Nasza Loteria

Kolejna inwestycja PKP PLK w regionie. Powstają nowe stacje i torowiska

peż
PKP PLK za ponad 177 mln zł szykują bezpieczniejsze i bardziej komfortowe podróże na odcinku Hajnówka – Czeremcha – granica województwa. Widać już efekty prowadzonych robót. Stacja w Czeremsze zyskuje nowe oblicze. Pasażerowie korzystają z nowego, wyższego peronu, a sprawne przejazdy zapewnia 11 kompleksowo zmodernizowanych torów.

Na stacji w Czeremsze pasażerowie juæ wsiadają do pociągów z nowego, 200 metrowego peronu, wyposażonego w antypoślizgową nawierzchnię. Dzięki wyższej konstrukcji obiektu, wsiadanie i wysiadanie z pociągów jest teraz łatwiejsze. Osobom niewidomym i niedowidzącym w orientacji pomagają ścieżki dotykowe. Obiekt jest dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Czytaj też: PLK zapowiada inwestycje za 2,5 mld zł, które usprawnią transport kolejowy w woj. podlaskim

W sierpniu peron zostanie komfortowo wyposażony. Będą nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i stojaki rowerowe. Drugi nowoczesny peron, tzw. wyspowy zostanie udostępniony pasażerom we wrześniu.

Płynny przejazd pociągów przez stację zapewnia 11 kompleksowo zmodernizowanych torów. We wrześniu zakończą się prace na kolejnych torach, m.in. przy nowo budowanym peronie wyspowym.

Na stacji powstało także stanowisko do obserwacji wagonów i cystern a lepszą obsługę pociągów z towarami umożliwia wyremontowana rampa. Wzrosło także bezpieczeństwo, dzięki dodatkowemu zabezpieczeniu i przebudowie trzech przejazdów kolejowo-drogowych w Czeremsze. Przejazdy wyposażono w sygnalizację przejazdową, a w ul. Fabrycznej i Bocznej zamontowano rogatki.

Czytaj też: Remont dworca PKP w Białymstoku. Szykują się wielkie zmiany. Zobacz jak przebiegają prace (zdjęcia)

Nowa nastawnia

We wrześniu planowane jest rozpoczęcie budowy nowej nastawni w Czeremsze. Budynek będzie wyposażony w komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Inwestycja zapewni bezpieczniejsze i sprawniejsze przejazdy pociągów.

Dzięki inwestycjom na stacji w Czeremsze zyska gospodarka regionu. Będzie możliwość lepszej obsługi większej liczby pociągów jadących m.in. do Białegostoku czy przejścia granicznego w Siemianówce.

Hajnówka - Czeremcha - granica województwa

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za ponad 177 mln zł szykują bezpieczniejsze i bardziej komfortowe podróże na odcinku Hajnówka – Czeremcha – granica województwa. Podróżni korzystają już z efektów inwestycji.

Z nowych peronów pasażerowie wsiadają do pociągów nie tylko w Czeremsze ale także w Nurcu, Syczach i Siemiatyczach. Nowe perony powstają w Borowikach, Nowym Nurcu, Dobrowodzie, Policznej i Witowie. Między Czeremchą a Hajnówką pociągi kursują nowym torem.

Na odcinku od Czeremchy do granicy województwa oczyszczono tłuczeń w torze wraz z podbiciem i uzupełnieniem.

Po zakończeniu wszystkich zaplanowanych robót pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h a towarowe do 80 km/h.

Łącznie w ramach inwestycji zostaną zmodernizowane perony na 4 stacjach oraz 7 przystankach. Wzrośnie również bezpieczeństwo na skrzyżowaniu dróg i torów, dzięki przebudowie 45 przejazdów. Prace obejmują też obiekty inżynieryjne – mosty, wiadukty, przepusty.

Zakończenie inwestycji zaplanowano w drugiej połowie 2020 r.

„Projekt: Prace na linii kolejowej nr 31 granica województwa – Czeremcha – Hajnówka”
jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Na stacji Czeremcha były także prowadzone roboty za około 19,5 mln zł w ramach projektu finansowanego z budżetu PLK pn. „Likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych i wykonanie robót uzupełniających na liniach 31, 32 i 43 wraz ze stacją Czeremcha”.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gapcio

Szkoda komentować poczynania firm kolejowych !

w
wania
Ta inwestycja o 25 lat spóźniona.
M
Mój podpis
Ta inwestycja miała trwać 20 miesięcy i być już zakończona. Wykonawca (Torpol zwany czasami Trupolem) dostał jednak od PLK pozwolenie na wydłużenie jej o 17 miesięcy. Prawie 3 lata grzebać się w takiej popierdółce!

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/poltora-roku-opoznienia-modernizacji-linii-hajnowka--czeremcha-93121.html
K
Karol
Ta modernizacja powinna być skończona w maju tego roku. Proszę sprawdzić na Rynku Kolejowym a potem pisać bzdury.
G
Gość
Ta cała inwestycja w Czeremsze to głównie dla Warszawy, Przecież tam tyle torowisk to głównie dla ruchu towarowego na przejście graniczne. Z Białymstokiem to ma mało wspólnego, z Białegostoku i tak trzeba się przesiadać na pociąg do Hajnówki. Dobrze jak zrobią połączenie z Lewek do Hajnówki, to będą może jeździć bezpośrednie pociągi z Białegostoku. Nurzec, Siemiatycze to trasa na Warszawę, to już nie za bardzo nasz region. Tam jeździ chyba więcej pociągów jak do Białegostoku. No i dobrze by było jak by przywrócili połączenia do Lublina przez Czeremchę.
G
Gość
2019-08-14T20:35:51 02:00, Gosciu:

Ty chyba z Kleszczel co,???

Przecież Ci napisał wyraźnie, że z syfałków. Oni tu najwięcej hejtują

G
Gosciu
2019-08-14T19:10:03 02:00, peowiec:

ważniejsze remonty to na trasach Białystok-warszawa ełk suwałki a nie jakaś tam czeremucha dechami zabita

Ty chyba z Kleszczel co,???

p
peowiec
ważniejsze remonty to na trasach Białystok-warszawa ełk suwałki a nie jakaś tam czeremucha dechami zabita
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny