Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Białystok będzie miał swój film reklamowy. Zrobi go firma Papaya Films. Zobacz jak wypromowali inne miasta (3 x wideo)

Aneta Boruch
Białystok jest fotogeniczny. Wie o tym nasz Czytelnik - Mariusz Czajkowski.
Białystok jest fotogeniczny. Wie o tym nasz Czytelnik - Mariusz Czajkowski. Fot. Mariusz Czajkowski
Białystok będzie miał swój film reklamowy. Powstaje w głębokiej tajemnicy. Nie wiadomo też, co będzie zawierał. Przygotowywany przez chwalonych profesjonalistów spot reklamowy i billboard sponsorski mają promować nasze miasto. Premiera w przyszłym roku.

Plany promocyjne

Plany promocyjne

Za kilka dni ma być ogłoszony przetarg na kampanię zewnętrzną. Początek promocji: maj 2010 rok. Koszt: ok. 2,8 mln zł. Jak? Spoty w radiu, telewizjach ogólnopolskich i regionalnych, na portalach internetowych. Do tego billboardy na ulicach wielkich miast i citylighty oraz eventy: w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Katowicach, Olsztynie, Lublinie, Gdańsku, Szczecinie, Wrocławiu i Łodzi.

W ciągu najbliższych dwóch tygodni ma być ogłoszony przetarg na gadżety reklamowe z nowym logo miasta. Koszt: w tym roku pójdzie na to ok. 60 tys. zł. Jak? Mają to być koszulki, kubki, smycze, torby, notatniki, magnesy, breloki, długopisy, ołówki.

Promocja festiwalu "Over The Top" w listopadzie. Koszt: ok. 150 tys. zł. Jak? Kampania w Warszawie i reklama w ogólnopolskiej tv.

Reklama będzie trwała raptem pół minuty, drugi filmik ma być jeszcze krótszy: osiem sekund. Mają dotyczyć promocji miasta. Tyle wiadomo na pewno.

Na razie i magistrat, i twórcy nie chcą ujawniać, co w nich będzie.

108 tysięcy dla specjalistów

- Jako że element zaskoczenia jest w promocji kluczowy, nie będziemy na etapie produkcji zdradzać szczegółów scenariusza - zasłania się Urszula Sienkiewicz, rzeczniczka urzędu miejskiego. - Spot będzie przedstawiał miasto pod kątem jego unikalnego klimatu...

Za scenariusz i reżyserię odpowiada firma Papaya Films. Miasto wybrało ją w drodze zapytania ofertowego. Papaya dostanie za to 108 648,32 zł brutto.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że po obejrzeniu miasta przedstawicielom firmy spodobały się w Białymstoku zwłaszcza drogi i obwodnica miasta. W ich oczach nieźle wygląda też teraz niedawno przebudowany rynek.

Wszystko ma być gotowe już pierwszego września. Ale szybko filmów nie zobaczymy. - Premiera spotu nastąpi najprawdopodobniej dopiero w 2010 roku, przy okazji promocji w mediach ogólnopolskich projektów realizowanych przez miasto - mówi Sienkiewicz.

Gdańsk: To profesjonaliści

Papaya Films działa dopiero trzy lata. Zdobywała już nagrody za produkcje teledysków i reklam (Fryderyki i Złote Orły). Ma na koncie sporo znanych produkcji, zarówno dla firm, jak i samorządów.

Dla Gdańska producenci przygotowali m.in. film "We make things happen", który pokazywany był w CNN. Efekt? Po tej kampanii Gdańsk w portalu yourwonder.com znalazł się na pierwszym miejscu wśród najpopularniejszych miast. - Jesteśmy z nich bardzo zadowoleni - przyznaje Grażyna Adamska z referatu wizerunku miasta w Gdańsku. - To profesjonaliści.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny