Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Białostocka Marka idzie na NewConnect. Zapis czatu z zarządem

(peż)
Na pytania internautów odpowiadali: prezes Marka S.A. – Krzysztof Jaszczuk oraz Krzysztof Grabowski - członek zarządu spółki.
Na pytania internautów odpowiadali: prezes Marka S.A. – Krzysztof Jaszczuk oraz Krzysztof Grabowski - członek zarządu spółki.
Co was wyróżnia z wielu firm z branży? Czy firma korzysta z windykacji? Jaki jest stopień zwrotu pożyczek? – to tylko niektóre pytania, jakie internauci zadawali podczas czatu zarządowi spólka Marka z Białegostoku. Firma wkrótce debiutuje na NewConnect. Poniżej zapis rozmów z internautami.

Krzysztof Jaszczuk: Witam wszystkich serdecznie. Nazywam się Krzysztof Jaszczuk. Jestem Prezesem Zarządu spółki Marka SA. Zachęcam do zadawania pytań.

Internauta:Istnieją różne sposoby na pozyskanie kapitału, co wpłynęło na decyzję, że spółka Marka S.A. zdecydowała się wejść na giełdę? Krzysztof Jaszczuk:Rozważaliśmy inne źródła pozyskania kapitału m.in. kredyt bankowy, jednak, z uwagi na już istniejące zadłużenie, naszym zdaniem najlepszym źródłem pozyskania kapitału jest emisja prywatna i wprowadzenie Spółki na giełdę. Marka S.A. od początku swojego istnienia bardzo dynamicznie się rozwija. Rokrocznie odnotowuje znaczący zysk. Właśnie z uwagi na intensywny rozwój, a także bardzo duże zainteresowanie produktami firmy podjęta została decyzja o debiucie giełdowym. Jest to szansa na prowadzenie dalszej ekspansji terytorialnej.

Zobacz także. NewConnect. Czat z prezesem spółki Marka przed jej debiutem na giełdzie

Internauta:Ile Marka S.A. planuje wyemitować akcji i jaka jest ich planowana wartość tej emisji? Krzysztof Jaszczuk:Spółka spodziewa się wpływów z emisji na poziomie ok. 6 mln zł. Planujemy wyemitować akcje stanowiące do 30% w strukturze kapitału po emisji.

Internauta:Na co zostaną przeznaczone środki uzyskane z emisji akcji? Krzysztof Jaszczuk:Spółka planuje przede wszystkim przeznaczyć pozyskany kapitał na otwarcie w 2011 roku trzech nowych oddziałów (zasilenie kapitału obrotowego, koszty wynajmu powierzchni biurowych, wyposażenie biura, leasing samochodów oraz zatrudnienie pracowników) w Rzeszowie, Olsztynie i Radomiu, co pozwoli objąć jej zasięgiem większy obszar kraju. Dodatkowo planuje wykorzystanie części pozyskanego kapitału na udzielenie nowych pożyczek w obecnie już działających biurach w Białymstoku i Lublinie.

Internauta:W jakim kierunku Marka S.A. zamierza się rozwijać? Będzie to ekspansja terytorialna czy może wprowadzenie do oferty nowych produktów? Krzysztof Jaszczuk:Skupimy się na ekspansji terytorialnej. Nie wykluczamy wprowadzenia nowych produktów w przyszłości, niemniej jesteśmy bardzo zadowoleni z obecnego portfela udzielanych pożyczek.

Internauta:W 2010 roku zanotowali Państwo spadek sprzedaży. Czym to było spowodowane? Krzysztof Jaszczuk:Na spadek sprzedaży wpłynęły takie czynniki jak: przedłużający się okres zimowy, następnie powodzie występujące na terytorium Polski oraz restrukturyzacja wewnątrz firmy.

Internauta:Jakie są prognozy finansowe na 2011 rok? Krzysztof Jaszczuk: Dzięki pozyskaniu finansowania w zaplanowanej wysokości, spółka w 2011 roku zamierza osiągnąć przychody ze sprzedaży w wysokości ok. 11,5 mln zł. Natomiast prognozowany zysk netto to ok. 2 mln zł.

Zobacz także. Marka S.A. - w maju rusza prywatna emisja akcji

Internauta:Co Was wyróżnia z wielu firm w branży?

Krzysztof Jaszczuk:Mocna pozycja w województwie podlaskim oraz lubelskim, atrakcyjna oferta dopasowana do klientów, wysoka rentowność działalności oraz perspektywa dynamicznego wzrostu w konsekwencji otwarcia nowych biur.

Internauta:Czy firma korzysta z windykacji? Jaki jest stopień zwrotu pożyczek? Krzysztof Jaszczuk:Spółka obecnie posiada własny Dział Windykacji i nie korzysta z windykacji zewnętrznej. Zakłada się, że 10 % udzielonych pożyczek jest nieściągalna.

Internauta:Z jakimi problemami aktualnie firma się boryka? Krzysztof Jaszczuk:Głównie z dostępem do taniego kapitału, w związku z czym akcjonariusze podjęli decyzje o przeprowadzeniu emisji prywatnej i wejściu na rynek NewConnect. Internauta:Czy fundusze ubezpieczeniowe/inwestycyjne są zainteresowane Państwa spółką? Krzysztof Jaszczuk:Tak. Prowadzimy zaawansowane rozmowy również z funduszami inwestycyjnymi.

Internauta:Czy współpracują Państwo z innymi firmami świadczącymi podobne usługi? Krzysztof Jaszczuk:Nie, obecnie brak jest takiej współpracy. Internauta:Według Państwa prognoz jakie są perspektywy rozwoju rynku pożyczek?

Krzysztof Jaszczuk:Rynek, na którym działa spółka, czyli szybkich pożyczek gotówkowych rozwija się obecnie bardzo dynamicznie. Dodatkowym motorem na pewno stanie się rekomendacja T. W pierwszym kwartale 2011 zauważyliśmy znaczny przyrostu nowych klientów, o 100% w stosunku do 1-go kwartału 2010r. Internauta:Jaki jest największy dotychczasowy sukces Państwa firmy?
Krzysztof Jaszczuk:
Systematyczny wzrost ilości nowych klientów przy zachowaniu wysokich wskaźników rentowności. Internauta:Czy w perspektywie najbliższego roku spółka Marka S.A. zamierza połączyć się bądź przejąć firmę z tej samej branży? Krzysztof Jaszczuk:Obecnie planujemy rozwijać się organicznie, ale nie wykluczamy akwizycji w przyszłości. Internauta:Zamierzają Państwo wprowadzić ofertę skierowaną do przedsiębiorstw? Krzysztof Grabowski:Na chwilę obecna Spółka nie planuje wprowadzać produktów dla przedsiębiorstw. Internauta:Czy debiut to szerzej zakrojona promocja spółki czy pierwszy krok do ekspansji na rynku? Krzysztof Grabowski:Tak, to pierwszy krok do ekspansji na rynku.

Zobacz także. Białostocka Marka po raz drugi szykuje się do wejścia na NewConnectInternauta:Czy zamierzają Państwo w najbliższym czasie podnieść maksymalną granicę wysokości pożyczki? Krzysztof Grabowski:Nie wykluczamy takiej możliwości w przyszłości.

Internauta:Jacy obecnie są najwięksi udziałowcy firmy proszę o podanie trzech wiodących akcjonariuszy z podaniem udziału procentowego posiadanych akcji i % głosów na walnym? Krzysztof Grabowski:Obecnie akcjonariuszami Spółki jest 7 osób fizycznych , z czego trzech największych akcjonariuszy posiada pakiet po 18%.

Internauta:Czy uda wam się pozyskać planowane 6 milionów z prywatnej emisji czy może mniej....albo więcej? Czy zamierzacie w przeciągu dwóch lat wypłacić dywidendę z wypracowanego zysku? Na kiedy planujecie debiut na NewConnect, i jaki procent akcji obejmie emisja? Krzysztof Jaszczuk:Jesteśmy spokojni o wpływy z emisji. W przeciągu najbliższego roku nie zamierzamy wypłacać dywidendy przeznaczając zyski na rozwój Spółki. Szacujemy, że debiut Spółki nastąpi w lipcu/sierpniu bieżącego roku.

Internauta:Czy pozyskanie kapitału z prywatnej emisji ma kluczowe znaczenie dla rozwoju spółki? Krzysztof Grabowski:Tak, będzie to istotne zdarzenie dla rozwoju Spółki. Jesteśmy przekonani, że wpływy z emisji zapewnią środki na bardziej dynamiczny rozwój na najbliższe3- 4 kwartały.

Internauta:Kto jest najgroźniejszym konkurentem firmy Marka S.A.? Krzysztof Grabowski:W obecnej i planowanej geografii działalności spółki konkurujemy przede wszystkim z Provident S.A.

Internauta:Przewidujecie wypłatę dywidendy za 2011 rok jeżeli zysk wyniesie ok. 2 milionów? Krzysztof Jaszczuk:Nie, nie przewidujemy. Zamierzamy przeznaczyć zysk na rozwój działalności.

Internauta:Czy w przyszłości planują Państwo zdobyć też główny parkiet? Jeśli są już jakieś plany, to jak wygląda to w przedziale czasu? Krzysztof Jaszczuk:Przewidujemy, że przeciągu 2-3 lat działalności osiągniemy skalę uprawniającą nas do przeniesienia się na rynek główny.

Internauta:Czy istnieje jeszcze możliwość składania ofert na kupno waszych akcji? Krzysztof Jaszczuk:W tej sprawie prosimy o kontakt z naszym Autoryzowanym Doradcą - BRE Corporate Finance. Internauta:Czy na NewConnect jest już notowana Państwa konkurencja w postaci spółki z tej samej branży? Krzysztof Grabowski:Tak, choć nie w pełni porównywalna spółką jest Wierzyciel SA.

Internauta:Czy spółka ma już w planach kolejne emisje akcji? Krzysztof Jaszczuk:W momencie wyczerpania się środków z pozyskanej emisji nie wykluczamy kolejnych emisji akcji bądź obligacji.

Internauta:Kim jest klient firmy Marka S.A., jaka jest grupa docelowa firmy?

Krzysztof Grabowski:Typowy klient to osoba fizyczna, ze stałym źródłem dochodu. 66% klientów Spółki stanowią kobiety. Internauta:W związku z chęcią rozwoju, czy Marka S.A. planuje poszerzenie kadry, i jeżeli tak to jakim wymaganiom będą musieli sprostać kandydaci? Krzysztof Jaszczuk:Marka już rozpoczęła proces rekrutacji na potrzeby rozwoju geograficznego. Szczegóły na stronie internetowej www.markasa.pl

Internauta:Najskuteczniejsza i najczęściej wykorzystywana metoda zdobycia i dotarcia do klienta wykorzystywana przez spółkę Marka S.A.?

Krzysztof Jaszczuk:Ulotki i plakaty. Znaczącą część klientów Marki stanowią osoby, które korzystały w przeszłości z oferty spółki. Internauta:Jakie są wymagania wobec pożyczkobiorcy? Krzysztof Grabowski: Wiek 25-75 lat, stały dochód i miejsce zamieszkiwania w terenie działania Spółki.

Internauta:Ile trwają formalności od momentu złożenia wniosku do otrzymania pieniędzy przez klienta? Krzysztof Grabowski:Staramy się udzielić pożyczki w 24 godziny od momentu zgłoszenia. Internauta:Ile osób będziecie zatrudnić po otwarciu biur w Rzeszowie, Radomiu, Olsztynie? Krzysztof Jaszczuk:Przewidujemy, że do końca roku zatrudnienie wzrośnie do ok. 50 pracowników etatowych oraz ok. 280 przedstawicieli handlowych. Internauta:Ile % akcji posiada Pan Jaszczuk a ile Pan Grabowski?

Krzysztof Jaszczuk:Obaj posiadamy po 18% akcji spółki.

Moderator: Dziękujemy wszystkim za zadawanie pytań!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na poranny.pl Kurier Poranny