Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kampania społeczno-edukacyjna „Postawmy na Młodych” - zobacz, jakie fajne są w niej konkursy dla dzieci i młodzieży

Redakcja
Nagrody w konkursach to m.in. atrakcyjne zestawy klocków LEGO Star Wars/Friends/Disney, czy też iPad mini, kamery GoPRO Hero 4, słuchawki SONY czy smartwatch’e. Dodatkowo swojego laureata spośród wszystkich zgłoszonych prac wybiorą Internauci (prace konkursowe będą prezentowane w Internecie poprzez media społecznościowe).

- Celem społecznym kampanii Postawmy na młodych jest zwrócenie uwagi na rolę gospodarki i jej wpływ na życie mieszkańców naszego regionu oraz budowanie „przedsiębiorczego społeczeństwa” tj. racjonalnego, zaradnego oraz otwartego na biznes - przypomina Andrzej Parafiniuk, prezes Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego, ktora zainicjowała akcję.- Jeżeli wyobrazimy sobie naszą gospodarkę za 10-20 lat, to zobaczymy tam obecnych kilku- i nastolatków. To od nich w dużej mierze będzie zależał gospodarczy los regionu. Spróbujmy więc już teraz zaszczepić w nich ducha przedsiębiorczości.

- Kampania potrwa do października b.r. Swoim zasięgiem obejmuje województwo podlaskie. Celem realizowanych przez nas działań jest wspieranie rozwoju najmłodszych, zwłaszcza ich wiedzy, kreatywności, samodzielności - dodaje prezes. - Wśród zaplanowanych działań są zarówno te skierowane do dzieci w wieku przedszkolnym, jak i dzieci szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Jako pomysłodawca akcji, już po raz kolejny inspirujemy młode pokolenie do działania. Naszą aktywność w tym obszarze wsparło wiele instytucji, podmiotów gospodarczych oraz media.

1. Konkurs plastyczny (komiks) „Wspólna praca się opłaca”
Uczestnicy: uczniowie klas I-III szkół podstawowych.

Celem konkursu jest popularyzacja wiedzy ekonomicznej, zalet wspólnej pracy, racjonalnego gospodarowania, pobudzanie twórczej aktywności wśród uczniów klas I-III szkół podstawowych.
Praca konkursowa powinna mieć charakter krótkiej opowieści (komiksu) i opowiadać o współpracy. Technika wykonania pracy plastycznej jest dowolna: rysunek, malarstwo, wydzieranka itp. Oceniane będą walory artystyczne, pomysłowość i oryginalność prac.

2. Konkurs plastyczny (komiks) „Jak zarobić pierwszy tysiąc?”
Uczestnicy: uczniowie klas IV-VI szkół podstawowych.

Celem konkursu jest inspirowanie uczniów klas IV-VI szkół podstawowych do myślenia o przyszłości i planowania swojej kariery zawodowej. Uczniowie przygotowują indywidualną pracę plastyczną obrazującą ich pomysł na to, jak w przyszłości można zarobić pieniądze (przysłowiowy pierwszy milion, a tu - „tysiąc”).
Praca powinna mieć charakter krótkiej opowieści (komiksu). Technika wykonania pracy plastycznej jest dowolna: rysunek, malarstwo, wydzieranka, grafika komputerowa itp.

pfrr

3. Konkurs fotograficzny: „Sukces w moim obiektywie”
Uczestnicy: uczniowie gimnazjum.

Celem konkursu jest inspirowanie uczniów szkół gimnazjalnych do zastanowienia się nad pojęciem „sukcesu” i odpowiedzi na pytanie „Czym jest dla mnie sukces?”. W ramach konkursu oceniane będą fotografie wykonane za pomocą aparatów fotograficznych, smartfonów i innych urządzeń audiowizualnych. Prace powinny obrazować „Sukces” - dowolnie rozumiany przez uczestnika konkursu.

pfrr

4. Konkurs na najlepszy spot telewizyjny „Produkt z mojej okolicy”
Uczestnicy: uczniowie szkół ponadgimnazjalnych.

W ramach konkursu oceniane będą filmy reklamowe (spoty) o czasie trwania do 1 minuty, których tematem jest reklama produktu/usługi wytwarzanych w okolicy zamieszkania uczestnika konkursu (produkty regionalne).

pfrr

Jakich rezultatow oczekuje PFRR po tych działaniach?

  • Pobudzenie kreatywności i świadomości produktów regionalnych wśród młodzieży.
  • Zwrócenie uwagi na atrakcyjność produktów „z własnego otoczenia”.
  • Promocja i rozpowszechnienie informacji o produktach dzięki promocji w Internecie.
  • Pobudzenie do dyskusji na temat najlepszych, atrakcyjnych i często unikalnych produktów regionalnych.

Więcej informacji na temat kampanii Postawmy na młodych na: www.postawmynamlodych.pl  
Tam też można pobrać wszystkie formularze zgłoszeniowe oraz regulaminy konkursów.

Konkurs plastyczny (komiks) „Wspólna praca się opłaca” oraz konkurs plastyczny (komiks) „Jak zarobić pierwszy tysiąc?”  - termin dostarczenia prac: do 31 maja 2016 r.
Konkurs fotograficzny: „Sukces w moim obiektywie”  oraz konkurs na najlepszy spot telewizyjny „Produkt z mojej okolicy”  - termin dostarczenia prac do 31 sierpnia 2016 r.

Kampanii patronują m.in. Gazeta Współczesna i Kurier Poranny

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny