Społeczna Odpowiedzialność Biznesu. FOB doceniło aż siedem inicjatyw Kompanii Piwowarskiej

Redakcja
Społeczna Odpowiedzialność Biznesu. FOB doceniło aż siedem inicjatyw Kompanii Piwowarskiej
Społeczna Odpowiedzialność Biznesu. FOB doceniło aż siedem inicjatyw Kompanii Piwowarskiej
Już po raz jedenasty inicjatywy Kompanii Piwowarskiej (właścicielki białostockiego Browaru Dojlidy) z zakresu zrównoważonego rozwoju zostały docenione w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”.

Publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu tym razem prezentuje aż siedem projektów realizowanych przez grupę browarów.

W opublikowanym 31 marca br. raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2015. Dobre praktyki” przedstawiono rekordową liczbę inicjatyw Kompanii Piwowarskiej na rzecz środowiska naturalnego, pracowników i społeczeństwa. W ciągu ostatnich 11 lat aż 29 praktyk odpowiedzialnego biznesu Kompanii zostało docenionych przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Z roku na rok jest ich coraz więcej.

- Nasze browary mogą poszczycić się nie tylko wielowiekową tradycją warzenia piwa i pasją browarników, ale również innowacyjnymi rozwiązaniami przyjaznymi środowisku. Dlatego cieszy nas że po raz kolejny nasze inicjatywy na rzecz środowiska i społeczeństwa zostały docenione w raporcie FOB.

– mówi Katarzyna Radecka, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej. – Zrównoważony rozwój jest wpisany w naszą strategię, dlatego dążymy do tego, aby ambasadorami postawy proekologicznej byli nasi pracownicy, jak i amatorzy naszych piw. Przykładamy również dużą wagę do akcji edukacyjnych dotyczących odpowiedzialnego spożycia.

„Zielone” browary

Z uznaniem ekspertów Forum Odpowiedzialnego Biznesu spotkały się m.in. inicjatywy Kompanii zmierzające do zwiększenia efektywności energetycznej i wodnej oraz redukcji dwutlenku węgla. Autorzy raportu docenili także dwa projekty związane z kształtowaniem odpowiedzialnych postaw u miłośników piwa, oba zrealizowane podczas ubiegłorocznego Przystanku Woodstock pod hasłem „Siema! Wolontariat Woodstock zmienia!”. Na terenie festiwalu wolontariusze Kompanii Piwowarskiej zachęcali uczestników do oddawania odpadów, dzięki czemu udało się zebrać ponad 1300 kg surowców wtórnych.

Zaś w strefie poświęconej odpowiedzialnej konsumpcji festiwalowicze mogli przekonać się, jak działają alkogogle, sprawdzić zawartość alkoholu w organizmie za pomocą profesjonalnego alkomatu, a także pobrać na telefon jego wirtualny odpowiednik – bezpłatną aplikację mobilną „Sprawdź promile”. Akcja cieszyła się dużym zainteresowaniem – w czasie trzech dni imprezy stoisko odwiedziło blisko 4000 ludzi.

Eko na dwóch i czterech kółkach

Wśród wyróżnionych przez FOB praktyk znalazły się również te dotyczące pracowników firmy. Program „Świadomy Kierowca KP”, mający na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach oraz zmniejszenie zużycia paliwa, obejmował szkolenia dla użytkowników aut służbowych w Kompanii Piwowarskiej. Browary pomyślały też o rowerzystach w swoich szeregach. Poprzez akcję „Postaw na rower” firma zaangażowała miłośników dwóch kółek na rzecz przyrody.

Pracownicy KP „wykręcili” wspólnie ponad 58 tysięcy kilometrów, które Kompania Piwowarska zamieniła na 3 tysiące sadzonek drzew, a następnie posadziła w Puszczy Knyszyńskiej.

Podobnie jak w rok temu, w raporcie wymieniono też system raportowania wyników zrównoważonego rozwoju jako praktykę długoletnią.

Forum Odpowiedzialnego Biznesu
to organizacja, której celem jest upowszechnianie idei odpowiedzialnego biznesu jako standardu obowiązującego w Polsce. Ma to zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstw i zadowolenia społeczne oraz wpłynąć na poprawę stanu środowiska. Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” publikowany jest od 2002 r.

Kompania Piwowarska
jest liderem rynku piwa w Polsce. Gwarancją najwyższej, niezmiennej, jakości warzonego w browarach KP piwa jest zespół świetnych fachowców, kilkusetletnie doświadczenie oraz nowoczesne technologie. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe, Redd's, a także międzynarodowe marki premium Pilsner Urquell i Grolsch oraz specjalności, jak warzone według tradycyjnych receptur Tyskie Klasyczne czy kolekcja Książęcego. Wielbicielom piwa niepasteryzowanego w wybranych lokalach firma oferuje też piwo prosto z browaru, czyli Tyskie z tanka. Nowością w portfelu KP od 2013 roku jest cydr – Green Mill Cider – napój produkowany ze 100% soku jabłkowego. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. KP od lat jest jednym z czołowych sponsorów sportu, prowadzi także działalność społeczną oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2014 r. wyniosła 13,3 mln hektolitrów piwa. Kompania Piwowarska jest częścią międzynarodowej grupy piwowarskiej SABMiller.

SABMiller
Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2014 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 34,1 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 6,45 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.

Kościoły zdrowego ciała, siłownie obeszły przepisy

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3