Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Styczeń i luty to gorący czas handlu erotyką w sieci

Źródło: Strefa Biznesu Nowiny 24 Fot. sxc.hu
Akcesoria erotyczne najlepiej sprzedają się od listopada do lutego
Akcesoria erotyczne najlepiej sprzedają się od listopada do lutego
Styczeń i luty to najgorętszy okres dla sprzedawców internetowych handlujących gadżetami z kategorii Erotyka. Co będzie Walentynkowym hitem spróbowała sprawdzić Akademia Allegro.

- W okresie Walentynek najlepiej sprzedają się wibratory, te najbardziej realistyczne. Im tańsze i bardziej przypominające męskie atrybuty, tym większa ich popularność – wyjawia właściciel sklepu SexShop69.pl.

Nie inaczej wyglądają wyniki sprzedaży na LoveBay.pl: - Hitem wśród gadżetów ponownie jest wibrator do wspólnego użycia przez kochanków, We Vibe. Pod koniec ubiegłego roku wyszła jego najnowsza wersja i cieszy się już niewątpliwie dużym powodzeniem - podsumowuje właścicielka.

Erotyczna branża w sieci rozpoczęła sezon walentynkowy już na początku roku. Jak wskazują dane Allegro, słupki mówiące o liczbie sprzedających na serwisie w kategorii Erotyka idą w styczniu w górę aż o 14 proc., by właśnie w lutym osiągnąć apogeum.

Erotyka w sieci bez cienia wstydu

Erotyczny biznes w sieci ma się dobrze, ponieważ Polacy wolą kupować anonimowo niż w sklepach stacjonarnych.

Zobacz także. Walentynki. Święto miłości i handlu

Stąd osoby prowadzące internetowy biznes w kategorii Erotyka doskonale znają jej zalety w porównaniu do tradycyjnego handlu. Takie sklepy jak Filemona.pl za punkt honoru stawiają sobie dyskrecję dostarczenia towaru do rąk klienta – paczka musi być starannie zapakowana i nie może informować o swojej szczególnej zawartości osobom postronnym.

Mimo to część klientów nie wstydzi się odbierać swoich zamówień osobiście w siedzibie sklepu internetowego, które taką opcję udostępniają.

– Ta grupa klientów nie wygląda w ogóle na skrępowaną kwestią zakupów erotycznych. Są to głównie mężczyźni w wieku od 25 do 35 lat. Wybierają taką formę ze względu na obcięcie kosztów przesyłki czy wizualnej oceny kupowanego towaru – mówi sprzedający z Hurtownia24.net.

Kto kupuje erotyczne gadżety na Walentynki

- Najczęściej kupują u nas mężczyźni. Osoby w wieku 18 do 35 lat nabywają gadżety erotyczne, afrodyzjaki i prezerwatywy, natomiast klienci powyżej 50 roku życia poszukują środków na zwiększenie potencji – wylicza prowadzący SklepEros.pl.

Dane te potwierdza również właścicielka LoveBay.pl, według którego panowie zdecydowanie przeważają wśród klientów robiąc zakupy zarówno dla siebie, jak i dla partnerek.

Niektórzy prowadzą jednak sklepy z erotycznymi akcesoriami czy bielizną dedykowaną dla kobiet, tak jak AmazingGirl.pl. I tutaj prym wśród klientów zdecydowanie wiedzie płeć piękna:

– Panie kupują u nas coś ładnego, żeby zapewnić przyjemność mężowi czy chłopakowi, a nie odwrotnie. Najczęściej zakupy robi u nas kobieta w wieku 20-35 lat, nowoczesna i dobrze wiedząca, czego chce. W 90 proc. jest to mieszkanka dużych miast – przyznaje prowadząca AmazingGirl.pl.

Warto dodać, że wykształcenie nie gra w tej kwestii roli – równie chętnie frywolne gorsety czy lateksową odzież nabywają panie z dyplomem magistra, jak i te z wykształceniem średnim.

Zobacz także. Handlowcy kochają walentynki

Największe obroty w okolicy Walentynek

Internetowe sklepy oraz sprzedawcy w kategorii Erotyka w skali roku notują największe obroty od listopada do połowy lutego, czyli właśnie Walentynek. O ile do grudnia, w sezonie świątecznym, Polacy kupują bardziej delikatne akcesoria i gadżety erotyczne jako prezent, tak od stycznia biznes ten nabiera rumieńców.

– Jeden z wibratorów sprzedaje się u nas tylko na Walentynki, mimo że jest w ofercie cały rok. Może dlatego, że jest zdobiony w róże – śmieje się właściciel Filemona.pl.

Akademia Allegro sprawdziła jakich przedmiotów poszukiwano przed ubiegłorocznym świętem zakochanych na serwisie allegro.pl. Okazuje się, że Polacy nie znają dobrze producentów erotycznych gadżetów czy bielizny, gdyż najczęściej poszukiwanymi słowami w styczniu 2011 roku w kategorii Erotyka były odpowiednio: wibrator (ponad 71 tys. wyszukiwań), Durex (ponad 32 tys.), prezerwatywy (14,7 tys.), gorset (14,6 tys.), latex (14,5 tys.), bielizna (14,2 tys.), Walentynki (13,7 tys.).

Z tej tendencji wybija się jednak konkretna marka wibratorów, którą można określić jako hit sprzedażowy – Lelo. Tej ostatniej poszukiwano 11,5 tys. razy. Poza tym zaskakująco dobrze sprzedają się w tym czasie…prezerwatywy, w szczególności marki Durex. Są one nabywane w niemal hurtowych ilościach z uwagi na niskie ceny.

Co ciekawe, najlepsze wyniki z kategorii Drogeria erotyczna notują w tym czasie preparaty powiększające penisa czy wydłużające erekcję.

Feromony i bodystocking, czyli Polacy kochają nowości

Co ciekawe, do Polski przywędrowały już takie nowości, jak perfumy feromonowe, które obok bielizny czy gier erotycznych są najczęściej kupowane przez klientów w SklepEros.pl przed Walentynkami.

Gry dla zakochanych znajdują się również w czołówce prezentów również na LoveBay.pl. Obok nich dużą popularnością cieszą się tam także olejki i świece do masażu, głównie firmy Fun Factory. Do tego ostatniego zestawu sklep Filemona.pl dodaje jeszcze walentynkowy hit o dość ciekawej nazwie – piórka do miziania.

– Wzrasta również sprzedaż tzw. miękkiej erotyki, np. poduszek w kształcie serc z motywem kamasutry czy napisem Kocham Cię. Dobrze sprzedaje się bielizna erotyczna, w szczególności bodystocking, czyli produkty wykonane z siateczki czy tiulu – dodaje sprzedawca.

Według obserwacji Akademii Allegro, erotyczny e-biznes w Polsce wcale nie należy do niszowych. Konkurencja na rynku jest dość spora – jak dodaje prowadzący Hurtownia24.net, by dołączyć do grona już działających sprzedawców w kategorii Erotyka trzeba posiadać bardzo dobry biznesplan i doświadczenie w e-commerce.

Na korzyść sprzedawców internetowych przemawia jednak specyfika e-handlu, dzięki któremu można trafić ze swoimi produktami znacznie szerzej niż w przypadku stacjonarnego sex shopu.

– Przy takim asortymencie sklep stacjonarny w mieście o wielkości ok. 50 tys. mieszkańców może być tylko dodatkiem i nie jest w stanie przynieść odpowiednich zysków – konkluduje prowadząca AmazingGirl.pl.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny