Podatnicy odwiedzający urzędy oceniają podlaską KAS. Znamy wyniki ankiet

Opr. Andrzej Matys
Z badań ankietowych prowadzonych wśród podatników odwiedzających podlaskie urzędy skarbowe wynika, że poziom satysfakcji po takiej wizycie osiąga 85 proc., a poziom pozytywnych emocji aż 93 proc. Elektroniczne ankiety otrzymują podatnicy, którzy korzystają z systemu umawiania wizyty w urzędach skarbowych.

W ramach programu „Klient w centrum uwagi KAS" - od kwietnia tego roku - Krajowa Administracja Skarbowa prowadzi w całym kraju internetowe badanie ankietowe wśród osób odwiedzających urzędy skarbowe.

Co i dlaczego jest badane?

- Badanie jest możliwe dzięki uruchomionemu w ubiegłym roku systemowi umawiania wizyt w urzędach skarbowych. Prowadzimy je formie elektronicznej. Przesłane ankiety są dla nas ważnym źródłem informacji o tym, na co klienci zwracają uwagę podczas wizyty w urzędzie i czego oczekują od pracowników KAS – tłumaczy Radosław Hancewicz, rzecznik podlaskiej KAS i dodaje: - Ważny jest dla nas każdy głos i każda ocena naszych działań, bo dzięki nim, możemy lepiej dostosować jakość obsługi do oczekiwań klientów.

Czytaj również: Co czwarty PIT w województwie podlaskim został złożony bez udziału podatnika

Pytania dotyczą nie tylko ogólnego zadowolenia z wizyty, ale i emocji czy wysiłku, który klient włożył w załatwienie swojej sprawy. Ankietowani oceniają też, czy pracownik urzędu był kompetentny, uprzejmy, pomocny, sprawny, komunikatywny i przyjazny.

- Dodatkowo ankieta zawiera dwa pytania otwarte, w których klienci mogą przekazać swoje komentarze dotyczące najlepszych i najgorszych aspektów wizyty w urzędzie – dodaje rzecznik podlaskiej KAS.

Jak wypada podlaska KAS?

W prowadzonych badaniach chodzi o pięć głównych wskaźników:

  • Satysfakcję – procent klientów ogólnie zadowolonych z wizyty w urzędzie skarbowym. W Podlaskiem - 85 proc.
  • Polecenie (rekomendacja) – procent klientów którzy poleciliby obsługę przez danego pracownika znajomym lub rodzinie. W Podlaskiem - 88 proc.
  • Brak wysiłku – procent klientów oceniających załatwienie swojej sprawy w US jako łatwe. W Podlaskiem - 81 proc.
  • Pozytywne emocje – procent klientów mających pozytywne emocje związane z wizytą w US. W Podlaskiem - 93 proc.
  • Skuteczności pierwszego kontaktu – procent spraw załatwionych podczas pierwszej wizyty w US. W Podlaskiem - 84 proc.

- Ponadto, pytamy też o ocenę pracowników. W ankietach badający stwierdzali, że pracownik był kompetentny, uprzejmy, pomocny i sprawny (każde z określeń uzyskało po 90 proc. wskazań), komunikatywny (88 proc.) i przyjazny (87 proc. wskazań) – zapewnia Radosław Hancewicz.

Badanie ciągle trwa

Badanie prowadzone jest cały czas. Link do ankiety (dobrowolna) internetowej wysyła naczelnik urzędu skarbowego na adres e-mail, który klient podał podczas umawiania wizyty.

Podlaskie PIT-y2020. Przybyło milionerów i graczy giełdowych...

Jak podkreśla Wojciech Orłowski, dyrektor białostockiej Izby Administracji Skarbowej, badanie internetowe pozwala szybko zbierać informacje od osób, które miały bezpośredni kontakt z urzędem skarbowym. - Są to oceny oparte na osobistych doświadczeniach podatników, a nie zasłyszanych opiniach – dodaje.

Każda osoba, która umówiła wizytę poprzez usługę „Umów wizytę w US" i podała adres e-mail, otrzyma po tej wizycie wiadomość z linkiem do strony z anonimową ankietą. Ankieta jest w pełni bezpieczna. Urząd skarbowy nie prosi o przekazywanie jakichkolwiek informacji osobistych czy danych wrażliwych.

Usługa „Umów wizytę w urzędzie skarbowym”

Przypominamy. Klienci KAS wiele spraw w urzędzie skarbowym mogą załatwić bez wychodzenia z domu, na podatki.gov.pl lub telefonicznie. Dla tych podatników, którzy jednak z jakichś powodów potrzebują wizyty w urzędzie udostępniliśmy w listopadzie ubiegłego roku usługę „Umów wizytę w urzędzie skarbowym”. Jej głównym celem jest poprawienie komfortu załatwiania spraw, a podczas pandemii jest nim także zwiększenie bezpieczeństwa klientów i pracowników.

Najszybszym i najłatwiejszym sposobem umówienia wizyty jest rezerwacja za pomocą elektronicznego formularza dostępnego na stronie podatki.gov.pl. Wystarczy wskazać konkretny urząd w którym chcemy załatwić sprawę, następnie wybrać dogodny dzień i godzinę. Umożliwia to szybkie i komfortowe załatwienie spraw, bez konieczności stania w kolejkach i z zachowaniem środków ostrożności.

Będą zmiany w prawie dotyczącym cmentarzy i pochówków

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie