Firma SARE, na zlecenie Centrum im. Adama Smitha, zbadała, jak urzędy radzą sobie z zapytaniami e-mailowymi. Podszywając się pod podatnika, który chciałby skorzystać z ulgi odsetkowej na mieszkanie kupione w 2007 roku na rynku wtórnym, badacze wysłali e-mail. Odpowiedziało na niego zaledwie 54 proc. urzędów z 51 zapytanych. Blisko co drugi w ogóle nie przejął się pytaniem podatnika - podaje wyniki badań Dziennik Internautów.
Trudno też uznać za zadowalający czas odpowiedzi urzędników - maile zwrotne przyszły średnio po 9,5 dniach, przy czym przeszło połowie urzędów odpowiedź na to banalne pytanie zajęła więcej niż tydzień. Zaledwie cztery urzędy odpowiedziały jeszcze tego samego dnia, jeden kazał czekać na odpowiedź ponad miesiąc.
Jakość odpowiedzi na pytania także pozostawia wiele do życzenia. Aż 17 urzędów nie podjęło się jej udzielenia i odesłało do Ministerstwa Finansów, biura Krajowej Informacji Podatkowej czy też innych urzędów. Niektóre urzędy prosiły o kontakt telefoniczny czy też udzielały niepełnych informacji.
źródło: Dziennik Internautów
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?