Podlaskie najlepsze podczas Festiwalu Filmów Reklamowych. Program Na własne konto

Redakcja
Laureatki otrzymały stypendia na rok w wysokości 1500 zł
Laureatki otrzymały stypendia na rok w wysokości 1500 zł
Turośń Kościelna, Sokółka i Rudka - uczennice z tych miejscowości triumfowały w finale konkursu filmowego "Festiwal Filmów Reklamowych" odbywającego się w ramach programu edukacji ekonomicznej "Na Własne Konto". Każdy ze zwycięzców otrzymał stypendium naukowe o wartości 1500 zł.

W dniach 29-30 maja odbył się w Warszawie finał konkursu filmowego "Festiwal Filmów Reklamowych", na zakończenie pierwszej, pilotażowej edycji programu edukacji ekonomicznej "Na Własne Konto", zainicjowanego przez Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej.

Finaliści - gimnazjaliści z Turośni Kościelnej i Sokółki (woj. podlaskie), Brodów (woj. lubuskie) oraz podopieczni świetlicy środowiskowej z Sokołowa Podlaskiego (woj. mazowieckie) i świetlicy środowiskowej "Promyk Dnia" w Rudce (woj. podlaskie) - wzięli udział w warsztatach z teorii reklamy z przykładami ciekawych kampanii, poznali tajniki montażu i kręcenia spotów reklamowych.

Tak zdobyta wiedza pomogła młodym ludziom w realizacji zadania konkursowego, które polegało na opracowaniu kampanii reklamowej dla nowego (nieistniejącego na rynku) produktu - mleka w butelce dostarczanego pod drzwi. Uczestnicy zostali podzieleni na pięć grup.

Po długich obradach jury najwyżej oceniło koncepcję kreatywną grupy w składzie:

* Aleksandra Chmielecka (Gimnazjum w Sokółce)
* Aleksandra Górska (Gimnazjum w Sokółce)
* Katarzyna Zamachowska (Świetlica środowiskowa w Rudce)
* Sylwia Ściepuk (Gimnazjum w Turośni Kościelnej)
* Sylwia Kalinowska (Gimnazjum w Brodach)

Każda laureatka otrzymała stypendium naukowe w wysokości 1500 zł (150 zł miesięcznie, na okres 10 miesięcy). Stypendia ufundowały: Spółdzielcza Grupa Bankowa oraz Spółdzielczy Bank Rozwoju w Szepietowie. Wszyscy uczestnicy otrzymali dyplomy uczestnictwa w programie i konkursie filmowym.

Droga do finału

Zanim uczestnicy programu "Na Własne Konto" dotarli do finału konkursu filmowego "Festiwal Filmów Reklamowych", musieli przygotować biznes plan wymyślonego przez siebie przedsięwzięcia oraz nakręcić promujący go film reklamowy.

Wśród nagrodzonych projektów wyróżnione zostały filmy reklamowe: "DJ Smak", którego pomysłodawcami byli uczniowie gimnazjum w Turośni Kościelnej, "Smaki Świata" autorstwa gimnazjalistów z Sokółki, "Centrum Rozrywki Funy Club" nakręcony przez podopiecznych świetlicy środowiskowej z Sokołowa Podlaskiego oraz "Bernard", przygotowany przez młodzież gimnazjalną z Brodów. Nagrodę publiczności zdobyli podopieczni podlaskiej świetlicy środowiskowej "Promyk Dnia" w Rudce.

Program Na własne konto

Głównym celem programu "Na własne konto" jest poszerzanie wiedzy ekonomicznej wśród uczniów gimnazjum z terenów wiejskich, kształtowanie ich postaw oraz nauczanie umiejętnego planowania własnej ścieżki zawodowej. Założenia te realizowane są poprzez dodatkowe zajęcia pozalekcyjne, które poszerzają wiedzę zdobywaną na lekcjach. Realizacja programu ma również przyczyniać się do zmniejszenia dysproporcji w znajomości narzędzi finansowych i przedsiębiorczych pomiędzy młodzieżą miejską a pochodzącą z terenów wiejskich. Realizatorem programu jest Fundacja na Rzecz Rozwoju Wsi "Polska Wieś 2000" im. M. Rataja. Projekt jest dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego.

Czytaj e-wydanie »

Zaplanuj wolny czas - koncerty, kluby, kino, wystawy, sport

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie