Podczas transmisji gry w serwisie Twitch, Paweł Sasko, jeden z twórców Cyberpunka 2077, dzieli się z widzami ciekawostkami na temat procesu produkcji gry. Ostatnio na streamie pojawił się gość specjalny w osobie Philippa Webera - projektanta zadań, biorącego udział w kreowaniu nieliniowej historii przedstawionej w głośnym hicie CD Projekt RED. Podczas luźnej rozmowy wywiązał się temat nieliniowości.
Przykładem, jaki został podany w dyskusji, jest misja, w której towarzyszymy Goro Takemurze w drodze do Wakako. W tym miejscu graczowi zostaje zadane pytanie: wsiąść do samochodu Takemury i dotrzeć na miejsce razem z nim, czy przemieścić się we własnym zakresie? Dodatkową opcją po wyborze jednej z dwóch opcji było wykonanie wręcz przeciwnej akcji. Ilość gałęzi fabularnych, jaką stworzyło tak błahe pytanie, wymagało masy pracy po stronie projektantów. Nasza decyzja zmieniała sposób oddziaływania postaci między sobą do końca trwania questa, co z perspektywy czasu wydaje im się nie warte świeczki.
Teraz twórcy wspominają to jako niepotrzebny błąd w sztuce i zaznaczają, że zajęte przez takie drobnostki moce przerobowe można było przeznaczyć na inne aspekty rozgrywki (łatanie bugów?). Jednak optymistycznie wspominali proces, traktując to jako naukę na przyszłość.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?