Wizytę zorganizował Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego. Trwała od 4 do 8 kwietnia. Kulminacyjnym momentem był 6 kwietnia, kiedy w centrum biznesowym Pullman Paris La Défense podlaskie firmy zaprezentowały swój potencjał gospodarczy francuskim partnerom. Plany, zasoby i możliwości przedstawiło ośmiu przedsiębiorców z branży metalowej i FMCG (produkty szybkozbywalne). Wśród nich była firma alu-frost z Sowlan, znana na francuskim rynku głównie z produkcji akcesoriów samochodowych.
- Z kontrahentami z Francji współpracujemy od kilku lat. To ważni dystrybutorzy naszych artykułów, z którymi znaliśmy się jednak głównie internetowo. Teraz mogliśmy się spotkać, porozmawiać w końcu na żywo i lepiej się poznać. Pozwoliło nam to dokładniej zdiagnozować potrzeby, wsłuchać się oczekiwania partnerów z Francji, omówić bieżącą ofertę. Rozmawialiśmy też o tym, jak zmienia się rynek akcesoriów samochodowych i nad czym należy popracować, by nadal być w jego głównym nurcie – mówi Monika Piłasiewicz, kierownik działu marketingu w alu-frost, która uczestniczyła w misji i dodała: - Przyznam, że usłyszeliśmy też sporo miłych słów, co utwierdziło nas w przekonaniu, że to co robimy, robimy dobrze.
Czytaj również:
Paryż nie jest przypadkowym kierunkiem. Mariusz Dąbrowski, dyrektor Biura Obsługi Inwestorów i Promocji Gospodarczej Urzędu Marszałkowskiego w Białymstoku podkreślił podczas seminarium, że dla naszego regionu Francja jest trzecim rynkiem zbytu, zaraz po Niemczech i Litwie. Nad Loarę eksportujemy w głównej mierze maszyny rolnicze, jachty, meble i produkty spożywcze.
Potwierdził to uczestniczący w spotkaniach Rafał Hryniewiecki, szef Wydziału Ekonomicznego Ambasady RP w Paryżu. Jak powiedział, wartość zeszłorocznej wymiany handlowej Francji z Polską przekroczyła 26 mld zł. Na krajowym rynku funkcjonuje około 1,3 tys. francuskich firm, które stale poszukują pracowników, nowych kontaktów i technologii. Dodał także, że w sytuacji konfliktu na wschodzie Polska staje się szczególnie cenionym partnerem, jako państwo stabilne i przewidywalne gospodarczo.
Czytaj również:
W kwietniowym podlaskim seminarium biznesowym w Paryżu, które organizował Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego uczestniczyło osiem przedsiębiorstw z regionu. Zgłoszenie wysłało 17 lokalnych przedsiębiorstw, ale ostatecznie do wyjazdu zakwalifikowano osiem z dwóch branż, a każdą z nich reprezentował jeden przedstawiciel:
- cztery zajmujące się obróbką metalu (właśnie alu-frost oraz Art-Motor, Inter-Tech, Jazon),
- cztery z branży spożywczej i FMCG (4 Szpaki, BioPlant Natura, Brand Distribution, Truders Dystrybucja).
Czytaj również:
Paryskie spotkanie zostało zorganizowane w ramach projektu Promocja Gospodarcza Województwa Podlaskiego pn. „Podlaskie – naturalna droga rozwoju”, finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Oś priorytetowa I Wzmocnienie potencjału i konkurencyjności gospodarki regionu, Działania 1.4. Promocja przedsiębiorczości oraz podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej województwa, Podziałanie 1.4.1. Promocja przedsiębiorczości oraz podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej województwa.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?