Auto udowadnia, że każda podróż może wiązać się wyłącznie z przyjemnością.
Uterenowione Volvo łączy w sobie cechy trzech aut: sedana, kombi i SUV. Komfort jazdy nie ustępuje limuzynie, funkcjonalność jest typowa dla kombi, a umiejętność jazdy po bezdrożach taka, jak SUV-a. W sumie, nie ma znaczenia, czy XC70 jeździe w mieście, czy w terenie.
Konstrukcję nowego Cross Country oparto na nowej wersji dużego kombi V70. Jednak od V70 (napęd na przednie koła), XC70 różni się przede wszystkim możliwościami, a potem stylem dynamicznego przodu, większym prześwitem (o 21 cm) oraz nakładkami z tworzywa na progach, nadkolach i zderzakach. Dodatki te wyróżniają XC70 i zapewniają ochronę przy podróży przez trudny teren. W związku z wyższym prześwitem, w górę powędrowała nieco krawędź załadunku, ale za to klapa bagażnika zamyka się elektrycznie.
Nadwozie nowej XC70 jest nieco mniej kanciaste niż u poprzednika, choć nie musi podobać się wszystkim. Za to ma mnóstwo zalet, czyli np. olbrzymie i wygodne wnętrze oraz pojemny bagażnik.
Wnętrze jest typowe dla stylu Volvo, co oznacza solidną deskę z logicznie pogrupowanymi przyciskami oraz wygodne fotele dla każdego. Jedyny kłopot to jasna tapicerka ze skóry - wygląda efektownie, ale łatwo się brudzi. Z drugiej strony, można sobie życzyć, aby każdy kierowca miał tylko taki problem.
Serce testowanego XC70 to 5-cylindrowy turbodiesel 2.4/185 KM! Świetnie radzi sobie z autem, które waży ponad 1,6 t, a dzięki wysokiemu momentowi (400 Nm) uzyskiwanemu przy niskich obrotach, rozpędza się sprawnie. Co ważne, pod pedałem gazu ciągle czuje się rezerwy mocy, a jeden zbiornik wystarcza około na 800 km.
Dane
Dane
Silnik:
moc - 185 KM przy 4000 obr./min.,
maks. mom. obr. - 400 Nm przy 1750 obr./min.;
AWD - stały napęd kół.
Wmiary i osiągi:
dł/szer/wys/rozstaw osi - 4823/1860/1547/2816 mm,
0-100 km/godz. - 9,9 s, Vmax - 205 km/godz.,
bagażnik - 485/1641 l; n zbiornik - 70 l,
śr. spalanie - 8,5 l/100 km
Nad rozdziałem mocy między osiami czuwa tzw. inteligentny napęd wszystkich kół. Zapewnia on lepszą siłę napędu przy ruszaniu w piasku, śniegu lub błocie. Wystarczy minimalny uślizg koła, a już więcej mocy trafia na tylną oś. Tak łagodnie, że kierowca tego nie czuje.
Dodam, że XC70 posiada też m.in. rozbudowany system kontroli stabilności jazdy DSTC, który wspomaga kierowcę w trudnych warunkach. Poza tym, testowana wersja miała aktywne zawieszenie FourC i można sobie było wybrać jego sztywność. Od "Comfortu" (sama nazwa mówi o co chodzi), przez twardszy "Sport" (do szybkiej jazdy), po "Advanced", w którym komfortu brak, ale na teren świetne.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?