MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Wydarzenia w Pokemon GO jak koncerty Taylor Swift – "stawiamy na spoleczność"

Anita Persona
Jak 2023 rok wypadł w przypadku Pokemon GO? Zapytaliśmy u źródła - w Niantic.
Jak 2023 rok wypadł w przypadku Pokemon GO? Zapytaliśmy u źródła - w Niantic. Kreator Bing
Pokemon GO to jedna z najpopularniejszych gier mobilnych. Łączy ona w sobie świat popularnych Pokemonów oraz AR nakładając na rzeczywiste miejsca cyfrowe wersje potworków, a z graczy robiąc ich trenerów. Każdego roku tytuł dodatkowo się rozwija, a jak było w 2023 roku? Zapytaliśmy przedstawiciela studia Niantic.

Spis treści

Pokemon GO fenomen wśród gier mobilnych

Pokémon GO to interaktywna gra mobilna, która zadebiutowała 6 lipca 2016 roku. Produkcja została stworzona przez firmę Niantic we współpracy z The Pokémon Company oraz Nintendo. Można powiedzieć, że Pokémon GO zrewolucjonizowało sposób, w jaki ludzie biorą udział w grach mobilnych, wykorzystując technologię rzeczywistości rozszerzonej (AR) do łączenia wirtualnego świata Pokémonów z rzeczywistym otoczeniem graczy. Gra umożliwia bowiem graczom polowanie na różne gatunki Pokémonów, korzystając z GPS i kamery telefonu komórkowego. Zadaniem użytkowników jest złapanie, trenowanie i kolekcjonowanie Pokémonów, a także uczestnictwo w walkach z innymi graczami.

Pokémon GO szybko zdobyło ogromną popularność na całym świecie, przyciągając miliony graczy z różnych grup wiekowych. Jednym z kluczowych elementów sukcesu gry była jej zdolność do integrowania rozrywki z aktywnością fizyczną, ponieważ gracze muszą przemieszczać się fizycznie, aby eksplorować świat gry, odwiedzać tzw. PokeStopy i areny. To sprawiło, że Pokémon GO stało się również narzędziem promującym aktywność fizyczną i społeczność graczy.

Rok 2023 w Pokémon GO – wywiad

Pomimo fazy początkowej euforii, gra nadal utrzymuje sporą popularność, a twórcy regularnie dodają nowe funkcje i Pokémony, aby utrzymać zainteresowanie społeczności. Jak pod tym względem wypadł 2023 rok? Zapytaliśmy o to przedstawiciela studia Niantic, Philipa Marza, Dyrektora Marketingu Regionalnego Pokémon GO. W wywiadzie zdradził nam on m.in. co maja wspólnego wydarzenia w Pokémon GO z koncertami Taylor Swift, czy studio słucha graczy i co było dla twórców najtrudniejsze w trakcie prac nad grą w mijającym roku.

Jak ocenia Pan rok 2023 w przypadku Pokémon GO? Czy są jakieś konkretne momenty lub osiągnięcia, które w Pańskiej perspektywie były szczególnie istotne?

„To był bardzo pozytywny rok dla Pokémon GO. Skupiliśmy się na wspieraniu i rozwijaniu naszej wspaniałej społeczności wokół gry. Z powodzeniem wprowadziliśmy szereg nowych funkcji, w tym Rozgrywkę Grupową (Party Play), Campfire, Trasy (Routes), nowy program Ambasadorów Społeczności i Rajdy Shadow (Shadow Raids). Wszystko po to, by zebrać ludzi do wspólnej zabawy w świecie rzeczywistym. Wciąż inwestujemy w nasze wydarzenia na żywo. Pokémon GO Fest w Londynie zgromadził ponad 50 000 trenerów, którzy wspólnie odkrywali miasto. Jestem głęboko przekonany, że ktoś, kto wróciłby dziś do Pokémon GO, zobaczyłby, że gra jest lepsza niż kiedykolwiek.”

Czy podczas prac nad Pokemon GO w 2023 roku natrafiono na jakieś trudności, które wymagały specjalnego zaangażowania, np. problemy z wprowadzeniem jakiejś zawartości?

„Po uruchomieniu Tras (Routes) byliśmy oszołomieni ogromnym zainteresowaniem tą funkcją. Naprawdę ciężko pracowaliśmy nad skalowaniem naszego procesu moderacji, żeby sprawnie zatwierdzać bezpieczne i opłacalne trasy przesyłane przez globalną społeczność. Teraz mamy ponad 1 milion tras dostępnych dla wszystkich. Liczba ta stale rośnie.”

Jakie były najbardziej udane lub niezapomniane wydarzenia społecznościowe w ostatnim czasie? Czy któreś cieszyło się szczególnie dużą popularnością wśród użytkowników Pokemon GO?

„Ponad 150 000 osób wzięło w tym roku udział w wydarzeniach na żywo Pokémon GO Fest w Osace, Nowym Jorku i Londynie. Łącznie, przyniosły one lokalnym gospodarkom ponad 300 milionów dolarów. Wydarzenia te są kwintesencją tego, co reprezentuje Niantic i Pokémon GO, zachęcając ludzi z całego świata do wspólnego odkrywania nowego miasta lub lokalnej okolicy. Jeśli nie byłaś na GO Fest, wyobraź sobie festiwal dla trenerów Pokémon GO na skalę koncertu Taylor Swift. Bycie jego częścią to coś wyjątkowego. Ponadto wprowadziliśmy nowy format wydarzenia na żywo o nazwie City Safari, który w październiku zabrał trenerów z Europy do Barcelony.”

Jak Niantic Labs zbiera i reaguje na feedback od społeczności graczy? Czy opinie graczy mają wpływ na kierunek, w jakim rozwija się Pokémon GO?

„Niantic ciężko pracuje, aby ta gra była tak samo zabawna i wciągająca dla nowego gracza, jak i dla kogoś na poziomie 50. Uważnie słuchamy opinii społeczności na wiele sposobów: poprzez panele graczy, ankiety NPS, media społecznościowe i bezpośrednie informacje zwrotne przekazywane do firmy. W tym roku wprowadziliśmy Trasy (Roads) i Rozgrywkę Grupową (Party Play), ponieważ otrzymaliśmy mocny przekaz od społeczności, że to właśnie takie funkcje najbardziej chciałaby wprowadzić. Współpracujemy również z ambasadorami społeczności i twórcami treści, którzy pomagają nam w upewnieniu się, że informacja zwrotna działa w obie strony.”

Czy Niantic Labs planuje zacieśnianie współpracy z lokalnymi społecznościami w różnych regionach świata?

„W tym roku wprowadziliśmy nowy program Ambasadorów Społeczności, aby jeszcze bardziej ułatwić trenerom tworzenie i prowadzenie lokalnej społeczności. Obecnie mamy 130 ambasadorów w miastach w całej Europie, w tym kilku w Polsce, i chcielibyśmy, aby było ich jeszcze więcej. Ambasadorzy społeczności otrzymują specjalne benefity dla swoich społeczności do rozdawania podczas comiesięcznych wydarzeń Community Day. Są to na przykład specjalne kody na przedmioty, dostęp do przedstawicieli Niantic na specjalne sesje informacji zwrotnej, wczesny dostęp do nowych funkcji i inne możliwości wspierania rozwoju ich społeczności.”

Jak przebiega współpraca z The Pokémon Company w kontekście rozwoju Pokemon GO? Czy istnieją plany na wprowadzenie nowych Pokémonów lub innych elementów związanymi z rozszerzonym uniwersum Pokémon?

„Nadal ściśle współpracujemy z The Pokémon Company, aby znaleźć najlepszy i najbardziej odpowiedni sposób na wprowadzenie nowych Pokémonów, a także atrakcyjnych treści i funkcji do gry.”

Czy możemy się spodziewać jakichś znaczących zmian lub nowości w Pokemon GO w najbliższej przyszłości? Jeśli może Pan zdradzić, to jakich?

„Oczywiście mamy atrakcyjny plan działania nakreślony na rok 2024 rok. Nieustannie staramy się rozwijać Pokémon GO jako grę, w którą można grać bez końca. Nie mogę teraz ujawnić zbyt wiele, ale zapewniam, że będą to ekscytujące zmiany dla graczy.”

Sprawdź też:

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny