W pociągach regionalnych za bilet zapłacimy kartą

Julita Januszkiewicz
Julita Januszkiewicz
W pociągach Przewozów Regionalnych w całej Polsce za bilet można zapłacić kartą
W pociągach Przewozów Regionalnych w całej Polsce za bilet można zapłacić kartą Polregio
To ważne ułatwienie dla podróżnych! W pociągach Polregio w całej Polsce można płacić za bilet kartą. Drużyny konduktorskie zostały wyposażone w mobilne terminale. Już od kilku tygodni pasażerowie przewoźnika mogą potwierdzić tożsamości za pomocą smartfonu.

To bardzo dobre rozwiązanie - chwali pani Anna, która zwykle podróżuje z Białegostoku do Łap. - Często jeździmy, a najczęściej jesteśmy na dworcu tuż przed samym odjazdem pociągu i nie ma czasu na to, żeby kupić bilet w kasie. Nie zawsze mam też przy sobie gotówkę.

I po chwili zaczyna opowiadać, że kiedyś wsiadła do pociągu w ostatniej chwili. W portfelu nie miała pieniędzy. Chciała zapłacić za bilet u konduktora kartą, ale ten nie miał terminala. Dlatego musiała pożyczyć pieniądze od obok siedzącej pasażerki.

Problemy podróżnych wreszcie się skończą. Zapłacą kartą, jeśli będą kupować bilet u obsługi składu. Tak jest od niedawna.

- Z żelazną konsekwencją wprowadzamy kolejne ułatwienia w obsłudze pasażerów. Teraz na pokładzie każdego pociągu POLREGIO, których dziennie uruchamiamy średnio 1900, zapłacimy także kartą płatniczą. Warto dodać, że nasze drużyny konduktorskie już od ponad roku posiadają najnowocześniejsze w Polsce terminale do sprzedaży biletów, a pod koniec lipca zakończyliśmy także wprowadzanie mobilnych urządzeń do płatności kartą. Jesteśmy jednym z czterech pasażerskich przewoźników kolejowych w Polsce, którzy oferują taką możliwość pasażerom – podkreśla Anna Lenarczyk, Członek Zarządu – Dyrektor Handlowy Spółki Przewozy Regionalne, właściciela marki POLREGIO.

Przypomnijmy, że kartą można płacić w pociągach PKP Intercity.

Kolejnym udogodnieniem dla pasażerów jest możliwość potwierdzenia swojej tożsamości przy pomocy platformy mObywatel. Wprowadziło ją Ministerstwo Cyfryzacji. Pozwala na wygodne przechowywanie i użycie dokumentów, takich jak dowód osobisty czy prawo jazdy.

- Coraz więcej naszych pasażerów kupuje bilety przez Internet, a smartfony towarzyszą im niemal w każdej chwili. Aplikacja mObywatel to kolejne udogodnienie, które wpisuje się w nasze działania nad ułatwieniem obsługi pasażerów. Przypomnę, że od niedawna funkcjonuje nasza aplikacja mobilna POLREGIO, która umożliwia zakup biletów w łatwy i przyjemny sposób –mowi Anna Lenarczyk.

Czytaj też: Pociąg Hajnówka - Siemianówka powraca. Będą weekendowe połączenia nad Zalew Siemianówka

Marek Jakubiak o wywiadzie posłanki Urszuli Zielińskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Wygoda to może jest ale dla podróżnych, raczej nie dla obsługi, chociaż może to lepsze niż noszenie kieszenie pełne drobych do wydawania reszty.

Inną sprawą jest to że do tego jest potrzebny internet, no a ten w pociągach jest delikatnie mówiąc kiepski. Na podanej tu trasie do Łap jest ciężko z zakupem biletu przez brak internetu, a gdzież tu mówić jeszcze o płatnością kartą, transakcja będzie przechodzić dłużej niż dojazd. Na wielu odcinkach w pociągach nie ma zasięgu internetu tak więc życzę powodzenia.

Ludzie którzy mają smartfony już dawno mogą kupować bilety, choćby przez SkyCash, bardzo dobra i przydatna aplikacja, z tym że ludzie często są mało rozgarnięci i nie potrafią korzystać z wielu ułatwień.
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny
Dodaj ogłoszenie