Narodowy Fundusz Zdrowia chce premiować jakość i dostępność świadczeń, a jednym z narzędzi oceny ma być opinia pacjentów dotycząca opieki i usług - podkreśla Tadeusz Jędrzejczyk, prezes Narodowego Funduszu Zdrowia. Jak wyjaśnia, w przyszłości może być to jedno z kryteriów przy określaniu tzw. wskaźnika korygującego, umożliwiającego dodatkowe finansowanie - rodzaj premii dla najlepiej ocenianych podmiotów.
Właśnie ruszył pilotaż programu, który obejmuje satysfakcję z opieki lekarza rodzinnego. Jest skierowany do pacjentów, którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy skorzystali ze świadczeń POZ (z wyłączeniem nocnej i świątecznej pomocy lekarskiej). Anonimowa ankieta jest dostępna w formie elektronicznej na stronie internetowej Funduszu, a także w formie papierowej w punktach obsługi pacjentów w siedzibach oddziałów wojewódzkich NFZ oraz ich delegatur do końca listopada.
Ankieta składa się z 22 pytań, a jej wypełnienie zajmuje ok. czterech minut. Pytania dotyczą np. tego, co jest dla pacjenta najważniejsze podczas korzystania ze świadczeń, czy informacje o stanie zdrowia są udzielane w sposób zrozumiały, jak wygląda dostępność do rejestracji telefonicznej.
NFZ chce od 2016 r. przeprowadzać takie ankiety cyklicznie. Będą dotyczyć także innych rodzajów świadczeń.
Analiza uzyskanych na podstawie ankiet informacji ma umożliwić opracowanie takich rozwiązań, które usprawnią organizację udzielania świadczeń.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?