Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ruszył cykl wideokonferencji edukacyjnych dla przedsiębiorców „tarcza dla biznesu”

AIP
Partnerami cyklu jest 10 instytucji, odpowiedzialnych za wybrane obszary pomocy dla firm.
Partnerami cyklu jest 10 instytucji, odpowiedzialnych za wybrane obszary pomocy dla firm. Wojciech Wojtkielewicz/ Polska Press
Niezwykle aktualne kwestie finansowania branży turystycznej, szczegółowe informacje o ulgach i zwolnieniach podatkowych oraz rewolucyjne zmiany w Prawie zamówień publicznych - to tematy pierwszych trzech wideokonferencji dla przedsiębiorców pod hasłem „Tarcza antykryzysowa dla biznesu”. Przed nami jeszcze 17 wirtualnych spotkań.

Organizatorem cyklu 20 szkoleń jest Ministerstwo Rozwoju oraz Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Tematyką webinariów są wybrane narzędzia z rządowych tarcz: antykryzysowej i finansowej. Dokładny zakres zagadnień i harmonogram webinariów dostępne są na stronie internetowej: www.parp.gov.pl/tarcza

Pod tym adresem osadzony też jest player, pozwalający - bez wcześniejszych zapisów i bez żadnych kosztów - wziąć udział w kolejnych szkoleniach. Odbywają się one zawsze we wtorki, środy i czwartki, i trwają ok. 2 godzin, od godz. 13.

Partnerami cyklu jest 10 instytucji, odpowiedzialnych za wybrane obszary pomocy dla firm: od Polskiego Funduszu Rozwoju i Agencji Rozwoju Przemysłu po Bank Gospodarstwa Krajowego i Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Eksperci z tych instytucji prezentują podczas każdego webinarium szczegóły przygotowanych przez rząd rozwiązań osłonowych i informacje o instrumentach, które mają być impulsem dla rozwoju gospodarki osłabionej pandemią.

Na stronie dedykowanej cyklowi wideokonferencji jest też formularz, umożliwiający zadanie pytania dotyczącego wybranej tematyki z kolejnych szkoleń. Są one uwzględniane w czasie webinarium. W jego pierwszej części eksperci przedstawiają temat szkolenia - proste, ale treściwe prezentacje trwają zwykle po 15- 20 minut. Następnie, po krótkiej dyskusji moderowanej przez prowadzącego cykl dziennikarza Pawła Sołtysa, odbywa się sesja odpowiedzi na pytania, nadesłane wcześniej za pomocą wspomnianego formularza.

Całość wieńczy, już po zakończeniu bezpośredniej relacji, trzygodzinny, telefoniczny dyżur ekspertów, odpowiadających na wszelkie kwestie dotyczące tematu webi-narium, a nie poruszone w jego trakcie.

Równie przydatna jest możliwość zapisania się na newsletter cyklu: wystarczy podać swój adres mejlowy, by otrzymać na niego zapis każdego spotkania.

Że projekt jest potrzebny i udany, dowodzi przebieg już odbytych szkoleń. Ekspertami pierwszego spotkanie byli dyr. Dominik Borek z Departamentu Turystyki Ministerstwa Rozwoju, dyr. Jacek Janowski z Polskiej Organizacji Turystycznej i Przemysław Derwich z Banku Gospodarstwa Krajowego.

By uzmysłowić sobie, z jak potrzebnymi informacjami zwrócili się oni do przedsiębiorców, wystarczy streścić początek wystąpienia dyrektora Borka: dotychczas ukazało się ponad 80 rozporządzeń regulujących kwestie związane z Covid 19, do tego powstało 9 wytycznych dla różnych branż. Przekazanie informacji z pierwszej ręki, co w tych przepisach jest ważne np. dla organizatorów imprez turystycznych i branży hotelarskiej i jak tę wiedzę najlepiej mogą oni wykorzystać - to sens i sedno całego cyklu.

Do wszystkich branż - bo dla wszystkich podatników - adresowane z kolei było drugie z webinariów - o wydłużonych terminach na złożenie zeznań podatkowych i możliwościach przesunięcia, rozłożenia na raty lub umorzenia należnych do zapłaty podatków. Prowadzili je Arkadiusz Jedynak, zastępca dyrektora w Departamencie Poboru Podatków Ministerstwa Finansów i Dagmara Olechowska, naczelnik wydziału spraw wierzycielskich w tym departamencie.

Temat webinarium był naprawdę „na czasie” - jak podała Dagmara Olechowska, do 20 maja służby skarbowe przyjęły 56 tys. wniosków przedsiębiorców o ulgi w płaceniu podatków, w których uzasadnieniu przywołano okoliczności pandemii. Co może cieszyć, poziom pozytywnego ich rozpatrzenia wynosi 76 proc.

Ostatnie z dotąd odbytych spotkań poświęcone było wchodzącym od 1 stycznia 2020 r. zmianom w Prawie zamówień publicznych - radykalne uproszczenie procedur ma ożywić warty 200 mld zł sektor i otworzyć go na małe i średnie firmy. O zmianach planowanych i tych wdrożonych w związku z epidemią, oraz o sytuacji firm mających problem z realizacją trwających zamówień, mówili Przemysław Grosfeld, zastępca dyrektora w Departamencie Doskonalenia Regulacji Gospodarczych Ministerstwa Rozwoju i Mariusz Ciosek, koordynator zespołu ds. zamówień publicznych w tym departamencie.

A już we wtorek, 2 czerwca o godz. 13 początek kolejnego webinarium. O pożyczkach płynnościowych dla przedsiębiorców mówić będą eksperci z Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej oraz BGK.

Temat kolejnych szkoleń i informacje o prowadzących je ekspertach znajdziecie państwo na podanej niżej stronie. Naprawdę warto skorzystać z tej propozycji.

Wideokonferencje odbywają się zawsze we wtorki, środy i czwartki. Początek o godz. 13, czas trwania ok. 2 godzin + 3-godzinny dyżur ekspertów

Na stronie dedykowanej cyklowi szkoleń wystarczy podać swój adres mejlowy, by otrzymać na niego zapis każdego spotkania

Pełna informacja o webinariach „tarcza antykryzysowa dla biznesu” na stronie: www.parp.gov.pl/tarcza

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Ruszył cykl wideokonferencji edukacyjnych dla przedsiębiorców „tarcza dla biznesu” - Strefa Biznesu

Wróć na poranny.pl Kurier Poranny