- Zanim ogłosimy przetarg na wykonawcę chcemy mieć komplet dokumentacji - mówi Janusz Ostrowski, dyrektor Zarządu Dróg i Inwestycji w białostockim magistracie. - Chodzi o to, by nie doszło do sytuacji, że w decyzji środowiskowej znajdą się jakieś rozwiązania, o których nie wiedzieliśmy wcześniej.
Ulica Wierzbowa ma około kilometra długości. Znajduje się między ul. Hetmańską i Świętokrzyską. W tej chwili nawierzchnia drogi jest w fatalnym stanie. Są tam dziury, a po obfitych opadach deszczu, ulica jest miejscami zalewana. Po remoncie jej standard będzie taki sam, jak pobliskiej Świętokrzyskiej. Będzie więc dużo szersza - przewidziano po dwa pasy ruchu w każdą stronę, powstanie tutaj też nowe oświetlenie, chodniki oraz ścieżki rowerowe. Ulica ma być poszerzona kosztem pobliskiego parku, choć, jak zapewniają urzędnicy, o wycince starych drzew nie ma mowy.
Równolegle miasto zamierza przebudować ul. Konstytucji 3 Maja na odcinku od Swobodnej do Antoniuka Fabrycznego. Wkrótce będzie się ubiegać o decyzje środowiskową. Także tutaj zaplanowano po dwa pasy ruchu w każdą stronę. W związku z tym jednak będą musiały zniknąć pawilony handlowe stojące u zbiegu ulic Antoniuk Fabryczny i Berlinga.
Czytaj e-wydanie »Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?