Pijany w sztok szaleniec chciał rozjechać policjantów. Policjanci wyciągnęli broń i ostrzelali auto (zdjęcia)

(mg)
Polonez ostrzelany i zatrzymany przez policję.
Polonez ostrzelany i zatrzymany przez policję. Fot. KWP w Białymstoku
Najpierw jechał wężykiem, potem chciał spychać radiowozy i rozjeżdżać mundurowych. Najpierw oddali sześć strzałów w opony. Nie pomogło. Szaleniec nadal chciał przejechać policjantów. Jego zapał ostudziły kolejne dwa strzały.

[galeria_glowna]
Sam pościg rozpoczął się na krajowej ósemce o godz. 12.40, tuż przed Zambrowem. Policjant zauważył samochód, który co chwilę chaotycznie zmieniał pas ruchu, odbijając się raz od jednego raz od drugiego pobocza.

Postanowił zatrzymać kierowcę. Reakcji nie było. Sam kierowca kilkakrotnie zajeżdżał radiowozowi drogę, chcąc go zepchnąć. W pewnym momencie do pościgu dołączył drugi policyjny patrol.

- Na wąskiej drodze kierowca poloneza ponownie próbował zepchnąć mundurowych. Podczas mijania się z jadącym z przeciwka ciągnikiem rolniczym auto wpadło na przydrożną łąkę obracając się przodem w kierunku dojeżdżających już radiowozów. Policjanci wyskoczyli z aut nakazując uciekinierowi wyjście z pojazdu - relacjonuje podkom. Kamil Tomaszczuk z zespołu prasowego podlaskiej policji.

Kierowca nie posłuchał i ruszył rozpędzonym autem na funkcjonariuszy. Jeden z policjantów w ostatniej chwili zdążył odskoczyć i oddać w kierunku opon poloneza sześć strzałów z broni palnej. Szaleniec próbował rozjechać kolejnego funkcjonariusza. Ten również odskoczył i dwukrotnie strzelił w przednie opony. Dopiero wtedy polonez zatrzymał się.

Kierowca nie chciał wyjść z auta. Policjanci wybili więc boczną szybę i wyciągnęli mężczyznę z auta. Został obezwładniony. Okazało się, że jest to 26-letni mieszkaniec Zambrowa. W dodatku mężczyzna miał 2,6 promila alkoholu i zakaz prowadzenia pojazdów. Teraz siedzi w policyjnym areszcie.

Źródło: www.podlaska.policja.gov.pl

Wideo

Komentarze 17

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

C
CICHY
CYTAT(Gość @ 13.09.2009, 19:43:51)
tak tak tylko dlaczego policja jakiś specjalny numer dla obcokrajowcow zrobiła i tam jedynie po angielsku mozna zglosić sprawe? to normalny dyspozytor nie zna angielskiego? troche to hanbiace ze dzwoniac z komorki na 112 mowiac po angielsku uslyszysz yyyyyy y yyyyyyyy yyyyy

szkolą sie jezdzic na krywlanach to moze i na kursy jezykow obcych troszke pochodzic?

Ja tu zaraz pierdo...ne na zawał, jak każdy wie jeszcze to jest polska i ojczysty język to polski od kilkuset lat... tak wiec jak dzwonisz pod 112 to nie u słyszysz helo tylko słucham policja czy nie tak.... ale na szczęście obcokrajowcy wiedzą co znaczy słowo "sztraf"... bo powiem wam wszystkim , że zaczyna tu być żałośnie w tej naszej IV Rzeczpospolitej Polskiej... TRAUMA
j
ja
ha ha. Lepiej zobaczcie jak nowy Komendant Miejski Policji nadużywa władzy. Codziennie na skrzyżowaniu ul.Kopernika i ul.Bema ok. godz. 15:30 jest wstrzymywany ruch przez policjantów z drogówki, po to żeby jaśnie pan władza, a w szczególności jego nowy zastępca (były naczelnik ruchu drogowego) mógł spokojnie i sprawnie po pracy dojechac do domu. No tak, ale jak już zwykły obywatel np. ok. godz 16:00 chce wyjechac z ul. Bema to już musi stac w korku chociaż jest większy ruch, bo drogówki już nie ma.
p
pilcik
CYTAT(Gość @ 13.09.2009, 15:05:11)
Ciekawi mnie jeden fakt z tego artykułu, na ósemce jechał wężykiem od pobocza do pobocza, w środku dnia, jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić.
A wracając do wypowiedzi niektórych osób:

Jak najbardziej się zgadzam z tą wypowiedzią, natomiast:

chyba byś się zdziwił, zatrzymałeś się na latach 80-tych.

A Nemcy sami złomy do polski a potem zgłaszali że im ukradli, wiadomo Polacy złodzieje.

I później się dziwisz że tak reagują, możesz tak zrobić ale najpierw ich o tym poinformuj.

Przypuszczam że wydział kryminalny nie stoi na skrzyżowaniach, a drogówka według ciebie ma rozwiązywać spory między ludzkie, zastanów się trochę zanim coś napiszesz.
E
Edi
Więc człowieku ! Uściślam !
Mam 36 lat (prawie trafiłeś) , własnym autem zwiedziłem całą skandynawię , Niemcy , Francję , Hiszpanię , Grecję, Włochy , Austrię ... Jeździłem również po drogach USA , i Kanady .
To nie było w latach 80-tych , a w obecnym tysiącleciu!
I wiesz przemawia przez Ciebie chyba jakieś niedowartościowanie , pewnie znasz angielski nieźle , a Twoja praca to zmywanie garów w podrzędnej knajpie , albo praca przy dociepleniach budynków!
W odpowiedzi przedmówcy .... znajdź kolego Niemca , który zna angielski , znajdź Francuza .
Kupa śmiechu i tyle ! Niedowartościowane towarzystwo , z epoki gazety wyborczej , w przypadku której nawet absolwent szkoły zawodowej reprezentował wyższy poziom , niż ówczesne licencjackie , czy wyższe uczelnie!
Gratuluję poczucia humoru!
G
Gość
CYTAT(Gość @ 13.09.2009, 15:05:11)
CYTAT
czlowieku straszne głupoty piszesz... nie wiem ile masz lat ale na moj gust kolo 40 i jedyny wyjazd jaki odbyles za granice to autokarem ale cóż takie życie...
mowisz o jakichs swiatowych standardach co do zatrzymań wyobraź sobie ze wiekszość policjanow w europie zna angielski i podstawy francuskiego lub hiszpanskiego a w polsce nawet ojczystym jezykiem nie potrafią wladac poprawnie...

chyba byś się zdziwił, zatrzymałeś się na latach 80-tych.

tak tak tylko dlaczego policja jakiś specjalny numer dla obcokrajowcow zrobiła i tam jedynie po angielsku mozna zglosić sprawe? to normalny dyspozytor nie zna angielskiego? troche to hanbiace ze dzwoniac z komorki na 112 mowiac po angielsku uslyszysz yyyyyy y yyyyyyyy yyyyy

szkolą sie jezdzic na krywlanach to moze i na kursy jezykow obcych troszke pochodzic?
A
Alibaba
Zawsze wiedziałem ze polonezy sa szybsze od nowych kia ceed. Kierowca poloneza ma szczęście ze nienapryskali mu gazem przez otwarte okno , skonczyłby jak kierowca z parkingu w Kleosinie.
G
Gość
Ciekawi mnie jeden fakt z tego artykułu, na ósemce jechał wężykiem od pobocza do pobocza, w środku dnia, jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić.
A wracając do wypowiedzi niektórych osób:
CYTAT
OK to ich praca , i jakąś tam kasę za to biorą ! Co do tego nieszczęsnego niemca ... w życiu nie uwierzę w wersję przedstawioną przez media , jest to hipoteza , która pozwala określić dziennikarstwo mianem prostytucji , manipulowanie faktami w celu uzyskania większego szumu medialnego , bez względu na konsekwencje . Działanie z czystą premedytacją , bez skrupułów !
Powszechnie znana jest opinia Niemców dotycząca zarówno Polskich obywateli , a tym samym i policji . Rasa panów uważa nas za złodziei i bandytów , zacofanych deb***i ! Spróbuj wyobrazić sobie tą sytuację , ale tak zupełnie bez emocji , na spokojnie !
Do nieprawidłowo zaparkowanego pojazdu podjeżdża patrol policji , funkcjonariusze w mundurach pukają w szybę ....
Jaka jest normalna reakcja przypuśćmy Polaka , Czecha , Węgra , czy Amerykanina ? Powinien otworzyć szybę , nawet nie rozumiejąc obcego języka powinien się domyślić że należy przedstawić funkcjonariuszowi dokumenty swoje i auta , takie standardy obowiązują na całym świecie!
W takiej sytuacji nikt by go nie próbował obezwładnić , bo i po co ? Myślę że policjanci popadli by w swego rodzaju zakłopotanie , a no nie znali niemieckiego , gościo coś tam szprechał ... nie wiem jak by to się skończyło , ale w najgorszym przypadku cudzoziemiec spędził by parę godzin na Bema czekając na tłumacza , czy kogoś z konsulatu . Ale skończyło się tragicznie! Bo Polisz szwain zaatakowała wyższą rasę! Ciekawe czy w swoim kraju ten jegomość stawiał by opory miejscowej policji . Z całą pewnością w takim przypadku został by potraktowany podobnie !
I wiesz kolego redaktorku ! Jestem dumny z postawy tych ludzi! Po 90 roku policja zyskała miano psów , służebników minionej epoki , a prawda jest taka że w każdy świątek ...piątek nadstawiają swoje głowy , żeby taki kretyn jak Ty mógł w miarę spokojnie żyć w tym kraju! Co więcej powinni działać jeszcze bardziej radykalnie , nie strzelając w opony pojazdu ,który przed chwilą chciał ich staranować , powinni w takich przypadkach celować prosto w skroń takiego osobnika ! Bo teraz zarówno Ty ,jak i Ja będziemy sponsorować jego utrzymanie w pierdlu !

Jak najbardziej się zgadzam z tą wypowiedzią, natomiast:
CYTAT
czlowieku straszne głupoty piszesz... nie wiem ile masz lat ale na moj gust kolo 40 i jedyny wyjazd jaki odbyles za granice to autokarem ale cóż takie życie...
mowisz o jakichs swiatowych standardach co do zatrzymań wyobraź sobie ze wiekszość policjanow w europie zna angielski i podstawy francuskiego lub hiszpanskiego a w polsce nawet ojczystym jezykiem nie potrafią wladac poprawnie...

chyba byś się zdziwił, zatrzymałeś się na latach 80-tych.
CYTAT
co do opinii niemcow o polakach to czym tu sie dziwić ? jak w latach 90 non stop kradli im samochody i wymuszali haracze

A Nemcy sami złomy do polski a potem zgłaszali że im ukradli, wiadomo Polacy złodzieje.
CYTAT
widac rowniez malo i po polsce jezdzisz samochodem bo jakbys nie wiedzial kradna samochody "na policjanta" jedziesz w trasie i cie wyprzedza i pokazuje ze cos nie tak z kolem masz zatrzymujesz sie sprawdzic i wtedy bum bum w glowke i widziesz jak odjezdza samochod... osobiscie w takiej sytuacji sam tez bym im nie otworzył dzwonilbym na policje aby potwierdzili ze rzeczywiscie jest obok mnie patrol policji...

I później się dziwisz że tak reagują, możesz tak zrobić ale najpierw ich o tym poinformuj.
CYTAT
a co do poczucia bezpieczenstwa najlepszy jest przypadek tej dziewczyny nekanej przez chlopaka... gdy wymaga sie zainteresowania sprawą sprawdzenia faktow itd. nic sie nikomu nie chce lepiej ustawic sie na skrzyzowaniu i patrzec kto przejedzie na czerwonym i dumnie nazwac akcje bezpieczne skrzyzowanie... proponuje zrobic kolejną "wezmy sie do roziwazywania spraw..."

Przypuszczam że wydział kryminalny nie stoi na skrzyżowaniach, a drogówka według ciebie ma rozwiązywać spory między ludzkie, zastanów się trochę zanim coś napiszesz.
J
Jasio444
CYTAT(Grabi @ 13.09.2009, 11:53:49)
a ja bym mu tych 8 kul prosto w łeb zapakował i miał święty spokój że taki śmieć nigdy nie zabije dziecka czyjejś żony matki ojca brata siostry, bo ile już takich przypadków było ze pijana łajza po raz kolejny wsiada za kierownice i dochodzi do tragedii, ciekaw jestem jakbyście zareagowali gdyby dla kogoś z was przejechał po pijaku kogoś bliskiego. Dla mnie taki koleś to świadomy morderca który naraża na śmierć bezbronnych i niewinnych ludzi!!! Kara dla takich powinna być bezgranicznie surowa!!!!

Nie bój się - jeszcze taki dzień przyjdzie, że takich pijanych deb***i i im podobne życiowe gnidy bęzie można rozgnieść jak wrednego robaka żeby nie zatruwał zdrowego organizmu. To się stanie, bo szarzy ludzie w wielu przypadkach mają dość już bezsilności wobec pożal się Bożę "cywilizowanego" prawa, które bierze w ochronę zbrodniarzy, a nie ich ofiary. Trzeba tylko czekać na jakąś iskrę, jakiś zapłon, jakąś wyjątkowo chwytającą ze srcę łzę, która przechyli czarę goryczy i wszystkie te padalskie unię, fundację i inne śmieszne wytwory obrony przestępców zostaną przepędzone na cztery wiatry, że nawet smród po nich nie pozostanie.
G
Grabi
a ja bym mu tych 8 kul prosto w łeb zapakował i miał święty spokój że taki śmieć nigdy nie zabije dziecka czyjejś żony matki ojca brata siostry, bo ile już takich przypadków było ze pijana łajza po raz kolejny wsiada za kierownice i dochodzi do tragedii, ciekaw jestem jakbyście zareagowali gdyby dla kogoś z was przejechał po pijaku kogoś bliskiego. Dla mnie taki koleś to świadomy morderca który naraża na śmierć bezbronnych i niewinnych ludzi!!! Kara dla takich powinna być bezgranicznie surowa!!!!
*Razor*
haha jak w gta san andreas haha szkoda chłopaka
G
Gość
CYTAT(Edi @ 12.09.2009, 23:28:09)
OK to ich praca , i jakąś tam kasę za to biorą ! Co do tego nieszczęsnego niemca ... w życiu nie uwierzę w wersję przedstawioną przez media , jest to hipoteza , która pozwala określić dziennikarstwo mianem prostytucji , manipulowanie faktami w celu uzyskania większego szumu medialnego , bez względu na konsekwencje . Działanie z czystą premedytacją , bez skrupułów !
Powszechnie znana jest opinia Niemców dotycząca zarówno Polskich obywateli , a tym samym i policji . Rasa panów uważa nas za złodziei i bandytów , zacofanych deb***i ! Spróbuj wyobrazić sobie tą sytuację , ale tak zupełnie bez emocji , na spokojnie !
Do nieprawidłowo zaparkowanego pojazdu podjeżdża patrol policji , funkcjonariusze w mundurach pukają w szybę ....
Jaka jest normalna reakcja przypuśćmy Polaka , Czecha , Węgra , czy Amerykanina ? Powinien otworzyć szybę , nawet nie rozumiejąc obcego języka powinien się domyślić że należy przedstawić funkcjonariuszowi dokumenty swoje i auta , takie standardy obowiązują na całym świecie!
W takiej sytuacji nikt by go nie próbował obezwładnić , bo i po co ? Myślę że policjanci popadli by w swego rodzaju zakłopotanie , a no nie znali niemieckiego , gościo coś tam szprechał ... nie wiem jak by to się skończyło , ale w najgorszym przypadku cudzoziemiec spędził by parę godzin na Bema czekając na tłumacza , czy kogoś z konsulatu . Ale skończyło się tragicznie! Bo Polisz szwain zaatakowała wyższą rasę! Ciekawe czy w swoim kraju ten jegomość stawiał by opory miejscowej policji . Z całą pewnością w takim przypadku został by potraktowany podobnie !
I wiesz kolego redaktorku ! Jestem dumny z postawy tych ludzi! Po 90 roku policja zyskała miano psów , służebników minionej epoki , a prawda jest taka że w każdy świątek ...piątek nadstawiają swoje głowy , żeby taki kretyn jak Ty mógł w miarę spokojnie żyć w tym kraju! Co więcej powinni działać jeszcze bardziej radykalnie , nie strzelając w opony pojazdu ,który przed chwilą chciał ich staranować , powinni w takich przypadkach celować prosto w skroń takiego osobnika ! Bo teraz zarówno Ty ,jak i Ja będziemy sponsorować jego utrzymanie w pierdlu !


czlowieku straszne głupoty piszesz... nie wiem ile masz lat ale na moj gust kolo 40 i jedyny wyjazd jaki odbyles za granice to autokarem ale cóż takie życie...
mowisz o jakichs swiatowych standardach co do zatrzymań wyobraź sobie ze wiekszość policjanow w europie zna angielski i podstawy francuskiego lub hiszpanskiego a w polsce nawet ojczystym jezykiem nie potrafią wladac poprawnie...

co do opinii niemcow o polakach to czym tu sie dziwić ? jak w latach 90 non stop kradli im samochody i wymuszali haracze

widac rowniez malo i po polsce jezdzisz samochodem bo jakbys nie wiedzial kradna samochody "na policjanta" jedziesz w trasie i cie wyprzedza i pokazuje ze cos nie tak z kolem masz zatrzymujesz sie sprawdzic i wtedy bum bum w glowke i widziesz jak odjezdza samochod... osobiscie w takiej sytuacji sam tez bym im nie otworzył dzwonilbym na policje aby potwierdzili ze rzeczywiscie jest obok mnie patrol policji...

no no argument ze codziennie musza pracowac godny przedszkolaka pani w prosektorium tez musi pracowac w swieta, to samo lekarz, pielegniarka, konduktor, dzienikarz itd... a chyba kazdy świadomie wie jaki zawod wybiera... górnik ma mieć pretensje do kopalni ze musi pracowac pod ziemią?

a co do poczucia bezpieczenstwa najlepszy jest przypadek tej dziewczyny nekanej przez chlopaka... gdy wymaga sie zainteresowania sprawą sprawdzenia faktow itd. nic sie nikomu nie chce lepiej ustawic sie na skrzyzowaniu i patrzec kto przejedzie na czerwonym i dumnie nazwac akcje bezpieczne skrzyzowanie... proponuje zrobic kolejną "wezmy sie do roziwazywania spraw..."
E
Edi
CYTAT(vicheer @ 12.09.2009, 22:35:26)
policjanci z zambrowa zrobili to, za co biora wyplate. co do zasady; zeby wykonac jakies polecenie , trzeba je zrozumiec. nie bylo zadnego powodu do uzycia sily. niemiec nie byl o nic podejrzany, nie stwarzal zadnego zagrozenia. po prostu zepsulo mu sie auto. czekal do rana zmarzniety i pewnie troche wystraszony. potrzebowal pomocy. przyjechalo dwoch bandytow w policyjnych mundurach i zamordowalo chlopaka. bo ich nie zrozumial. strasznie smutne.


OK to ich praca , i jakąś tam kasę za to biorą ! Co do tego nieszczęsnego niemca ... w życiu nie uwierzę w wersję przedstawioną przez media , jest to hipoteza , która pozwala określić dziennikarstwo mianem prostytucji , manipulowanie faktami w celu uzyskania większego szumu medialnego , bez względu na konsekwencje . Działanie z czystą premedytacją , bez skrupułów !
Powszechnie znana jest opinia Niemców dotycząca zarówno Polskich obywateli , a tym samym i policji . Rasa panów uważa nas za złodziei i bandytów , zacofanych deb***i ! Spróbuj wyobrazić sobie tą sytuację , ale tak zupełnie bez emocji , na spokojnie !
Do nieprawidłowo zaparkowanego pojazdu podjeżdża patrol policji , funkcjonariusze w mundurach pukają w szybę ....
Jaka jest normalna reakcja przypuśćmy Polaka , Czecha , Węgra , czy Amerykanina ? Powinien otworzyć szybę , nawet nie rozumiejąc obcego języka powinien się domyślić że należy przedstawić funkcjonariuszowi dokumenty swoje i auta , takie standardy obowiązują na całym świecie!
W takiej sytuacji nikt by go nie próbował obezwładnić , bo i po co ? Myślę że policjanci popadli by w swego rodzaju zakłopotanie , a no nie znali niemieckiego , gościo coś tam szprechał ... nie wiem jak by to się skończyło , ale w najgorszym przypadku cudzoziemiec spędził by parę godzin na Bema czekając na tłumacza , czy kogoś z konsulatu . Ale skończyło się tragicznie! Bo Polisz szwain zaatakowała wyższą rasę! Ciekawe czy w swoim kraju ten jegomość stawiał by opory miejscowej policji . Z całą pewnością w takim przypadku został by potraktowany podobnie !
I wiesz kolego redaktorku ! Jestem dumny z postawy tych ludzi! Po 90 roku policja zyskała miano psów , służebników minionej epoki , a prawda jest taka że w każdy świątek ...piątek nadstawiają swoje głowy , żeby taki kretyn jak Ty mógł w miarę spokojnie żyć w tym kraju! Co więcej powinni działać jeszcze bardziej radykalnie , nie strzelając w opony pojazdu ,który przed chwilą chciał ich staranować , powinni w takich przypadkach celować prosto w skroń takiego osobnika ! Bo teraz zarówno Ty ,jak i Ja będziemy sponsorować jego utrzymanie w pierdlu !
v
vicheer
CYTAT(Edi @ 12.09.2009, 22:01:23)
Zastanawiam się co ma ten głupawy komentarz do tematu ? Zasada która obowiązuje w każdym normalnym kraju mówi że masz zasrany obowiązek dostosować się do poleceń policjanta! I nie ważne czy zatrzymuje Cię do kontroli , czy każe Ci wysiąść z auta , zawsze musisz wykonywać polecenia funkcjonariusza. W Stanach policjanci podczas pościgu działają jeszcze bardziej radykalnie i agresywnie , po prostu spychają delikwenta z drogi , żeby dalej nie powodował zagrożenia , już widzę oburzenie gdyby podobna sytuacja miała miejsce w naszym kraju .
W tym przypadku WIELKIE BRAWA dla policjantów z Zambrowa , kawał dobrej roboty !

policjanci z zambrowa zrobili to, za co biora wyplate. co do zasady; zeby wykonac jakies polecenie , trzeba je zrozumiec. nie bylo zadnego powodu do uzycia sily. niemiec nie byl o nic podejrzany, nie stwarzal zadnego zagrozenia. po prostu zepsulo mu sie auto. czekal do rana zmarzniety i pewnie troche wystraszony. potrzebowal pomocy. przyjechalo dwoch bandytow w policyjnych mundurach i zamordowalo chlopaka. bo ich nie zrozumial. strasznie smutne.
J
Jasio444
Powinni go zastrzelić, gdy chciał ich rozjechać.
P.S. I mam w d...e co powiedzą na to rózne fundacje helsińskie inne pedalskie instytucje
E
Edi
CYTAT(vicheer @ 12.09.2009, 21:00:39)
wybili szybe? ciekawe dlaczego nie zrobili tego niemcowi w ignatkach tylko go zagazowali na smierc? jemu tylko samochod sie zepsul. wystraszyli sie , ze koles jak wytrzezwieje to ich powylapuje pokolei?


Zastanawiam się co ma ten głupawy komentarz do tematu ? Zasada która obowiązuje w każdym normalnym kraju mówi że masz zasrany obowiązek dostosować się do poleceń policjanta! I nie ważne czy zatrzymuje Cię do kontroli , czy każe Ci wysiąść z auta , zawsze musisz wykonywać polecenia funkcjonariusza. W Stanach policjanci podczas pościgu działają jeszcze bardziej radykalnie i agresywnie , po prostu spychają delikwenta z drogi , żeby dalej nie powodował zagrożenia , już widzę oburzenie gdyby podobna sytuacja miała miejsce w naszym kraju .
W tym przypadku WIELKIE BRAWA dla policjantów z Zambrowa , kawał dobrej roboty !
Dodaj ogłoszenie