Trasa Rail Baltica ciągle niepewna. Potrzebna decyzja środowiskowa.

(uz)
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Białymstoku wyda decyzję środowiskową w sprawie Rail Baltiki
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Białymstoku wyda decyzję środowiskową w sprawie Rail Baltiki Fot. PKP PLK
Białystok - Ełk - Olecko - Suwałki - Trakiszki - granica państwa. Taki wariant przebiegu między narodowej linii kolejowej Rail Baltica proponuje inwestor, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe. Jako wariant alternatywny podaje trasę przez Augustów i Sokółkę.

Do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Białymstoku właśnie trafiła dokumentacja dotycząca Rail Baltiki. Już wiadomo, że decyzji środowiskowej w tej sprawie szybko nie będzie.

- Najpierw wystąpimy do Litwy, bo to będzie postępowanie transgraniczne - informuje Małgorzata Wnuk, rzeczniczka RDOŚ. - I to trochę potrwa, bo trzeba przetłumaczyć wszystkie wnioski i dokumenty na język litewski.

Jeżeli Litwa uzna, że jest stroną, to oprócz tłumaczenia dokumentów, trzeba będzie tam zorganizować konsultacje społeczne.

Oprócz tego białostocki RDOŚ każdy etap musi skonsultować z oddziałem w Olsztynie. Potrzebne są również uzgodnienia Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Białymstoku oraz Olsztynie.

Inwestor musi jeszcze opracować raport o oddziaływaniu na środowisko.

- Teraz mamy wstępną dokumentację - mówi Małgorzata Wnuk. - Razem z olsztyńskim odziałem ustalimy jaki, ma być zakres tego raportu.

W raporcie przedstawione muszą być dwa warianty przebiegu Rail Batiki. Ale i tutaj inwestor musi wskazać ten, który według niego jest najlepszy. Praktyka pokazuje, że RDOŚ zwykle zgadza się właśnie na wskazany wariant.

Rekordowa cena za zaginiony obraz Matejki.

Wideo

Komentarze 10

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

F
FERNANDO
CYTAT(Gość @ 5.02.2010, 15:31:46)
1. Prędkość docelowa na polskim odcinku ...


mądrego to i dobrze poczytać...
G
Gość

1. Prędkość docelowa na polskim odcinku Rail Baltiki to 200km/h, 160km/h będzie tylko w pierwszym etapie. Dlaczego? Ponieważ tory na dwie setki nie mogą mieć przejazdów na poziomie szyn - wszędzie muszą być wiadukty/tunele. Druga sprawa - potrzebny będzie system sygnalizacji kabinowej tzw. ETCS, który też swoje kosztuje, również pociągi muszą być z ową wersją ETCS zgodne.

2. Porównanie do francuskiego TGV jest nie na miejscu bo to zupełnie inne realia. Linie wysokich prędkości (ponad 300km/h) powstają na bardzo obciążonych kierunkach, na odległościach rzędu 300-400km, jako konkurencja np. dla samolotów. Do Warszawy mamy 180km, 0 połączeń lotniczych i niespecjalnie duże obłożenie pociągów. Linia na ponad 300km/h byłaby więc bardzo niedochodowa, droga w budowie, nie miałyby na nią wstępu pociągi towarowe (które też płacą stawki za dostęp), najtańszy bilet do Warszawy kosztowałby ok. 80zł, zamiast obecnych ~30zł (36zł w TLK, 27zł InterRegio). Najtańszy bo również klasyczny skład wagonowy czy pociąg osobowy nie miałyby wstępu na taką linię, wszystkie miejscowości na tej trasie zostałyby odcięte od kolei (zatrzymania pociągu z 300km/h są sensowne w miejscowościach o min. 100tys. mieszkańców). Dlatego jestem za 200km/h, pozwoli zejść z czasem przejazdu do poniżej 1,5h (godzinę szybciej niż teraz) co jest bardzo przyzwoitym wynikiem, jednocześnie nie rozwali istniejącego systemu transportowego (poc. osobowe, towarowe).

3. 360km/h będziemy mieli za 10 lat na linii Ygrek łączącej Warszawę, Łódź, Poznań i Wrocław. Największe miasta w Polsce, duże potoki pasażerskie, odległość 300-400km. Warunki idealne dla KDP.

G
Gość
CYTAT(ol @ 5.02.2010, 09:21:39)
Halo, halo, ale "miedzy narodowej" chyba pisze się razem. A może się mylę ?

Pisaci bo duma szto czytaci taku jaku i pisaci.
o
ol

Halo, halo, ale "miedzy narodowej" chyba pisze się razem. A może się mylę ?

F
FERNANDO

Po co budować coś co ma jeździć tak powoli? Toż to głupota totalna! Tak ze 220km/h chociaż to OK, ale 160? Po co to?

~Ekonomista~

Ważne że pierwszy krok zrobiono! Sprzedano huty. Teraz kupią pociągi w ustawionym przetargu i z prędkością 160km/h POmkna w siną dal. Budowę autostrad też zaczęto od sprzedaży cementowni. Mamy już regionie super drogę. Co prawda 6 kilometrów, ale... Czy wy nie mieszkacie w tym kraju i nie widzicie co się dookoła was dzieje? Kraj stoi na skraju bankructwa, a wam wmawiają jakieś raile. Już nie ma pieniędzy na ZUS, KRUS, oświatę , służbę zdrowia,ale na raile już są. Koszt naszej super drogi to 40mln. za kilometr. Myślicie że raile będzie tańsza? hahahahahha. Kupić same szyny i podkłady, jaki to koszt. Raila 160km/h. no tak, Francuzi maja TGV i 320 km/h, ale co tam,u nich jest kryzys. Naobiecują, naobiecują i ci w nich wierzą i wybierają bo ci dobrze obiecują. Żeby cokolwiek wybudować, potrzebny jest taki drobiażdżek, pieniądze. A tu nima, wsio pojszło na Euro 2012. Jeszcze rok, dwa i nikt nie będzie myślał o raile, tylko co do garnka włożyć.

E
Expert z Choroszczy

Sobiesiak niejaki, najpierw wybudował wyciągi, a potem załatwiał pozwolenia. Tutaj nie ma kasy i się kombinuje i mydli ludziom oczy. Jakie pociągi i 160 km/h? Zaraz będą pisali podania do ruskich że ci oddali szyny, te co po wojnie wzięli do prostowania. Nie ma kasy , a te barany naiwniakom wmawiają jakieś reality Baltity. Wszystkie kraje UE na minusie i MY POtęga gospodarcza na plusie na mapce za plecami Legata! Myślicie że UE to róg obfitości? Już nam wybudowali autostrady i teraz zaczną kolej.

K
Konan

Nie będzie tej Rail Trail. Nic nie będzie jak mówił ekspert Platformy Obywatelskiej. Jak twierdził profesor Kononowicz nie będzie niczego. A ten mądry człowiek wie co mówi i to sie sprawdza.

x
xyzz
CYTAT(Tomasz @ 4.02.2010, 15:18:03)
Po co tak sobie życie ułatwiać? Jeszcze skonsultujmy przebieg trasy z Federacją Rosyjską, bo przecież Obwód Kaliningrdzki w pobliżu, a o opinię poprośmy RDOŚ z Gdańska, albo Szczecina;) Tak w ogóle, to Rail Baltica powinna pójść z Warszawy przez Olsztyn, bo przecież Białystok, to nie po drodze na Litwę... ;D


Ano to po żeby zrzucic z siebie ODPOWIEDZILNOSC może?
T
Tomasz

Po co tak sobie życie ułatwiać? Jeszcze skonsultujmy przebieg trasy z Federacją Rosyjską, bo przecież Obwód Kaliningrdzki w pobliżu, a o opinię poprośmy RDOŚ z Gdańska, albo Szczecina;) Tak w ogóle, to Rail Baltica powinna pójść z Warszawy przez Olsztyn, bo przecież Białystok, to nie po drodze na Litwę... ;D

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3