Oto najlepsi z najlepszych. Prezydent rozdał stypendia (zdjęcia)

Agata Sawczenko
Ponad 250 najzdolniejszych uczniów zostało w środę nagrodzonych przez prezydenta.
Ponad 250 najzdolniejszych uczniów zostało w środę nagrodzonych przez prezydenta. Anatol Chomicz
Zegarek dla chorych na cukrzycę, mobilna stacja pogodowa oraz aplikacja dla alergików - w środę zdolni uczniowie z rąk prezydenta odebrali stypendia.

Uwielbiam matematykę. Interesuję się nią już od dziecka - mówi Magdalena Falkowska z II LO. W środę z rąk prezydenta przyjęła stypendium za wybitne wyniki w nauce oraz jeszcze jedno - za innowacyjną myśl techniczną. Jej pomysł to projekt aplikacji, która będzie ułatwiała alergikom wyszukiwanie miejsc, w których będą mogły bezpiecznie zjeść posiłek pozbawiony uczulających je składników.

Takich uczniów jak Magda w jednym miejscu zebrało się w środę aż 253. W Parku Naukowo-Technologicznym prezydent Tadeusz Truskolaski wręczył im stypendia w trzech kategoriach: za wyniki i osiągnięcia w nauce, za innowacyjną myśl techniczną oraz w dziedzinie twórczości artystycznej.

Oliwia Hankowska z II LO razem z koleżanką wymyśliły zegarek dla diabetyków i osób z chorobami serca. - Ten zegarek miałby przypominać diabetykom, żeby coś zjadły - tłumaczy Oliwia. Zegarek ten mierzyłby poza czasem także kroki czy tętno, wysyłał położenie za pomocą GPS. Zebrane dane byłyby przesyłane do aplikacji dostępnej dla pacjenta i lekarza prowadzącego.

Prezydent na nagrody dla najzdolniejszych uczniów przeznaczył ponad 300 tys. zł.

Miss Podlasia 2017 - skrót naszej transmisji

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Bialostocke techniczne wynalazki maja to do siebie ze ktos je wczesniej juz w swiecie wynalazl...

U nas oczywiscie polaczono je w jedno i ta jest ta inowacja :)

G
Gość
W dniu 21.09.2017 o 09:13, Gość napisał:

Odkrywczego nic, tak jak w każdym jednym nagrodzonym projekcie. Nikt z tych młodych ludzi koła nie wymyślił. Różnica natomiast polega na tym, że nad niektórymi projektami uczniowie pracowali rok lub dłużej i w efekcie powstało działające urządzenie z którego można skorzystać. Inne natomiast wnioski powstały wciągu 20 minut, na długiej przerwie bo zbliżał się termin oddania. W tych projektach mamy : urządzenie które mogłoby działać, gdyby kto ktoś je zbudował, zaprogramował, a po drodze zmierzył się ze wszystkimi małymi problemami jakie powstają, podczas pracy nad tego typu projektami. Jeśli ktoś pisze, że w zegarku do nauki programowania nie ma nic odkrywczego, to rozumiem, że taki lub podobny projekt zrealizował ?

 

po pierwsze chodzi mi o to by nie nazywac tego innowacjami a nagrodami dla zdolnej i pracowitej mlodziezy

 

po drugie - nie nad kazdym pomyslem nalezy sie zachwycac, nalezy mlodziezy uswiadamiac by nie tracily czasu nad pomyslami typu "maszyna parowa do sciagania kaloszy"

G
Gość
W dniu 21.09.2017 o 08:01, Gość napisał:

   a co odkrywczego jest w "zegarku do programowania", "mobilnej stacji pogodowej" czy "robocie zwiadowczym" ?kolejna stacja pogodowa i robot zwiadowczy ? 

Odkrywczego nic, tak jak w każdym jednym nagrodzonym projekcie. Nikt z tych młodych ludzi koła nie wymyślił. Różnica natomiast polega na tym, że nad niektórymi projektami uczniowie pracowali rok lub dłużej i w efekcie powstało działające urządzenie z którego można skorzystać. Inne natomiast wnioski powstały wciągu 20 minut, na długiej przerwie bo zbliżał się termin oddania. W tych projektach mamy : urządzenie które mogłoby działać, gdyby kto ktoś je zbudował, zaprogramował, a po drodze zmierzył się ze wszystkimi małymi problemami jakie powstają, podczas pracy nad tego typu projektami. Jeśli ktoś pisze, że w zegarku do nauki programowania nie ma nic odkrywczego, to rozumiem, że taki lub podobny projekt zrealizował ?

G
Gość
W dniu 20.09.2017 o 20:17, Gość napisał:

Fajnie, że młodzież wymyśla aplikacje które mogłyby wskazać miejsca, albo zegarki które mogłyby mierzyć i informować. Nie napisano natomiast o projektach i dzieciakach, które te projekty fizycznie zrealizowały. Wśród wyróżnionej młodzieży byli autorzy istniejących wynalazków np.: zegarek do nauki programowania, mobilna stacja pogodowa czy robot zwiadowczy. Wypełnić wniosek o stypendium jest łatwo, trudniej pomysł zrealizować. Myślę, że stopień realizacji projektu powinien być brany pod uwagę przy przyznawaniu stypendium.

 

a co odkrywczego jest w "zegarku do programowania", "mobilnej stacji pogodowej" czy "robocie zwiadowczym" ?

kolejna stacja pogodowa i robot zwiadowczy ?

G
Gość

Ale to już dawno jest, aplikacje dla alergików, diabetyków, chorych na serce itd. Nie ma sensu wyważać otwartych drzwi. Tak kiedyś uczono , zanim nad czymś zaczniesz pracować - poszukaj czy ktoś już nie wpadł na ten pomysł.

Po drugie rozmaitych aplikacji jest juz taka masa że o tym czy ktoś się tym zainteresuje czy też zginie to w otchłaniach internetu zadecyduje marketing i reklama.

Po trzecie czy już to powstało czy na razie to takie "pomysły" ?

O
Onka z 4 LO

Brawo IV LO w Białymstoku !!! Brawo Janie Filipie Szmurło.... dumo  naszej Szkoły !!

G
Gość

Fajnie, że młodzież wymyśla aplikacje które mogłyby wskazać miejsca, albo zegarki które mogłyby mierzyć i informować. Nie napisano natomiast o projektach i dzieciakach, które te projekty fizycznie zrealizowały. Wśród wyróżnionej młodzieży byli autorzy istniejących wynalazków np.: zegarek do nauki programowania, mobilna stacja pogodowa czy robot zwiadowczy. Wypełnić wniosek o stypendium jest łatwo, trudniej pomysł zrealizować. Myślę, że stopień realizacji projektu powinien być brany pod uwagę przy przyznawaniu stypendium.

Dodaj ogłoszenie