Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Branża reklamowa się rozwija

Piotr Walczak [email protected] tel. 85 748 96 60
Liczba firm działających w branży reklamowej (kliknij, żeby powiększyć)
Liczba firm działających w branży reklamowej (kliknij, żeby powiększyć)
Przybywa firm zajmujących się reklamą, zarówno w Białymstoku, jak i województwie podlaskim. I choć, jak przyznają przedsiębiorcy, rynek jest już przesycony, to warto zakładać taki biznes. – Receptą na sukces jest znalezienie niszy na rynku – mówi Michał Polakowski, właściciel agencji Warsztat Reklamy.

Zakładając własną firmę w branży reklamowej najlepiej mieć doświadczenie na tym rynku – twierdzi Edyta Rynkiewicz, prowadząca od niespełna pół roku białostockie StudioArts, zajmujące się m.in. projektowaniem graficznym. – Jest to branża specyficzna, bo nie ma tutaj ustalonych godzin pracy. I trzeba być kreatywnym: pracujesz tak długo aż dotąd, aż osiągniesz spodziewany rezultat.

Jak dodaje, sukces nie zależy od tego, czy dana firma jest mała, czy duża. Ważniejsze jest to, jaki ma pomysł i siłę przebicia.

– Bo konkurencyjność w tej branży nie może być rozumiana tylko jako walka cenowa – mówi Edyta Rynkiewicz. – Zaobserwowałam, że jeśli masz niskie ceny, ludzie postrzegają twoją firmę jako tę, która ma niską jakość oferowanych usług. To moim zdaniem błędne myślenie. Niekoniecznie drogo znaczy dobrze i odwrotnie.

Zdaniem Michała Polakowskiego małe firmy są o wiele bardziej dynamiczne i łatwiej im dotrzeć do potrzeb klienta niż dużym koncernom, które mają opanowane pewne segmenty rynku i działają przez to według wypracowanych przez lata schematów.

– W Białymstoku jest niewiele potężnych, inwestujących w marketing i reklamę firm, dla których mogą pracować duże agencje – wyjaśnia z kolei Mariusz Potomski, dyrektor działu obsługi klienta w Departamencie Reklamy, ogólnopolskiej agencji działającej już od 10 lat. – Bieżący i ubiegły rok to lata zapaści na rynku reklamowym. My szukamy swoim klientom nisz i proponujemy najskuteczniejsze formy reklamy. Coraz większą rolę odgrywa też internet.

Właściciele małych agencji narzekają, że największą przeszkodą przy prowadzeniu własnego biznesu nie jest konkurencja, ale przepisy.

Problemem jest wysoki podatek VAT w porównaniu do innych krajów zachodnich – mówi Michał Polakowski. – Kolejna sprawa to księgowość. Młody przedsiębiorca nie zawsze się na tym zna, a na początku płacenie księgowej może być dla niego sporym wydatkiem. Natomiast samo rozpoczęcie takiego biznesu nie jest drogie, choć wszystko zależy od tego, co chcemy robić. Koszta mogą zamknąć się w 10 tysiącach złotych. Na początek wystarczy komputer, legalny program graficzny, lokal i strona internetowa.

Opinia
Andrzej Kondej,
specjalista ds. marketingu, właściciel firmy SBK Marketing w Białymstoku:
Moim zdaniem na naszym lokalnym rynku jest jeszcze miejsce dla nowych, małych firm z branży reklamowej. Uważam, że mają one szansę się utrzymać. O ile w ubiegłym roku można było mówić o kryzysie w branży, to teraz sytuacja się ustabilizowała. Paradoksalnie, spowolnienie gospodarcze, czy kryzys wymusza na przedsiębiorstwach wydawanie pieniędzy na działalność reklamową. Bo w trudnych czasach trzeba być jeszcze bardziej konkurencyjnym.  

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny