UMB. Analityka medyczna i fizjoterapia mają bal magisterski. Tak się bawią studenci (zdjęcia)

(dor)
Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Bal magisterski analityki medycznej i połowinki fizjoterapii
Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Bal magisterski analityki medycznej i połowinki fizjoterapii Jerzy Doroszkiewicz
Udostępnij:
Uniwersytet Medyczny w Białymstoku kształci dziesiątki znakomitych analityków medycznych i fizjoterapeutów. 15.02.2020 mieli swój bal w Gracji. Przed studentami analityki medycznej jeszcze napisanie i obrona prac magisterskich. Studenci fizjoterapii mieli dopiero połowinki

Uniwersytet Medyczny w Białymstoku kształci dziesiątki znakomitych analityków medycznych i fizjoterapeutów. 15.02.2020 mieli wspólny bal w Gracji. Przed studentami analityki medycznej jeszcze napisanie i obrona prac magisterskich. Studenci fizjoterapii mieli połowinki.

Analityka medyczna

Absolwenci kierunku Analityka Medyczna otrzymują dyplom i tytuł zawodowy magistra. Po uzyskaniu dyplomu otrzymują Prawo wykonywania zawodu diagnosty laboratoryjnego, regulowanego Ustawą o diagnostyce laboratoryjnej.

Ogólne efekty uczenia się obejmują:

- w zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

  • rozwój, budowę i funkcje komórek, tkanek, narządów i układów organizmu ludzkiego oraz współzależność ich budowy i funkcji w warunkach zdrowia i choroby;
  • procesy metaboliczne na poziomie molekularnym, komórkowym, narządowym i ustrojowym, w tym zjawiska homeostazy, regulacji hormonalnej, reprodukcji oraz starzenia się organizmu;
  • podstawy biologii molekularnej, mechanizmy dziedziczenia i zaburzeń genetycznych oraz podstawy inżynierii genetycznej;
  • podstawy teoretyczne i metodyczne zastosowania instrumentalnych metod analitycznych w diagnostyce laboratoryjnej;
  • zasady wykonywania badań laboratoryjnych przy użyciu metod manualnych i technik zautomatyzowanych oraz autoryzacji wyników;
  • wpływ substancji egzogennych, w tym składników odżywczych, leków i używek na wyniki laboratoryjnych badań diagnostycznych oraz techniki monitorowania stężenia tych związków w materiale biologicznym;
  • etyczne, społeczne i prawne uwarunkowania wykonywania zawodu diagnosty laboratoryjnego.

- w zakresie umiejętności absolwent potrafi:

  • pobierać materiał biologiczny do badań laboratoryjnych z zachowaniem zasad aseptyki oraz oceniać jego przydatność;
  • planować i przeprowadzać laboratoryjną strategię diagnostyczną z wykorzystaniem współczesnych źródeł informacji;
  • wykonywać badania laboratoryjne oraz uzyskiwać wiarygodne wyniki;
  • wykorzystywać wyniki badań laboratoryjnych do opisu stanu zdrowia;
  • rozwiązywać problemy diagnostyczne mieszczące się w zakresie dziedziny nauk medycznych i nauk o zdrowiu;
  • doradzać w procesie diagnostycznym;
  • zarządzać i kierować medycznym laboratorium diagnostycznym, w tym jego personelem;
  • określać priorytety w procesie diagnostycznym oraz konstruktywnie i na zasadzie partnerstwa współpracować w jego trakcie z lekarzem i innymi osobami związanymi z procesem diagnostyczno-terapeutycznym;
  • wyszukiwać i selekcjonować informacje z różnych źródeł, dokonywać ich krytycznej oceny oraz formułować opinie;
  • korzystać z wiedzy i umiejętności praktycznych zgodnie z zasadami etyki i deontologii oraz przepisami prawa;
  • planować własną aktywność edukacyjną i stale dokształcać się w celu aktualizacji wiedzy;
  • inspirować inne osoby do uczenia się;
  • komunikować się ze współpracownikami w zespole i dzielić się wiedzą;
  • komunikować się z odbiorcami wyników badań laboratoryjnych.

- w zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do:

  • dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń, dokonywania samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych;
  • pracy w zespole, przyjmując w nim różne role, ustalając priorytety, dbając o bezpieczeństwo własne, współpracowników i otoczenia;
  • wdrażania zasad koleżeństwa zawodowego i współpracy w zespole specjalistów, w tym z przedstawicielami innych zawodów medycznych, także w środowisku wielokulturowym i wielonarodowościowym;
  • identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu diagnosty laboratoryjnego w oparciu o zasady etyczne oraz formułowania opinii dotyczących różnych aspektów działalności zawodowej;
  • przestrzegania tajemnicy zawodowej i praw pacjenta;
  • korzystania z obiektywnych źródeł informacji;
  • formułowania wniosków z własnych pomiarów lub obserwacji;
  • podejmowania działań zawodowych z szacunkiem do pracy własnej i innych ludzi oraz dbania o powierzony sprzęt;
  • przyjęcia odpowiedzialności związanej z decyzjami podejmowanymi w ramach działalności zawodowej, w tym w kategoriach bezpieczeństwa własnego i innych osób.

Fizjoterapia

Ukończenie studiów upoważnia absolwenta do przystąpienia do Państwowego Egzaminu Fizjoterapeutycznego (PEF), po zdaniu którego uzyskuje prawo wykonywania zawodu.

Absolwent uzyskuje:

  • Przygotowanie zawodowe poprzez uzyskanie wiedzy i zdobycie umiejętności niezbędnych do kształtowania, podtrzymywania i przywracania sprawności oraz wydolności osobom w różnym wieku, utraconej lub obniżonej wskutek różnych chorób bądź urazów
  • Wiedzę z zakresu teorii, metodyki i praktyki fizjoterapii oraz umiejętności wykonywania zabiegów fizykoterapii i masażu, kinezyterapii, podstawowych zabiegów terapii manualnej oraz stosowania zaopatrzenia ortopedycznego
  • Umiejętności i kompetencje profesjonalnego podejścia do pacjenta oraz współdziałania i komunikacji w pracach zespołu leczącego
  • Ukształtowanie postaw tolerancji dla zachowań wynikających z niepełnosprawności, odmiennych uwarunkowań społecznych, kulturowych i wieku, wrażliwości etycznej oraz postaw prospołecznych i poczucia odpowiedzialności
  • Umiejętności posługiwania się językiem obcym oraz posługiwania się językiem specjalistycznym z zakresu kierunku studiów
  • Umiejętności rozwiązywania problemów oraz stosowania praktyki opartej na dowodach naukowych
  • Zdobycie sprawności fizycznej koniecznej dla poprawnego demonstrowania
  • i przeprowadzania zabiegów kinezyterapii z ludźmi chorymi i niepełnosprawnymi
  • Ukształtowanie odporności emocjonalnej umożliwiającą pracę z osobami chorymi
  • i niepełnosprawnymi
  • Absolwent ma ukształtowane nawyki ustawicznego kształcenia i rozwoju zawodowego oraz jest przygotowany do podejmowania wyzwań badawczych i podjęcia studiów w szkole doktorskiej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wsparcie psychologiczne dla ukraińskich dzieci

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Za chajs ojca i matki-BALUJ i Chlej.

G
Gość

Temat zastępczy

G
Gość

brakuje fotek "z udkami"

G
Gość

Jak zwykle... Kurier poranny pierwsze źródło informacji, bal magisterski ma tylko analityka, fizjoterapeuci będą pisać pracę dopiero za 2 lata...

Więcej informacji na stronie głównej Kurier Poranny
Dodaj ogłoszenie