Rok 2022 był w branży metalowej bardzo niespokojny, ale w alu-frost - stabilny

Opr. Andrzej Matys
mat. prasowe/opublikowani.pl/alu-frost
Firma alu-frost z branży metalowej podsumowuje 2022 rok z umiarkowanym optymizmem. Udało się jej osiągnąć wzrost we wszystkich trzech filarach działalności: produkcji nakładek samochodowych, usługach cięcia laserem i sprzedaży metalowych dekoracji i gadżetów. Ale to właśnie ten ostatni sektor okazał się ubiegłorocznym czarnym koniem.

Na początku roku 2022 rynek stali przeżył istne tsunami. Fala podwyżek urosła do 200 proc. w stosunku do cen sprzed 12 miesięcy. Teraz powoli sytuacja się normuje, choć Worldsteel (Światowa Organizacja Stali) przewiduje spadek produkcji w kolejnych latach w Unii Europejskiej nawet o 4,5 proc. Wysokie ceny energii wygaszają kolejne piece i wymuszają na hutach różne ograniczenia.

Te wichry miotające globalną gospodarką odczuwają małe, lokalne, polskie firmy, których produkcja opiera się na stali i metalu. Dla wielu z nich miniony roku oznaczał "być albo nie być" dalej w branży. Niektóre przedsiębiorstwa musiały ogłosić upadłość. Były jednak i takie, które całkiem nieźle poradziły sobie ze stalowym kryzysem. Jedną z nich jest alu-frost z podbiałostockich Sowlan.

Czytaj również:

Gdy blachy nie brakowało...

Śledząc uważnie ruchy i trendy na światowym rynku i wykorzystując odpowiednie momenty zakład dokonał intratnych zakupów. W 2022 roku spólka alu-frost zaopatrzyła się aż w 1000 ton blachy płaskiej, nie licząc rur i profili.

- Wykorzystujemy ją do usług cięcia laserem. Najwięcej zużyliśmy stali konstrukcyjnej, bo prawie 760 ton. W dużych ilościach cięliśmy również tzw. ocynk, kwasówkę oraz aluminium. Nasz dział CNC miał więc w ubiegłym roku ręce pełne roboty. Przerobił o ponad 160 ton blachy więcej niż rok wcześniej. To wzrost o 15 proc. – nie kryje zadowolenia prezes alu-frost Piotr Świrko.

Dla utrzymania dobrej kondycji firmy znaczenie miało przede wszystkim to, że jej działalność opiera się na trzech filarach. I kiedy w przypadku dwóch z nich: produkcji akcesoriów samochodowych i ciecia laserem, wiele zależało od ogólnej, zmiennej koniunktury, o tyle trzeci - alaser.pl poradził sobie znakomicie. W ramach alaser.pl marka wytwarza i rozprowadza metalowe dekoracje do domu i ogrodu oraz gadżety reklamowe. Sprzedaż niektórych z nich skoczyła w zeszłym roku nawet o 200 proc.

Czytaj również:

Niezwykłym powodzeniem cieszyły się np. wycinane laserowo numery na dom. Firma zyskała też na tym, że poza standardowymi, wykonuje również indywidulane zlecenia klientów i tworzy modele według autorskich projektów. Taki numer na dom jest niepowtarzalny. W tym roku wprowadziła jeszcze do oferty podświetlane tabliczki adresowe, które już znajdują wielu zwolenników.

Popyt na reklamowe gadżety

Alu-frost osiągnęło też dobry wynik w sprzedaży gadżetów reklamowych, w tym metalowych statuetek, które są nagrodami w różnych konkursach i zawodach. W 2022 roku sprzedało ich czterokrotnie więcej niż wcześniej.

Czytaj również:

- Najbardziej niepewna sytuacja panowała w ogarniętej kryzysem branży motoryzacyjnej. Głównym asortymentem i specjalizacją alu-frost są akcesoria samochodowe (nakładki na zderzak, progi i podstopnice). W zeszłym roku sprzedaliśmy ich ponad 26 tys. To nieznacznie więcej, niż w 2021 roku, ale cieszymy się, że udało się zachować zwyżkowy trend. Mamy nadzieję, że sprzedaż akcesoriów będzie stopniowo rosła – dodaje prezes Piotr Świrko.

Alu-frost produkuje je do ponad 40 marek samochodowych. W tym roku zamierza poszerzyć ofertę o nakładki do kolejnych, premierowych modeli, które niedawno pojawiły się lub za chwilę pojawią się w salonach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Ile wydajemy na aktywność fizyczną?

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny
Dodaj ogłoszenie