W ciągu pierwszych trzech miesięcy polski eksport w złotych wyniósł ponad 99,3 mld zł i zmniejszył się w ciągu roku o 3,3 proc. Spadki liczone w euro i w dolarach były poważniejsze: o 20,3 proc. i o 27,5 proc. Spadek zamówień z Europy Zachodniej był tak dotkliwy, że wiele firm postanowiło poszukać dla siebie nowych nisz rynkowych oraz rozwijać sprzedaż w kolejnych krajach. – Kryzys to czas, kiedy wszyscy starają się szukać oszczędności, tną koszty, wybierają tańszych kontrahentów – podkreśla prof. Leszek Pawłowicz z Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową.
Z informacji zebranych przez "Rz" wynika, że słaby złoty, zwiększając konkurencyjność naszych towarów, pomógł firmom w wielu branżach, m.in. spożywczej, samochodowej, meblarskiej czy nawet zbrojeniowej.
(Rzeczpospolita)
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?