– W ubiegłym roku obserwowaliśmy rekordowe wzrosty zainteresowania urządzeniami do regulacji temperatury w pomieszczeniach. Tego lata liczba zamówień jeszcze się zwiększyła – klienci EmpikPlace kupili o ponad 40 proc. więcej wentylatorów niż rok temu na przełomie czerwca i lipca – mówi Stanisław Karcz, Empik.
Polacy wykupują wentylatory
Jak wskazano, najbardziej widoczny jest skok popularności w przypadku wentylatorów stojących, czyli klasycznych, dużych wiatraków. Platforma zanotowała niemal 3-krotnie więcej zamówień w tej kategorii niż w analogicznym okresie w 2021 roku.
Klienci, podobnie jak w ubiegłym sezonie, najczęściej decydują się na smukłe i eleganckie wentylatory kolumnowe – stanowią one największą pod względem sprzedaży podkategorię w tym segmencie na marketplace Empiku. Jak się okazuje, urządzenia chłodzące ustawiamy nie tylko w domu, lecz także coraz chętniej zabieramy je ze sobą – w ostatnich tygodniach widać wyraźny wzrost zainteresowania przenośnymi wiatraczkami (+140 proc. rok do roku).
Równomierną temperaturę w całym pomieszczeniu zapewniają tzw. cyrkulatory, które wprawiają powietrze w ruch i rozprowadzają dookoła. Na Empik.com zainteresowanie takim rozwiązaniem wzrosło 3-krotnie w porównaniu do 2021 roku.
Ochłody szukamy także w wodzie
Baseny ogrodowe cieszą się niemal 3-krotnie większą popularnością niż rok temu. Największe wzrosty sprzedaży dotyczą basenów dmuchanych i stelażowych. Drugi rok z rzędu utrzymuje się także trend na jacuzzi - nadmuchiwane baseny z hydromasażem zanotowały nawet 5-krotny wzrost zainteresowania.
W danych sprzedaży Empik.com widać modę na organizowanie i urządzanie ogrodu. Klienci platformy zamówili o niemal 50 proc. więcej parasoli przeciwsłonecznych niż w ubiegłym roku. Na początku lipca można było zaobserwować także wzrost sprzedaży mebli ogrodowych – w tym stołów i sof. Aż 2-krotnie w porównaniu do 2021 roku skoczyła także sprzedaż systemów nawadniających i pryszniców ogrodowych.
Ochrona skóry przed słońcem
W końcówce czerwca i w I połowie lipca popularność kremów z filtrami SPF wzrosła o ponad 150 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Prawie 3-krotnie więcej zamówień złożono też na kosmetyki po opalaniu.