Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Fiskus nie odpowiada na maile

Redakcja
Wysyłanie maila nie jest najlepszym wyborem uzyskania informacji od urzędu skarbowego - takie wyniki płyną z badań, jakim poddano fiskusa.

Firma SARE, na zlecenie Centrum im. Adama Smitha, zbadała, jak urzędy radzą sobie z zapytaniami e-mailowymi. Podszywając się pod podatnika, który chciałby skorzystać z ulgi odsetkowej na mieszkanie kupione w 2007 roku na rynku wtórnym, badacze wysłali e-mail. Odpowiedziało na niego zaledwie 54 proc. urzędów z 51 zapytanych. Blisko co drugi w ogóle nie przejął się pytaniem podatnika - podaje wyniki badań Dziennik Internautów.

Trudno też uznać za zadowalający czas odpowiedzi urzędników - maile zwrotne przyszły średnio po 9,5 dniach, przy czym przeszło połowie urzędów odpowiedź na to banalne pytanie zajęła więcej niż tydzień. Zaledwie cztery urzędy odpowiedziały jeszcze tego samego dnia, jeden kazał czekać na odpowiedź ponad miesiąc.

Jakość odpowiedzi na pytania także pozostawia wiele do życzenia. Aż 17 urzędów nie podjęło się jej udzielenia i odesłało do Ministerstwa Finansów, biura Krajowej Informacji Podatkowej czy też innych urzędów. Niektóre urzędy prosiły o kontakt telefoniczny czy też udzielały niepełnych informacji.

źródło: Dziennik Internautów

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny