Plany promocyjne
Plany promocyjne
Za kilka dni ma być ogłoszony przetarg na kampanię zewnętrzną. Początek promocji: maj 2010 rok. Koszt: ok. 2,8 mln zł. Jak? Spoty w radiu, telewizjach ogólnopolskich i regionalnych, na portalach internetowych. Do tego billboardy na ulicach wielkich miast i citylighty oraz eventy: w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Katowicach, Olsztynie, Lublinie, Gdańsku, Szczecinie, Wrocławiu i Łodzi.
W ciągu najbliższych dwóch tygodni ma być ogłoszony przetarg na gadżety reklamowe z nowym logo miasta. Koszt: w tym roku pójdzie na to ok. 60 tys. zł. Jak? Mają to być koszulki, kubki, smycze, torby, notatniki, magnesy, breloki, długopisy, ołówki.
Promocja festiwalu "Over The Top" w listopadzie. Koszt: ok. 150 tys. zł. Jak? Kampania w Warszawie i reklama w ogólnopolskiej tv.
Reklama będzie trwała raptem pół minuty, drugi filmik ma być jeszcze krótszy: osiem sekund. Mają dotyczyć promocji miasta. Tyle wiadomo na pewno.
Na razie i magistrat, i twórcy nie chcą ujawniać, co w nich będzie.
108 tysięcy dla specjalistów
- Jako że element zaskoczenia jest w promocji kluczowy, nie będziemy na etapie produkcji zdradzać szczegółów scenariusza - zasłania się Urszula Sienkiewicz, rzeczniczka urzędu miejskiego. - Spot będzie przedstawiał miasto pod kątem jego unikalnego klimatu...
Za scenariusz i reżyserię odpowiada firma Papaya Films. Miasto wybrało ją w drodze zapytania ofertowego. Papaya dostanie za to 108 648,32 zł brutto.
Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że po obejrzeniu miasta przedstawicielom firmy spodobały się w Białymstoku zwłaszcza drogi i obwodnica miasta. W ich oczach nieźle wygląda też teraz niedawno przebudowany rynek.
Wszystko ma być gotowe już pierwszego września. Ale szybko filmów nie zobaczymy. - Premiera spotu nastąpi najprawdopodobniej dopiero w 2010 roku, przy okazji promocji w mediach ogólnopolskich projektów realizowanych przez miasto - mówi Sienkiewicz.
Gdańsk: To profesjonaliści
Papaya Films działa dopiero trzy lata. Zdobywała już nagrody za produkcje teledysków i reklam (Fryderyki i Złote Orły). Ma na koncie sporo znanych produkcji, zarówno dla firm, jak i samorządów.
Dla Gdańska producenci przygotowali m.in. film "We make things happen", który pokazywany był w CNN. Efekt? Po tej kampanii Gdańsk w portalu yourwonder.com znalazł się na pierwszym miejscu wśród najpopularniejszych miast. - Jesteśmy z nich bardzo zadowoleni - przyznaje Grażyna Adamska z referatu wizerunku miasta w Gdańsku. - To profesjonaliści.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?