Środki antykoncepcyjne z kontrowersyjnym komunikatem: depresja, skłonności samobójcze. Nowe zobowiąznie AIFA [22.11.2019 r.]

TK
Środki antykoncepcyjne mogą powodować różne skutki uboczne. Coraz głośniej mówi się o tym, że obok pojawienia się stanów depresyjnych mogą również pojawić się skłonności samobójcze.
Środki antykoncepcyjne mogą powodować różne skutki uboczne. Coraz głośniej mówi się o tym, że obok pojawienia się stanów depresyjnych mogą również pojawić się skłonności samobójcze.
Środki antykoncepcyjne będą opatrzone ostrzeżeniem o tym, że ich stosowanie może być powodem takich stanów jak depresja, czy skłonności samobójcze. Włoska Agencja Leków (Aifa) zdecydowała, że będzie o tym informować na opakowaniach wszystkich antykoncepcyjnych środków hormonalnych. Agencja podjęcie takiej decyzji uzasadnia badaniami i oceną zagrożeń wśród pacjentek w Europie.

Środki antykoncepcyjne opatrzone komunikatem: depresja, skłonności samobójcze

Włoska Agencja Leków podjęła decyzję: wszystkie środki antykoncepcyjne będą posiadały na swoich opakowaniach ostrzeżenie, że ich stosowanie może prowadzić do takich stanów jak:

  • depresja,
  • skłonności samobójcze.

Informacja trafiła do producentów antykoncepcji oraz do środowiska lekarskiego. Zdaniem Włoskiej Agencji Leków taka decyzja była konieczna i poparta badaniami, a także oceną zagrożenia wśród europejskich pacjentek stosujących hormonalną antykoncepcję - podaje TVP Info.

Najskuteczniejsze metody antykoncepcji [RANKING]

Środki antykoncepcyjne i ich skutki uboczne

Środki antykoncepcyjne mogą powodować różne skutki uboczne. Coraz głośniej mówi się o tym, że obok pojawienia się stanów depresyjnych mogą również pojawić się skłonności samobójcze.

Jeśli pacjentka zauważy u siebie niepokojące objawy w trakcie stosowania pigułek antykoncepcyjnych w postaci zmiany nastroju, powinna skontaktować się z lekarzem - zwraca uwagę Aifa.

Zobaczcie koniecznie

Nie przegapcie

Nauczanie hybrydowe zamiast powrotu do szkół

Wideo

Materiał oryginalny: Środki antykoncepcyjne z kontrowersyjnym komunikatem: depresja, skłonności samobójcze. Nowe zobowiąznie AIFA [22.11.2019 r.] - Dziennik Zachodni

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Mnie hormony zabezpieczały jakieś 5 lat, przyszedł moment prokreacji no i logiczne było ich odstawienie, po urodzeniu dwójki dzieci musiałam zweryfikować potrzeby i zabezpieczenia, teraz mam diafragmę dopochwową, błona zakładana tuż przed współżyciem. Dobrze zabezpiecza, nie podrażnia i nie uczula

M
Mana

A młodzież, dzieci? Też mają depresję i próby samobójcze. A to skąd się wzięło?jakieś badania?

Wszystko trzeba dobrać odpowiednio do organizmu. Coś co bierze koleżanka, może inaczej działać u innej kobiety. Dlatego lekarze pomagają w doborze odpowiedniej antykoncepcji. Osoby, które zaliczyły ,, wpadkę,, bo nie stosowały antykoncepcji dzisiaj też mają stany lękowe, depresję i próby samobójcze. Bo życie przerosło, bo sobie nie radzą, bo nie tak miało być z dzieckiem. Ludzie mają różne lęki wyniesione często z domu, trwa to od lat dzieciństwa. Być może jest jakiś mały wspolczynnik, że wpływa to na apatię lub pojawia się jakiś dołek ale zazwyczaj ten dołek u ludzi spełnionych i szczęśliwych z życia się nie pojawi. Tylko u kogoś kto ma już wystarczająco ciężko w życiu. Lub po stracie czegoś, kogoś, kłopotach. Pani pisze w jednym komentarzu, że była jakby ,,zawieszona,, nie znamy autorki i jej przejść życiowych więc nie wiemy czy hormony faktycznie jej zaszkodziły, czy akurat w czasie brania coś ja dopadło,jakieś zle myśli,problemy i porównała to do tabletek właśnie. Dużo rzeczy jest zbiegiem okoliczności.i żeby mieć pewność, że to hormonów wina trzeba iść na konsultację do lekarza.

G
Gość

Po antykoncepcji hormonalnej w przypadku jednego z leków których probowalam miałam coś na kształt depresji. Wręcz apatii. Obojętne mi było wszystko także moje życie. Mogłabym bez refleksji wejść na ruchliwa ulicę i skończyć ze sobą. Uratowało mnie to że po prawie pelnym miesiącu stosowania pojawiło się uczulenie ze swędzącą wysypka więc odstawilam. Tylko dlatego - ponieważ wszystko inne było mi i tak obojętne jednak swedzenie skóry było dyskomfortem którym nie zmusil. W ciągu kilku dni samopoczucie poprawiło się w widoczny sposób.

W
Wojciech Sobol z Mielca

Kupując prezerwatywę ostrzeżenie o depresji ? Może tak być ? Jak się nałoży 3 prezerwatywy naraz a później będzie się chciało zajść w ciąże i okaże się gościom jaki jest mały nie wspominając o koleżankach to ostrzeżenia jak najbardziej trafne. W innych przypadkach szkoda w ogóle marnować tusz do drukarki na takie ostrzeżenia.

s
skry

Treść o środkach hormonalnych a na zdjęciu prezerwatywa, do tego tytuł click bait.

Dodaj ogłoszenie