Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Skromna promocja województwa podlaskiego

Marta Gawina [email protected] tel. 85 748 95 13
Skromna promocja województwa podlaskiego. - Jest skromniej, bo i pieniędzy mamy mniej. Spotów reklamowych nie będzie - mówi Michał Podbielski z departamentu promocji w urzędzie marszałkowskim.
Skromna promocja województwa podlaskiego. - Jest skromniej, bo i pieniędzy mamy mniej. Spotów reklamowych nie będzie - mówi Michał Podbielski z departamentu promocji w urzędzie marszałkowskim.
Impreza w Warszawie, wystawa fotograficzna w kilku miastach Polski, księga z esejami wybitnych Podlasian. Tak w tym roku będzie promował się nasz region. - Jest skromniej, bo i pieniędzy mamy mniej. Spotów reklamowych nie będzie - mówi Michał Podbielski z departamentu promocji w urzędzie marszałkowskim.

Na promocję województwa podlaskiego pójdzie w tym roku około miliona złotych.

- To jakieś 30-35 procent mniej niż mieliśmy w ubiegłym roku. Konieczne były cięcia budżetowe. Kolejna sprawa to unijne pieniądze. W tym roku już ich nie mamy - podkreśla Michał Podbielski, zastępca dyrektora departamentu promocji i współpracy z zagranicą w urzędzie marszałkowskim.

Jedną trzecią tegorocznej promocyjnej kwoty pochłonie organizacja Podlaskiej Marki Roku. Jej wyniki poznamy w kwietniu.

Tradycją staje się też impreza promująca nasz region w Warszawie. W tym roku odbędzie się na przełomie maja i czerwca.

- Z naszych doświadczeń wynika, że to ciągle jest dla nas najważniejszy rynek turystyczny. To turysta młody, mobilny, średniozamożny, który przejeżdża do nas na wypoczynek - przypomina Michał Podbielski.

W tej chwili trwa wybieranie koncepcji zaistnienia w stolicy Polski. Urząd marszałkowski nie chce na razie zdradzać szczegółów. - Ze względu na finanse, nie uderzymy z wielką siłą. Chcemy jednak by było kreatywnie i zaskakująco. Możliwe, że będziemy widoczni w kilku miejscach Warszawy - zdradza tylko zastępca dyrektora.

W Poznaniu i Gdańsku będzie można za to obejrzeć wystawę Tomasza Tomaszewskiego z National Geographic. To zdjęciowy reportaż o mieszkańcach Podlasia. Ekspozycja odwiedziła już kilka polskich miast.

- I jak najbardziej się sprawdza. Zaskakuje oglądających. Zamiast podlaskich widoczków, dostają ludzi - przypomina Michał Podbielski.

Imprezą promocyjną, choć raczej skierowaną do mieszkańców naszego regionu, będzie także 500-lecie naszego województwa, które będzie świętowane 25 i 26 kwietnia. Jedną z zaplanowanych imprez jest samorządowa parada, która przejdzie ulicami Białegostoku: od Odeskiej przy Operze i Filharmonii Podlaskiej, przez Krakowską, Lipową do Rynku Kościuszki.

Poszczególne gminy zaprezentują się kulturalnie, folklorystycznie. - Zostanie wydana też księga z esejami dotycząca naszego regionu. Autorami będą wybitni przedstawiciele województwa, m.in. Leon Tarasewicz, Andrzej Strumiłło, Krzysztof Czyżewski czy Małgorzata Dmitruk - wymienia Podbielski.

W przeciwieństwie do ubiegłych lat, Podlaskie nie będzie się w tym roku promować poprzez spoty i reklamy emitowane w ogólnopolskich mediach.

- Nie stać nas na to - tłumaczy przedstawiciel urzędu marszałkowskiego. Dodaje, że nawet jeżeli zostałby nakręcony spot za niewielkie pieniądze, przy pomocy lokalnych artystów, nie byłoby pieniędzy, żeby go wyemitować.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny