Dobra atmosfera w firmie. 8 spraw, o które powinien zadbać pracodawca, by zatrzymać zespół

Maciej Mituła
Maciej Mituła
Co sprawia, że w firmie czuje się dobrą atmosferę? Oto najczęściej powtarzające się odpowiedzi, wśród pracowników, którzy mają za sobą dobre i złe doświadczenia zawodowe.
Co sprawia, że w firmie czuje się dobrą atmosferę? Oto najczęściej powtarzające się odpowiedzi, wśród pracowników, którzy mają za sobą dobre i złe doświadczenia zawodowe. unsplash
Udostępnij:
Pracodawcy, którzy borykają się z częstą rotacją pracowników, powinni zadać sobie pytanie, jakie firmy tworzą. Czy obowiązują w nich zasady zdrowego miejsca pracy? Jeśli nie, czas na zmiany.

Nie wszystkie reguły da się spisać. Zdarza się, że w życiu pracownika dzieje się coś ważnego i niespodziewanego, a w tym czasie powinien być pracy.

Warto przeczytać:

Pracownicy doceniają firmy z elastycznym podejściem. Bywa, że do rozwiązania problemu wystarczy zamiana w grafiku. Bardzo trudny do zniesienia jest fakt, że szef, choć może rozwiązać daną sytuację, nie chce iść pracownikowi na rękę. Takie momenty kładą się cieniem na dalszą współpracę, gdyż pracownikom trudno się pogodzić z poczuciem krzywdy

W najlepszych zespołach zdarzają się kłótnie. Ważne jest jednak to, aby nie pozostawiać niedomówień i nierozwiązanych spraw. Spory powinny być omówione i zażegnane. Ważne jest wyciągnięcie wniosków, aby takie sytuacje się nie powtarzały.

Panuje ogólna zasada, że do pracy w dużej firmie bardziej stworzone są osoby silnie ukierunkowane na sukces, lubiące rywalizację i osiąganie kolejnych celów zawodowych. Jednak nie tylko takie predyspozycje są kluczem do odnalezienia się w tym środowisku. Ważne są umiejętności interpersonalne i komunikacyjne.

6 zasad, które pomogą nam przetrwać w korporacji. Nie wystar...

Ileż jest nierówności – skarżą się pracownicy. Niestety, ale szefowie bardzo nierówno rozdają obowiązki i przywileje. Trudno funkcjonować w zespole, w którym wyróżniane są tylko wybrane osoby z zespołu.

Pracownicy lubią być doceniani i nie warto im tego skąpić. Jednak zwracają oni uwagę także na formę dawania nagród. Jeśli dostając premię pracownik słyszy, że teraz będzie musiał być non stop pod telefonem, ma ochotę oddać szefowi te pieniądze.

Bardzo trudno nie uciec z firmy, gdy pracuje się w środowisku plotek, intryg i nieustannych gierek. To m.in. efekt zarządzania przez konflikt, który de facto jest bardzo destrukcyjny.

Warto przeczytać:

W oczach pracowników bardzo zyskuje pracodawca, który organizuje Mikołajki dla dzieci, pikniki rodzinne albo oferuje np. wózkowe (jednorazowy zastrzyk gotówki) po urodzeniu się dziecka.

Firma, w której panuje dobra atmosfera, nie pozwala się na niejasności, zwłaszcza te związane ze sferą wypełniania obowiązków. Dobrze pracuje się w zespole, który ma jasny system oceny pracy, a pracownicy wiedzą, jakie bonusy czekają ich np. za osiągnięcie wyższej sprzedaży. Z drugiej strony muszą wiedzieć, jakie konsekwencje niesie za sobą, chociażby regularne spóźnianie się do pracy.

UOKiK bierze się za influencerów

Wideo

Materiał oryginalny: Dobra atmosfera w firmie. 8 spraw, o które powinien zadbać pracodawca, by zatrzymać zespół - Strefa Biznesu

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W naszej robocie jest młody zespół, atmosfera jest przyjazna. Szef też nie jest chciwy. Nagradza nas odpowiednio raz do roku organizuje integracje. Byliśmy we wrześniu w aerotunelu w wielkopolsce na imprezce firmowej. Każdy mógł polatać.
Dodaj ogłoszenie