Jednak zanim tak się stanie, pasażerów czekają kłopoty. Bo ruch będzie się tu odbywał po jednym torze. Dlatego zostanie ograniczona liczba pociągów spółki Koleje Mazowieckie od Tłuszcza w stronę Małkinii, a składy dalekobieżne będą jeździły objazdem przez Legionowo - Tłuszcz. Osiem pociągów TLK do Białegostoku (m.in. z Krakowa, Warszawy, Bydgoszczy czy Zakopanego) będzie miało dodatkowe przystanki - na stacjach Łochów, Barchów, Urle, Szewnica, Mokra Wieś, Chrzęsne. Kolejarze uprzedzają, że to może wiązać się z kilkunastominutowymi zmianami w godzinach przyjazdów i odjazdów pociągów.
Prace na odcinku od Tłuszcza do Łochowa to początek modernizacji ok. 70 km trasy Warszawa - Sadowne. Na początku 2014 roku, po uzyskaniu pozwoleń, rozpocznie się odbudowa linii kolejowej, która potrwa do 2015 roku. Powstaną nowe tory, perony, mosty, wiadukty, urządzenia sterowania ruchem, wielopoziomowe, bezpieczne skrzyżowania.
- Jeszcze w tym tygodniu ma zostać podpisana umowa na przygotowanie dokumentacji projektowej na kolejny odcinek Sadowne - Czyżew. Potem będziemy mogli ogłosić przetarg na prace budowlano-modernizacyjne - zapowiada Maciej Dutkiwicz z PKP Polskie Linie Kolejowe.
Modernizacja kolejnych odcinków linii kolejowej od Sadownego przez Białystok do granicy z Litwą jest planowana w kolejnej perspektywie finansowania UE na lata 2014 - 2020. Ma to kosztować 3 mld zł.
Transeuropejski korytarz Rail Baltica - przebiegający przez Białystok - ma połączyć Warszawę, Kowno, Rygę i Tallin z Helsinkami. Linia jest jedynym połączeniem kolejowym Litwy, Łotwy, Estonii z Polską i pozostałymi krajami UE.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?