Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Usuwanie azbestu. Złóż wniosek i zdobądź dotację

(jul)
Są pieniądze na usuwanie azbestu
Są pieniądze na usuwanie azbestu archiwum
Prawie pięć milionów złotych zostanie w tym oraz w przyszłym roku przeznaczone na usuwanie i utylizację azbestu. Samorządy powinny do końca stycznia składać wnioski w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku.

- Wpłynęło już ich jedenaście. Myślę, że liczba będzie porównywalna z ubiegłym rokiem. Wtedy udzieliliśmy gminom 95 dotacji, co pozwoliło na usunięcie powyżej 10 tysięcy ton azbestu - poinformowała Wiesława Sokołowska z WFOŚiGW.

- Koszt zadań z tym związanych w 2013 roku wyniósł około 4,2 mln złotych, a łączne dofinansowanie około 3,8 mln zł - wylicza Wiesława Sokołowska.

Gminy, które będą się starały o dofinansowanie na likwidację i utylizację eternitu, mają szansę na dotacje do 100 procent.

- Pieniędzy powinno wystarczyć dla wszystkich chętnych gmin, chociaż potrzeby są duże - przyznaje Wiesława Sokołowska.

Wcześniej przed złożeniem wniosków, samorządy musiały zebrać dane na temat azbestu od swoich mieszkańców.

Po otrzymaniu dotacji, urzędy w drodze przetargu wybierają firmy, które przeprowadzają usuwanie np. azbestowych dachów.

WFOŚiGW dotuje demontaż, zbieranie, załadunek, przygotowanie do transportu, transport i przekazanie azbestu do unieszkodliwienia. Nie finansuje jednak nowych dachów.

Program ma być kontynuowany w przyszłości. Azbest powinien zniknąć z dachów do 2032 roku.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny