Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Podlaskie ma stać się marką. Może w tym pomóc nowa strona internetowa, która będzie promować nasze województwo i pomoże zrozumieć region

Magdalena Kuźmiuk
Magdalena Kuźmiuk
Strona Podlaskie.eu została w czwartek oficjalnie uruchomiona przez marszałka województwa podlaskiego Artura Kosickiego
Strona Podlaskie.eu została w czwartek oficjalnie uruchomiona przez marszałka województwa podlaskiego Artura Kosickiego Anatol Chomicz
Gdzie tkwi różnica między Podlaskiem a Podlasiem? Dlaczego w Podlaskiem notuje się najniższe temperatury w Polsce? Dlaczego symbolem województwa podlaskiego jest żubr? I dlaczego tu święta obchodzi się dwa razy? M.in. na te i wiele innych pytań odpowiada uruchomiona właśnie strona internetowa Podlaskie.eu.

- Podlaskie.eu ma być wizytówką naszego województwa. Jest to strona, która przedstawia wszystko najlepsze, co mamy. To nie jest strona urzędowa, a strona poświęcona naszej kulturze, naszym zabytkom, naszym przedsiębiorcom, ale też i naszym ludziom, którzy tutaj żyją, którzy osiągnęli sukces, rozsławiają nasze województwo - mówi Artur Kosicki, marszałek województwa podlaskiego.

W czwartek w gmachu Opery i Filharmonii Podlaskiej uroczyście zaprezentowana i uruchomiona została nowa strona internetowa, która ma promować województwo Podlaskie w Polsce i na świecie. To właśnie portal Podlaskie.eu. Strona - jak zapowiedział marszałek - będzie na bieżąco aktualizowana.

- Chcieliśmy, aby osoby, które po raz pierwszy nas będą odwiedzać, zrozumiały nasz region, co on kryje, zrozumiały ludzi, którzy tutaj żyją i pracują. Informacje i dane podaliśmy w sposób bardzo lekkostrawny. Nawet te o kulinariach. Wszelkie treści na stronie są tak przedstawiane, aby namalować pewien czytelny obraz województwa. Chcemy zachęcić odbiorcę do odkrywania, do dociekania czym to Podlaskie tak naprawdę jest. Chcemy snuć opowieść o regionie, oczarować odbiorcę. Ale mówimy prawdę - wyjaśnia Magdalena Łyżnicka-Sanczenko, dyrektor departamentu promocji w urzędzie marszałkowskim.

Podlaskie. Zasil się naturą. Nowa kampania promująca Podlaskie kusi Warszawiaków (zdjęcia)

Stronę zaprojektowała białostocka firma White Bits. - Naszym założeniem było to, aby dotrzeć do osoby, która Podlaskiego nie zna, nigdy tutaj nie była. I żeby tak projektować treści i wygląd, aby to Podlaskie taka osoba chciała i mogła poznać - tłumaczy Paweł Stempniak, twórca strony Podlaskie.eu.

Strona podlaskie.eu w nowej odsłonie (11.07.2019)

Dlatego na stronie internauta znajdzie m.in. odpowiedzi na nurtujące kwestie, jak np. gdzie tkwi różnica między Podlaskiem a Podlasiem? Dlaczego w Podlaskiem notuje się najniższe temperatury w Polsce? Dlaczego symbolem województwa podlaskiego jest żubr? Pozna też Podlaskie TOP 10, w którym zaprezentowane zostały miejsca obowiązkowe do odwiedzenia w naszym województwie, jak np. Puszcza Białowieska, Białystok czy Pokamedulski Klasztor nad Wigrami.

Czas na Kraków. Tu promuje się Podlaskie

Na stronie nie zabrakło informacji o podlaskich firmach i biznesie. Jest też kalendarz, który prezentuje nie tylko wydarzenia kulturalne, które dzieją się na Podlasiu w danym miesiącu, ale również propozycje tego, co można robić. W lipcu np. można oddawać się w naszym województwie aktywności wodnej, ale też obserwować bociany, które teraz są obecne. Sporo miejsca na portalu poświęcone jest też podlaskim specjałom przedstawionym na smakowitych zdjęciach, są też ciekawostki o regionie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny