Raport. Polacy lubią nowe technologie

Ericsson, opr. mf
32 proc. polskich internautów wyznacza trendy i kreuje zachowania, naśladowane później przez kolejne grupy
32 proc. polskich internautów wyznacza trendy i kreuje zachowania, naśladowane później przez kolejne grupy
Aż 32 proc. polskich internautów, czyli 6,1 mln osób, to grupa, szczególnie doceniająca najnowsze technologie – wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Ericsson. Przebojowa młodzież, profesjonaliści i eksperymentatorzy nadają ton w polskim internecie.

Tak duża grupa pionierów dobrze rokuje dla rozwoju innowacyjnych usług i wprowadzania nowych technologii.

Przebojowa młodzież, profesjonaliści, eksperymentatorzy – tak nazwał Ericsson trzy grupy użytkowników internetu, którzy wyznaczają trendy konsumenckie. Właśnie te trzy grupy razem są pionierami, którzy jako pierwsi wypróbowują nowe technologie i usługi.

W Polscejest ich aż 6,1 mln. Co ciekawe, z badań Ericsson Consumer Lab wynika, że odsetek takich osób w Polsce jest większy niż w niektórych krajach Europy Zachodniej. Stanowią w naszym kraju ok. 32 proc. wszystkich internautów. To poziom porównywalny do Wielkiej Brytanii (33 proc.) i zaawansowanych technologicznie Stanów Zjednoczonych (32 proc.) ale wyższy, niż w Niemczech (28 proc.) czy we Włoszech (29 proc.).

To właśnie te 32 proc. internautów wyznacza trendy i kreuje zachowania, naśladowane później przez kolejne grupy – tak zwanych naśladowców i maruderów, którzy jako ostatni przyswajają sobie nowe rozwiązania.

Kim są ci, którzy dyktują internetowe trendy?

Grupa przebojowej młodzieży to 7 proc. polskich internautów. To osoby w wieku od 15 do 24 lat. Cenią dobrą zabawę, lubią wyrażać siebie, fascynuje ich sukces materialny i modne marki. Dla nich technologia jest czymś oczywistym. Chcą stale łączyć się z Internetem, słuchać muzyki, chcą mieć najnowsze modele telefonów. Korzystają z wielu nowych usług i technologii. Nie są lojalni wobec marek – wybierają to, co jest obecnie na topie.

Profesjonaliści stanowią 10 proc. internautów. Ponad 70 proc. z nich mieści się w przedziale wiekowym 25-39 lat. Profesjonaliści bardzo poważnie podchodzą do swoich karier. Miarą sukcesu są dla nich nie tylko dobra materialne, ale również indywidualne osiągnięcia. Są otwarci na nowe technologie i najbardziej cenią w nich funkcjonalność. Wybierają telefony stylowe i biznesowe.

Eksperymentatorzy to grupa, która lubi się wyróżniać z tłumu. Stanowią 15 proc. wszystkich internautów. Dbają o swój wizerunek, są ambitni i kreatywni. Lubią korzystać z najnowszych technologii i chwalić się nimi. To dla operatorów szczególnie ciekawa grupa, ponieważ jest bardzo otwarta na nowe usługi telekomunikacyjne. 43 proc. spośród eksperymentatorów ma od 25 do 39 lat, kolejne 19 proc. to osoby od 40 do 49 lat.

 

W czerwcu zapłaciliśmy w sklepach mniej niż w maju

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie