Na razie GDOŚ na swojej stronie internetowej obwieścił zawiadomienie z 3 stycznia 2023 roku o rozpatrzeniu odwołań od decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Białymstoku z końca września 2021 roku o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie drogi ekspresowej S19 na odcinku Sokółka- Dobrzyniewo Duże wraz z budową, rozbudową i przebudową dróg innej kategorii oraz niezbędnej infrastruktury. Z treści zawiadomienia wynika, że GDOŚ wydał uchylającą ją decyzję w części i w tym zakresie orzekającej co do istoty sprawy lub umarzającej postępowanie pierwszej instancji, a w pozostałej części utrzymującej decyzję w mocy.
Pełną jej treść poznamy po upublicznieniu decyzji przez GDOŚ, co ma nastąpić w ciągu siedmiu dni od jej wydania [to nastąpiło 30.12.2022]. Dopiero wtedy będzie wiadomo, jak bardzo wpłynie ona na zamierzenia inwestora, czyli białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Przypomnijmy, że chodzi o odcinek S19, który ze wszystkich jej podlaskich fragmentów był najbardziej zapóźniony. O ile pozostałe miały już dawno wybranych wykonawców, o tyle ten po starodrożu wciąż czekał na przejście do fazy przetargu. Nie można było tego zrobić dopóki GDOŚ rozpatrywał odwołania od decyzji RDOŚ.
W optymistycznym scenariuszu drogowcy zakładali ogłoszenie pierwszych przetargów na wyłonienie wykonawców w systemie projektuj i buduj na rok 2023. Z kolei realizację zadania planowali na lata 2025-2027. To jeden z dwóch fragmentów S19, który w Podlaskiem nie będzie pokrywał się z trasą Via Carpatia.
Tym drugim jest fragment graniczny trasy od Kuźnicy do Sokółki. Będzie zarazem pierwszą częścią podlaskiej S19, na której zostanie wbita pierwsza łopata pod przyszłą trasę szybkiego ruchu. 27 grudnia wojewoda podlaski zezwolił na rozpoczęcie tej inwestycji drogowej wydając na nią decyzję ZRID.
Na taką samą zgodę czeka też odcinek Krynice-Dobrzyniewo- Białystok Zachód. Drogowcy liczą, że pracę na nim rozpoczną się w późniejszych miesiącach tego roku, a budowa ma potrwać do 2025. Będzie to północna-zachodnia obwodnica Białegostoku.
Przypomnimy też, że na dalszym przebiegu S19, czyli od węzła Białystok Zachód do Plosek (to zachodnio-południowa obwodnica Białegostoku) białostocki oddział GDDKIA musiał wypowiedzieć umowy z wykonawcami (odcinki też czekały na ZRID). Stało się to po tym, jak Naczelny Sąd Administracyjny odrzucił odwołania GDDKiA o wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, który uchylił decyzję środowiskową na całym odcinku od węzła Białystok Zachód do Plosek.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

HUAWEI Watch Fit 2 Active Czarny
Ekran AMOLED o przekątnej 1.74 cala z ultrawąskimi…
kup teraz

Withings ScanWatch (HWA09-model 3-All-Int)
Withings ScanwatchPierwszy hybrydowy smartwatch z …
kup teraz

Samsung Galaxy Watch5 Pro SM-R920 45mm Czarny
Waga: 46,5 gWymiary: 45,4 x 45,4 x 10,5 mmTyp (dam…
kup teraz

Amazfit GTS 3 Czarny
Amazfit GTS 3 Graphite Black Amazfit GTS 3 to potę…
kup teraz

Amazfit GTR 3 Pro Brązowy
Duży ekran Ultra HD Amoled. Zaprojektowany w klasy…
kup teraz

GARMIN Fenix 7 Srebrno-szary (100254001)
Jest 7 dni w tygodniu, a zegarki z serii fēnix 7 s…
Francja podwyższy wiek emerytalny. Protesty na miarę żółtych kamizelek