Jak siedzący tryb życia wpływa na organizm? Brak ruchu i unikanie aktywności fizycznej zwiększają ryzyko wielu chorób, w tym zawału serca

Agata Siemiaszko
Agata Siemiaszko
Siedzący tryb życia i nieprawidłowa dieta mogą przyczynić się do rozwoju wielu chorób. Sprawdź, jakie schorzenia może spowodować brak aktywności fizycznej.
Siedzący tryb życia i nieprawidłowa dieta mogą przyczynić się do rozwoju wielu chorób. Sprawdź, jakie schorzenia może spowodować brak aktywności fizycznej. tommaso79/123RF
Siedzący tryb życia nie tylko obniża sprawność fizyczną, ale może zwiększać ryzyko rozwoju wielu chorób. Z badań przeprowadzonych przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) wynika, że ponad 80 proc. młodzieży na świecie jest niewystarczająco aktywna fizycznie! Sprawdź, jakie choroby mogą być skutkiem braku aktywności fizycznej.

Spis treści

Siedzący tryb życia może powodować rozwój groźnych chorób

Siedzący tryb życia oraz brak odpowiedniej ilości wysiłku fizycznego jest poważnym problemem zdrowotnym. Aktywność fizyczna jest ważnym czynnikiem warunkującym stan zdrowia organizmu oraz jakość życia.

Czytaj również: Chcesz żyć dłużej i cieszyć się zdrowiem? Ćwicz tylko 2 minuty dziennie. Odpowiedni trening pomoże zmniejszyć ryzyko raka i chorób serca

Regularne ćwiczenia fizyczne zmniejszają ryzyko przedwczesnego zgonu z powodu chorób układu sercowo-naczyniowego nawet o 50 proc. – informuje Wojciech Drygas, dyrektor programu CINDI w Polsce.

Brak odpowiedniej dawki ruchu może przyczynić się do rozwoju chorób:

  • układu sercowo- naczyniowego,
  • układu kostno-szkieletowego,
  • układu immunologicznego,
  • zaburzeń gospodarki hormonalnej.

Badania przeprowadzone w ramach programu CINDI (Coordinated Noncommunicable Disease Intervention) wykazały, że 50-60 proc. badanych podejmuje zbyt małą aktywność fizyczną w ciągu dnia, co przekłada się bezpośrednio na wzrost ryzyka rozwoju wielu chorób.

Sprawdź, które choroby może powodować brak ruchu

Ile powinna wynosić zalecana aktywność fizyczna?

Na stronie Międzynarodowej Organizacji Zdrowia (WHO) zapisane są zalecenia dotyczące aktywności fizyczne osób w różnych grupach wiekowych. Zaleca się, aby codziennie poświęcać przynajmniej 30 min na umiarkowaną aktywność fizyczną lub 20 minut intensywnej aktywności w ciągu dnia.

Najbardziej polecane formy aktywności to:

  • spacery,
  • jogging lub trucht,
  • trening fitness,
  • jazda na rowerze,
  • nordic walking.

Bądź zawsze w formie

miejsce #1

Olimp Labs

Olimp Gold-Vit C 1000 30 kaps.

59,91 zł16,19 zł-73%
miejsce #2

ZF Polpharma S.A.

Folik 0,4mg 90 tabletek

19,98 zł12,60 zł-37%
miejsce #3

Farmapol

Zincas 30mg 50 tabletek

17,49 zł12,98 zł-26%
Materiały promocyjne partnera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Ostrzał Kijowa. W trakcie operacji na sercu dziecka zabrakło prądu

Materiał oryginalny: Jak siedzący tryb życia wpływa na organizm? Brak ruchu i unikanie aktywności fizycznej zwiększają ryzyko wielu chorób, w tym zawału serca - Strona Zdrowia

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zbigniew Rusek
Praca biurowa jest zakałą naszych czasów (oznacza ona w praktyce brak ruchu).
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny
Dodaj ogłoszenie