W III LO do 2015 roku nauczanie biologii wspomagane będzie technologią informacyjną.
- Wykorzystujemy specjalne programy internetowe, multimedialne lekcje czy płyty CD do poszerzania wiedzy z biologii - opowiada Grażyna Kudelska-Pasławska, nauczycielka z III LO. - Młodzież uczy się w ten sposób m.in. pomysłowości w rozwiązywaniu problemów. Uważam, że warto sięgać po takie nowoczesne narzędzia pracy, by zainteresować młodzież tematem.
Z kolei IV LO postanowiło nauczyć młodych ludzi analitycznego myślenia poprzez szachy. Królewska gra w tym przypadku ma też dodatkowy kontekst.
- Ma pomóc w nauczaniu matematyki i innych przedmiotów ścisłych - tłumaczy Bożena Karpowicz, dyrektorka IV LO. - Szachy wyrabiają myślenie długofalowe, przewidywanie, analizę. Sądzimy, że po dwóch-trzech latach młodzież będzie inaczej myśleć, odbierać i interpretować rzeczywistość.
To niejedyna innowacja w tej placówce. Uczniowie klas architektonicznych biorą udział w dodatkowych zajęciach przygotowujących do studiów na tym kierunku.
- Ta innowacja powstała po to, aby uczeń kończący szkołę mógł bez korepetycji z rysunku dostać się na architekturę - mówi dyrektor Karpowicz.
To liceum ogólnokształcące wręcz daje swoim absolwentom szansę na pracę bezpośrednio po ukończeniu szkoły. Umożliwia im to prowadzony w placówce kurs sieci komputerowych.
- Cały czas promujemy różnego rodzaju zajęcia, które wnoszą nowe elementy do pracy szkół - zapewnia Wiesława Ćwiklińska, wicekurator podlaski. - Zależy nam na tym, by nauczyciele poszukiwali jak największej liczby nowych rozwiązań edukacyjnych.
Wnioski na wprowadzanie innowacyjnych zajęć szkoły mogą składać do kuratorium przez cały rok.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?