wprowadziła ten zapis pierwszeństwa pieszych którzy zbliżają się do przejścia. GAI jest tam w siódmym niebie, już nawet znaku ograniczenia prędkości do 30km/h nie muszą wozić w bagażniku i stawiać w najmniej oczekiwanym miejscu tak im dobrze z premiami na tych przejściach wychodzi. Kierowcy każdy jeden jeździ z zamontowanym rejestratorem. I pokaż mi kolego w statystykach Federacji Rosyjskiej gdzie ty widzisz poprawę bezpieczeństwa ?Bo nie udawajmy, nam do Rosji to nam dużo bliżej niż do Szwecji.

Gdyby było, tak jak piszesz, to żaden kierowca nie zatrzymywał by się przed przejazdem rowerowym, a od jakiegoś czasu mam problem z nagraniem takich mistrzów. Kierowcy wiedząc, że rowerzysta ma pierwszeństwo zatrzymują się i ustępują pierwszeństwa i o dziwo robią to bez pisku opon nie przekraczając linii zatrzymania. Ostatnio zauważam, że robią to już kiedy jestem 20-30 m od przejazdu. Mało tego - od jakiegoś czasu ciężko jest spotkać osobę, która zastawia przejazd rowerowy próbując nieudolnie włączyć się do ruchu - co kiedyś było plagą, bo widok zbliżającego się rowerzysty działał na nich jak płachta na byka. Teraz, nawet jak coś takiego się zdarzy, to bardzo często ludzie gestem przepraszają za swoje gapiostwo, zamiast machać pięścią, lub palcem środkowym. Poza tym jak wytłumaczysz fakt, że rosyjskomentalny Polak przekraczający Odrę zmienia się nagle w potulnego i kochającego pieszych, pełną gębą Europejczyka?
G
Gość
W dniu 01.12.2015 o 23:46, lurker napisał:

.......np. Szwecja ze swoim programem narodowym zdążającym do osiągnięcia liczby 0 zabitych pieszych, zaczyna mocno ingerować w infrastrukturę i nie robi tego budując obwodnice, tylko tak konstruując drogi, żeby pieszy był na nich bezpieczny, a jednocześnie jak najmniej szykanowany. "Szykanowany" zaś jest kierowca. Jednak to wszystko dzieje się po tym jak działania prawne doprowadziły do olbrzymiego obniżenia śmiertelności.

 

a np Rosja w swoim programie małpowania zachodu już kilka lat wstecz wprowadziła ten zapis pierwszeństwa pieszych którzy zbliżają się do przejścia. GAI jest tam w siódmym niebie, już nawet znaku ograniczenia prędkości do 30km/h nie muszą wozić w bagażniku i stawiać w najmniej oczekiwanym miejscu tak im dobrze z premiami na tych przejściach wychodzi. Kierowcy każdy jeden jeździ z zamontowanym rejestratorem. I pokaż mi kolego w statystykach Federacji Rosyjskiej gdzie ty widzisz poprawę bezpieczeństwa ?

Bo nie udawajmy, nam do Rosji to nam dużo bliżej niż do Szwecji.

G
Gość
W dniu 01.12.2015 o 23:46, lurker napisał:

Bzdury. Nie masz pojęcia o czym piszesz. Z jazdą po pijaku jest np. tak, że geometria jezdni nie pozwala pijakowi przejechać więcej niż 200 m bo trafi w doniczkę, albo w pojazdy parkujące naprzemiennie. Wobec tego można podnieść próg, bo choćby chciał, to i tak nikomu krzywdy nie zrobi. Wypadkowość spadła po zmianach prawnych i bezwzględnym przeniesieniu winy na kierującego. Tam po prostu nie opłaca się nie zauważać pieszych. Też byli niezadowoleni, też uważali, że to zamach na ich wolność, przepustowość itd. Tyle, że oni przechodzili to 15 lat temu i wcale nie mieli tej mitycznej infrastruktury. W tej chwili np. Szwecja ze swoim programem narodowym zdążającym do osiągnięcia liczby 0 zabitych pieszych, zaczyna mocno ingerować w infrastrukturę i nie robi tego budując obwodnice, tylko tak konstruując drogi, żeby pieszy był na nich bezpieczny, a jednocześnie jak najmniej szykanowany. "Szykanowany" zaś jest kierowca. Jednak to wszystko dzieje się po tym jak działania prawne doprowadziły do olbrzymiego obniżenia śmiertelności.

 

Ta sama Szwecja wpuszcza do siebie miliony imigrantów z czarnymi penisami. Sorry ale ja wolę nasz podlaski mordor niż zachodnią toleropederastię i uwielbienie dla dewiacji takich jak homoseksualizm, pedofilia czy zooflia.

P
Piesza
W dniu 30.11.2015 o 15:01, sas napisał:

wiadomo wieś przyjechała do miasta i nie umie sie poruszac

 

Myślisz, że kierowca nie zatrzymał się przed przejściem, ponieważ nie wiedział, że w takiej sytuacji powinien się zatrzymać?

l
lurker
W dniu 01.12.2015 o 21:50, Gość napisał:

Wysoka śmiertelność pieszych występuje  krajach w których nie ma  dróg i obwodnic i nie ma ona nic wspólnego z rozwiązaniami prawnymi.Tak samo jak z jazdą po pijaku, tam ich jeździ najwięcej gdzie jest najniższa dopuszczalna zawartość. Ot i cała tajemnica i nie rób z tego polityki.I analogicznie, jak pieszy nie wejdzie przed samochód to kierowca go nie rozjedzie. 

Bzdury. Nie masz pojęcia o czym piszesz. Z jazdą po pijaku jest np. tak, że geometria jezdni nie pozwala pijakowi przejechać więcej niż 200 m bo trafi w doniczkę, albo w pojazdy parkujące naprzemiennie. Wobec tego można podnieść próg, bo choćby chciał, to i tak nikomu krzywdy nie zrobi. Wypadkowość spadła po zmianach prawnych i bezwzględnym przeniesieniu winy na kierującego. Tam po prostu nie opłaca się nie zauważać pieszych. Też byli niezadowoleni, też uważali, że to zamach na ich wolność, przepustowość itd. Tyle, że oni przechodzili to 15 lat temu i wcale nie mieli tej mitycznej infrastruktury. W tej chwili np. Szwecja ze swoim programem narodowym zdążającym do osiągnięcia liczby 0 zabitych pieszych, zaczyna mocno ingerować w infrastrukturę i nie robi tego budując obwodnice, tylko tak konstruując drogi, żeby pieszy był na nich bezpieczny, a jednocześnie jak najmniej szykanowany. "Szykanowany" zaś jest kierowca. Jednak to wszystko dzieje się po tym jak działania prawne doprowadziły do olbrzymiego obniżenia śmiertelności.

G
Gość

 

Widać, żeś granatem od fotela oderwany.....udupił pieszych na kolejne kilka lat i doprowadził do kolejnych tysięcy śmierci uwalając ustawę dającą pierwszeństwo pieszym przed wejściem na PdP. A przełożenie jest proste - tak wysoka śmiertelność pieszych jak w PL

występuje tylko w krajach, gdzie pieszy nie ma pierwszeństwa.

 

 

 

Wysoka śmiertelność pieszych występuje  krajach w których nie ma  dróg i obwodnic i nie ma ona nic wspólnego z rozwiązaniami prawnymi.

Tak samo jak z jazdą po pijaku, tam ich jeździ najwięcej gdzie jest najniższa dopuszczalna zawartość. Ot i cała tajemnica i nie rób z tego polityki.

I analogicznie, jak pieszy nie wejdzie przed samochód to kierowca go nie rozjedzie.

l
lurker
W dniu 01.12.2015 o 16:56, Gość napisał:

Nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz.Pieszy owszem ma prawo chodzić gdzie chce i kiedy chce ale w momencie kiedy wchodzi na jezdnię to również musi przestrzegać prawa o czym piesi nie wiedzą lub co bardziej prawdopodobne, wiedzieć nie chcą. I to dlatego jest tyle śmiertelnych wypadków z udziałem pieszych bo kary i obowiązki nakłada się na kierowców a pieszych traktuje się jak święte krowy.  A wypadków można byłoby uniknąć, tyle że karaniem kierowców będzie to 5% mniej, a edukacja pieszych dałaby 95% mniej, tyle że z kar to czysty zysk a edukacja to koszt. Proste?

Widać, żeś granatem od fotela oderwany. Wyobraź sobie, że jest akurat przeciwnie - większości wypadków winni są kierowcy, a tak na prawdę winne jest uprzywilejowanie pojazdów przed pieszymi. PiS w ramach ochrony życia dalekopopoczęciowego i w ramach głupiej walki politycznej z PO, udupił pieszych na kolejne kilka lat i doprowadził do kolejnych tysięcy śmierci uwalając ustawę dającą pierwszeństwo pieszym przed wejściem na PdP. A przełożenie jest proste - tak wysoka śmiertelność pieszych jak w PL

występuje tylko w krajach, gdzie pieszy nie ma pierwszeństwa.

G
Gość
W dniu 01.12.2015 o 15:33, akukaracza napisał:

Prawo do prowadzenia samochodu się zdobywa i jest to przywilej wynikający z tego uprawnienia a nie obowiązek.Z przywilejem prowadzenia auta wiąże się szereg przepisów, których należy przestrzegać. Piesi nie potrzebują uprawnień do chodzenia po mieście, mają do tego prawo. Ty kierowco masz to prawo uszanować będąc uprawnionym do prowadzenia samochodu.Jeżeli masz z tym problem, to przywilej prowadzenia samochodu zostanie Ci odebrany.

 

Nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz.

Pieszy owszem ma prawo chodzić gdzie chce i kiedy chce ale w momencie kiedy wchodzi na jezdnię to również musi przestrzegać prawa o czym piesi nie wiedzą lub co bardziej prawdopodobne, wiedzieć nie chcą. I to dlatego jest tyle śmiertelnych wypadków z udziałem pieszych bo kary i obowiązki nakłada się na kierowców a pieszych traktuje się jak święte krowy.  A wypadków można byłoby uniknąć, tyle że karaniem kierowców będzie to 5% mniej, a edukacja pieszych dałaby 95% mniej, tyle że z kar to czysty zysk a edukacja to koszt. Proste?

a
akukaracza

Prawo do prowadzenia samochodu się zdobywa i jest to przywilej wynikający z tego uprawnienia a nie obowiązek.

Z przywilejem prowadzenia auta wiąże się szereg przepisów, których należy przestrzegać.

 

Piesi nie potrzebują uprawnień do chodzenia po mieście, mają do tego prawo. Ty kierowco masz to prawo uszanować będąc uprawnionym do prowadzenia samochodu.

Jeżeli masz z tym problem, to przywilej prowadzenia samochodu zostanie Ci odebrany.

G
Gość

podstawa prawna prawa do zagapienia się albo zamilcz pan

 

 

pies mu akurat prosto pod koła wskoczył i co?

To przejście powinno być zlikwidowane, nieopodal mają przejście z sygnalizacją na Żabiej a trochę dalej drugie na Malmeda

l
lurker
W dniu 01.12.2015 o 12:44, Drogowy napisał:

ma takie prawo

podstawa prawna prawa do zagapienia się albo zamilcz pan

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3