W licznych sklapach z odzieżą nadal można nabyć wiele towarów z 50-70 proc. rabatami.
- Cały czas wyprzedajemy kolekcję zimową - mówi Jolanta Rombalska ze sklepu Ravel w Galerii Białej. - I zniżki na pewno będą trwały do momentu aż cała kolekcja zniknie ze sklepu. Co będzie dalej na razie trudno powiedzieć. W tej chwili nie wiadomo czy będą nowe promocje po zakończeniu tej wyprzedaży.
Kuszą rabatami
Z kolei sklep z odzieżą Top Secret nie ogranicza się tylko do posezonowych upustów. Tu rabaty dotyczą też nowej kolekcji.
- Chociaż nadal wyprzedajemy kolekcję zimową, to co dwa tygodnie organizujemy dodatkowo zniżki na nowy towar - mówi Małgorzata Ejsmond, sprzedawca w Top Secret. - Teraz mamy promocję w wysokości 25 proc. na kolekcję wiosenną. Dodatkowo kupujący u nas mogą korzystać też z kart stałego klienta. Uprawniają one do 15 proc. obniżki przy każdych zakupach.
50 proc. rabaty obowiązują w Monnari. Jak mówią sprzedawcy, nie wzrosły też ceny nowej kolekcji. Utrzymują się one na stałym poziomie. W końcu trzeba jakoś zatrzymać klientów w okresie tak zwanego kryzysu, a nie odstraszyć zbyt wysokimi cenami.
Podwyżek nie przewidujemy
W sklepie Solar zimowe wyprzedaże pozostają jedynie wspomnieniem. Pojawiła się tu już kolekcja wiosenna. Ceny odzieży nie odbiegają od norm przyjętych przez markę. Nie wzrosły. Ale też nie przewiduje się żadnych zniżkek na ubrania z nowej kolekcji.
- Jedynie dla stałych klientów gwarantujemy upominek przy zakupach powyżej określonej ceny - mówi Marta Racewicz, ekspedientka w sklepie Solar. - Ale to należy do stałej oferty sklepu. W każdym sezonie kupujący u nas mogą liczyć na jakiś prezent. W poprzednim był to szal. Na razie jednak nie wiadomo co będziemy dołączać do zakupów w tym sezonie.
I pomimo tego, że obniżki już tu dobiegły końca klientów podobno nie brakuje.
Nie wzrosły też ceny wiosennej kolekcji (porównując je z cenami poprzedniej) w sklepie z odzieżą Taranko. A dla klientów dokonujących jednorazowych zakupów na sumę 500 zł. wręczane są karty stałego klienta. Można je uzyskać też w inny sposób. Należy uzbierać paragony na sumę 1000 zł. Warto zauważyć, że taki zabieg przyzwyczaja klienta do regularnych zakupów. A karta uprawnia do 5 proc. zniżki.
Okazuje się, że nie wszystkie sklepy decydują się na przecenianie nowej kolekcji co dwa tygodnie. Bo oprócz tego, żeby przyciągnąć klientów, ważne jest też, żeby na handlu rzeczywiście zarobić. I każdy szuka swojego sposobu na to, by nadal funcjonować w tym biznesie.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?