UMB. Analityka medyczna i fizjoterapia mają bal magisterski. Tak się bawią studenci (zdjęcia)

(dor)
Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Bal magisterski analityki medycznej i połowinki fizjoterapii Jerzy Doroszkiewicz
Uniwersytet Medyczny w Białymstoku kształci dziesiątki znakomitych analityków medycznych i fizjoterapeutów. 15.02.2020 mieli swój bal w Gracji. Przed studentami analityki medycznej jeszcze napisanie i obrona prac magisterskich. Studenci fizjoterapii mieli dopiero połowinki

Uniwersytet Medyczny w Białymstoku kształci dziesiątki znakomitych analityków medycznych i fizjoterapeutów. 15.02.2020 mieli wspólny bal w Gracji. Przed studentami analityki medycznej jeszcze napisanie i obrona prac magisterskich. Studenci fizjoterapii mieli połowinki.

Analityka medyczna

Absolwenci kierunku Analityka Medyczna otrzymują dyplom i tytuł zawodowy magistra. Po uzyskaniu dyplomu otrzymują Prawo wykonywania zawodu diagnosty laboratoryjnego, regulowanego Ustawą o diagnostyce laboratoryjnej.

Ogólne efekty uczenia się obejmują:

- w zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

  • rozwój, budowę i funkcje komórek, tkanek, narządów i układów organizmu ludzkiego oraz współzależność ich budowy i funkcji w warunkach zdrowia i choroby;
  • procesy metaboliczne na poziomie molekularnym, komórkowym, narządowym i ustrojowym, w tym zjawiska homeostazy, regulacji hormonalnej, reprodukcji oraz starzenia się organizmu;
  • podstawy biologii molekularnej, mechanizmy dziedziczenia i zaburzeń genetycznych oraz podstawy inżynierii genetycznej;
  • podstawy teoretyczne i metodyczne zastosowania instrumentalnych metod analitycznych w diagnostyce laboratoryjnej;
  • zasady wykonywania badań laboratoryjnych przy użyciu metod manualnych i technik zautomatyzowanych oraz autoryzacji wyników;
  • wpływ substancji egzogennych, w tym składników odżywczych, leków i używek na wyniki laboratoryjnych badań diagnostycznych oraz techniki monitorowania stężenia tych związków w materiale biologicznym;
  • etyczne, społeczne i prawne uwarunkowania wykonywania zawodu diagnosty laboratoryjnego.

- w zakresie umiejętności absolwent potrafi:

  • pobierać materiał biologiczny do badań laboratoryjnych z zachowaniem zasad aseptyki oraz oceniać jego przydatność;
  • planować i przeprowadzać laboratoryjną strategię diagnostyczną z wykorzystaniem współczesnych źródeł informacji;
  • wykonywać badania laboratoryjne oraz uzyskiwać wiarygodne wyniki;
  • wykorzystywać wyniki badań laboratoryjnych do opisu stanu zdrowia;
  • rozwiązywać problemy diagnostyczne mieszczące się w zakresie dziedziny nauk medycznych i nauk o zdrowiu;
  • doradzać w procesie diagnostycznym;
  • zarządzać i kierować medycznym laboratorium diagnostycznym, w tym jego personelem;
  • określać priorytety w procesie diagnostycznym oraz konstruktywnie i na zasadzie partnerstwa współpracować w jego trakcie z lekarzem i innymi osobami związanymi z procesem diagnostyczno-terapeutycznym;
  • wyszukiwać i selekcjonować informacje z różnych źródeł, dokonywać ich krytycznej oceny oraz formułować opinie;
  • korzystać z wiedzy i umiejętności praktycznych zgodnie z zasadami etyki i deontologii oraz przepisami prawa;
  • planować własną aktywność edukacyjną i stale dokształcać się w celu aktualizacji wiedzy;
  • inspirować inne osoby do uczenia się;
  • komunikować się ze współpracownikami w zespole i dzielić się wiedzą;
  • komunikować się z odbiorcami wyników badań laboratoryjnych.

- w zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do:

  • dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń, dokonywania samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych;
  • pracy w zespole, przyjmując w nim różne role, ustalając priorytety, dbając o bezpieczeństwo własne, współpracowników i otoczenia;
  • wdrażania zasad koleżeństwa zawodowego i współpracy w zespole specjalistów, w tym z przedstawicielami innych zawodów medycznych, także w środowisku wielokulturowym i wielonarodowościowym;
  • identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu diagnosty laboratoryjnego w oparciu o zasady etyczne oraz formułowania opinii dotyczących różnych aspektów działalności zawodowej;
  • przestrzegania tajemnicy zawodowej i praw pacjenta;
  • korzystania z obiektywnych źródeł informacji;
  • formułowania wniosków z własnych pomiarów lub obserwacji;
  • podejmowania działań zawodowych z szacunkiem do pracy własnej i innych ludzi oraz dbania o powierzony sprzęt;
  • przyjęcia odpowiedzialności związanej z decyzjami podejmowanymi w ramach działalności zawodowej, w tym w kategoriach bezpieczeństwa własnego i innych osób.

Fizjoterapia

Ukończenie studiów upoważnia absolwenta do przystąpienia do Państwowego Egzaminu Fizjoterapeutycznego (PEF), po zdaniu którego uzyskuje prawo wykonywania zawodu.

Absolwent uzyskuje:

  • Przygotowanie zawodowe poprzez uzyskanie wiedzy i zdobycie umiejętności niezbędnych do kształtowania, podtrzymywania i przywracania sprawności oraz wydolności osobom w różnym wieku, utraconej lub obniżonej wskutek różnych chorób bądź urazów
  • Wiedzę z zakresu teorii, metodyki i praktyki fizjoterapii oraz umiejętności wykonywania zabiegów fizykoterapii i masażu, kinezyterapii, podstawowych zabiegów terapii manualnej oraz stosowania zaopatrzenia ortopedycznego
  • Umiejętności i kompetencje profesjonalnego podejścia do pacjenta oraz współdziałania i komunikacji w pracach zespołu leczącego
  • Ukształtowanie postaw tolerancji dla zachowań wynikających z niepełnosprawności, odmiennych uwarunkowań społecznych, kulturowych i wieku, wrażliwości etycznej oraz postaw prospołecznych i poczucia odpowiedzialności
  • Umiejętności posługiwania się językiem obcym oraz posługiwania się językiem specjalistycznym z zakresu kierunku studiów
  • Umiejętności rozwiązywania problemów oraz stosowania praktyki opartej na dowodach naukowych
  • Zdobycie sprawności fizycznej koniecznej dla poprawnego demonstrowania
  • i przeprowadzania zabiegów kinezyterapii z ludźmi chorymi i niepełnosprawnymi
  • Ukształtowanie odporności emocjonalnej umożliwiającą pracę z osobami chorymi
  • i niepełnosprawnymi
  • Absolwent ma ukształtowane nawyki ustawicznego kształcenia i rozwoju zawodowego oraz jest przygotowany do podejmowania wyzwań badawczych i podjęcia studiów w szkole doktorskiej.

FLESZ: Od 1 kwietnia do sklepu wejdziesz tylko w rękawiczkach

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Za chajs ojca i matki-BALUJ i Chlej.

G
Gość

Temat zastępczy

G
Gość

brakuje fotek "z udkami"

G
Gość

Jak zwykle... Kurier poranny pierwsze źródło informacji, bal magisterski ma tylko analityka, fizjoterapeuci będą pisać pracę dopiero za 2 lata...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3